5 lekcji, które wynieśliśmy z pracy z tysiącami właścicieli salonów urody

1. PODSTAWA MARKETINGU: DOBRA RELACJA Z KLIENTEM

Skuteczny marketing opiera się obecnie na szczególnej trosce o zadowolenie klientów. Ogromne znaczenie ma znajomość ich potrzeb i wysoka jakość obsługi, które w dużej mierze wynikają z naszych umiejętności komunikacyjnych. Aby nawiązać długotrwałą relację z klientem i dobrze go poznać, należy pamiętać o trzech zasadach: zadawaj pytania, uważnie słuchaj, zapisuj istotne informacje.

2. ZADOWOLONY KLIENT — NAJLEPSZY AMBASADOR MARKI

Klienci to bezkosztowa, a przy tym niezwykle skuteczna reklama oraz cenne źródło opinii na temat usług gabinetu. Zadowolony klient to najlepszy ambasador marki. Chętnie poleca, a jego słowa mają o wiele większą moc, niż nawet najbardziej profesjonalna reklama. Niezadowolony to z kolei wskazówka, które obszary pracy salonu wymagają poprawy. Dlatego tak ważne jest, aby dać klientom prawo do wyrażania opinii. Pomoże w tym system zbierania komentarzy.

3. MANAGER SUPERBOHATER

Kierowanie zespołem, troska o finanse, kontrolowanie stanów magazynowych, marketing, szkolenia, praca z klientami… i wiele więcej. Lista zadań osoby prowadzącej salon nie ma końca. Podołanie wszystkim obowiązkom wymaga niezwykłej wszechstronności i wiedzy. Możliwe wydaje się to tylko w wykonaniu superbohatera. W kierowaniu salonem, supermocą są profesjonalne narzędzia, takie jak oprogramowanie Versum, które znacznie ułatwiają wykonywanie codziennych obowiązków i czuwanie nad pracą zespołu.

4. MISJA: ZATRZYMAJ KLIENTA

Podstawą sprzedaży i utrzymania stałego ruchu w salonie, co do której zgodni są wszyscy managerowie, jest natychmiastowe umawianie kolejnych wizyt. Nie można pożegnać się z klientem, nie ustalając przedtem terminu ponownego spotkania. A jeśli już tak się stanie, koniecznie trzeba przypomnieć mu o swoim istnieniu i zachęcić do powrotu. W tej kwestii warto skorzystać ze wsparcia specjalnego systemu do marketingu automatycznego.

5. WIRTUALNE MIEJSCE SPOTKAŃ

Internet to świetne miejsce na pozyskanie nowych klientów. Korzystają z niego niemal wszyscy, a dzięki dostępności na wielu urządzeniach — w tym mobilnych — towarzyszy nam przez cały dzień: w autobusie, poczekalni, czy sklepowej kolejce. Dobra strona internetowa czy ciekawy profil na Facebooku zachęcają nowych klientów do odbycia wizyty, dlatego istotne jest, aby zapewnić im szybki i łatwy dostęp do terminarza rezerwacji online. Salon powinien być tam, gdzie są klienci — w tym przypadku: w sieci.

Przejście z tradycyjnych metod na innowacyjne — jak na przykład wprowadzenie systemu komputerowego w miejsce segregatorów i papierowego kalendarza — budzi wiele obaw. Jednakże zmiana nawyków jest o wiele łatwiejsza niż mogłoby się wydawać, a otwarcie się na nowoczesne rozwiązania przynosi niesamowite korzyści. Nasi klienci zgodnie przyznają, że kto raz spróbuje pracy z systemem Versum, ten nie będzie już mógł wyobrazić sobie życia bez niego!

Wejdź na www.versum.pl i wypróbuj system za darmo.

Bartosz Kastelik

Doradca klienta biznesowego w Versum

Facebook

YouTube