Ambicja to klucz do bycia liderem

i - sylwia

Sylwia Modrzejewska
dyrektor sprzedaży Skin Care Division grupy Alfaparf, specjalistka rynku beauty

Psychologia managerowania, czyli rola i pozycja managera w polskich obiektach spa i beauty widziana z perspektywy dystrybutora. O taką ocenę poprosiliśmy Sylwię Modrzejewską, wieloletnią specjalistkę rynku beauty, obecnie pracującą jako dyrektor sprzedaży Skin Care Division grupy Alfaparf. Zapytaliśmy też o relacje na linii manager – dystrybutor.

BI: Czego najbardziej potrzebują dziś menagerowie w obiektach beauty i spa?
SM: Wspólną i stale powtarzającą się potrzebą są dobrzy terapeuci. Co prawda jest to aspekt chyba najmniej związany z przedmiotem mojej współpracy z salonami i spa, ale często managerowie proszą mnie o polecenie osób do pracy.
Niestety duża rotacja pracowników to problem wielu zarządzających obiektami spa i beauty. Przyczyną przepływu pracowników w przypadku obiektów spa bardzo często jest ich specyficzne usytuowanie, z dala od aglomeracji. Dla terapeuty, czy kosmetyczki podjęcie w nim pracy wiąże się z relokacją. To z kolei pociąga za sobą duże koszty i niedogodności związane z rozłąką z rodziną i bliskimi. Ludzie więc nie wytrzymują. Często kluczowy okazuje się wiek, młodzi terapeuci nie do końca zdają sobie sprawę z obowiązków, jakie na siebie biorą.
Są też takie obiekty spa, które doskonale sobie radzą z utrzymaniem stabilnego zespołu. Mają duże zespoły spa, w których pracownicy nawet nie myślą o zmianie. Przykładem może być tu Hotel Arłamów, który jest kompletnie odległy od cywilizacji, a jednocześnie doskonale radzi sobie z utrzymaniem stałego zespołu.

BI: Co pozwala uniknąć rotacji pracowników i jaka jest w tym rola managera?
SM: Myślę, że kluczem jest tu pasja i wiara w projekt, którą manager powinien zarażać swoich pracowników. Mocne osobowości, wizjonerzy pociągają za sobą ludzi i budują stabilne i efektywne zespoły. Przykładem takich liderów mogą być Bill Gates, czy Steve Jobs – wizjonerzy, którzy pociągnęli za sobą tłumy. Oczywiście musi też być spełniony cały pakiet warunków podstawowych – dobre wynagrodzenie, socjal, itp.

BI: Jakie cechy powinien więc posiadać dobry manager spa?
SM: Przede wszystkim powinien mieć charyzmę, która przejawia się w pozytywnym nastawieniu i zaangażowaniu w projekt. Proszę zauważyć, że największe suckesy osiągają te osoby, dla których praca jest życiową pasją i której się bezgranicznie poświęcają. Nie chodzi tu o siedzenie dniami i nocami w pracy, a bardziej o zaangażowanie emocjonalne. Osoby te mają wewnętrzną potrzebę osiągania celu. Można to nazwać zdrową ambicją.

BI: Czy tę ambicję jesteśmy w stanie odkryć w kandydacie na managera już podczas rozmowy rekrutacyjnej?
SM: Są pytania rekrutacyjne, które w jakimś stopniu są mogą nam w tym pomóc. Pytanie typu „jakie są pani plany na najbliższe 5 lat“, czy „co pani robi by osiągnąć te cele“ mogą się wydawać groteskowe i trywialne, ale tak naprawdę dobrze badają ambicje. Ambicja to jest słowo klucz, punkt wyjścia do bycia liderem. (…)

  Czytaj cały artykuł w Beauty Inspiration 6/2015 – wydanie drukowane/e-wydanie

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube