Arleta Turkacz o procedurach obsługi klienta?

Czy stosuję procedury obsługi klienta?

Zapytaliśmy Arletę Turkacz, managera spa w Hotelu Lidia o to jakie znaczenie  mają i jak działają w jej spa procedury obsługi klienta.  

Stosujmy metodę „od wejścia gościa do odprowadzenia go po zabiegu“. Kontakt z gościem zaczyna się od jego wejścia do spa, jeszcze zanim podejdzie do recepcji. Pomocna jest procedura. Pracownikowi łatwiej jest pójść po tak zwanym sznureczku, czyli krok po kroku wie co robić, a kiedy ma słabszy dzień i tak pamięta, że postępując według procedury ułatwia sobie kontakt z gościem.

Jest kilka punktów zaczepienia czyli schematów, według których należy postępować. Właściwa obsługa gościa wiąże się z detalami, drobiazgami. Co mam na myśli – uczymy się na szkoleniach schematów, procedur, natomiast mało mówimy o komunikacji niewerbalnej, która bardzo szybko jest wyłapywana i zapamiętywana przez gościa. Kładę nacisk, by właśnie mina i to, co można wyczytać z oczu i gestów reprezentowało nasze podejście do przybyłego gościa.

 

Temat PROCEDUR W SPA I SALONACH BEAUTY będzie tematem numery najnowszego wydania Beauty Inspiration 1/2017. Magazyn ukaże się 3 lutego. 

 

 

Facebook

YouTube