Audyt oferty zabiegowej

Jednym z najważniejszych i podstawowych źródeł informacji o obiekcie spa czy gabinecie beauty jest jego oferta zabiegowa. To właśnie po nią klient sięga na samym początku wizyty w salonie i to, co ukaże się jego oczom albo go zachwyci, albo nie wzbudzi zainteresowania. Jednym słowem – oferta zabiegowa powinna być tak „skrojona”, aby każdego klienta zachęcić do ponownej wizyty.

 

Czym tak naprawdę jest oferta zabiegowa i dlaczego aż tak dużo uwagi trzeba jej poświęcić? Mówiąc w dużym skrócie, oferta zabiegowa danego obiektu to jego wizytówka! Powinna odzwierciedlać filozofię miejsca oraz być najlepszym folderem promocyjnym, od którego będzie zależało to, czy klient ponownie wróci i skorzysta z oferowanych zabiegów.

Każdy menedżer spa czy gabinetu beauty powinien mieć świadomość, że dobrze opracowana oferta zabiegowa stanowi sama w sobie narzędzie sprzedaży.

Jak zatem sprawdzić czy oferta, która już jest w gabinecie została prawidłowo skonstruowana i czy wszystkie aspekty zostały wzięte pod uwagę? Otóż najprostszą i najskuteczniejszą drogą jest poddanie swojej oferty audytowi.

 

SPÓJNOŚĆ

Krok pierwszy to sprawdzenie, czy oferta zabiegowa jest spójna z filozofią obiektu i czy ją w pełni odzwierciedla. Ta zasada dość często nie jest przestrzegana, wciąż można spotkać na rynku obiekty, których filozofia bardzo odbiega od oferty zabiegowej.

Jednym z takich skrajnych przykładów jest sytuacja, kiedy wystrój gabinetów nawiązuje do kultury wschodniej, w powietrzu unosi się zapach orientalnych olejków, stroje personelu też wpisują się w ten klimat, a w ofercie zabiegowej z trudem można znaleźć jeden lub dwa zabiegi nawiązujące do klimatu obiektu. Taki przekaz jest dla klienta bardzo mylący i nie stanowi dobrej oferty handlowej. Wręcz przeciwnie — klient trafiając do takiego obiektu, spodziewa się innych zabiegów od tych, które znajduje w ofercie.

Warto też zwrócić uwagę na nazwę salonu, która niejednokrotnie sugeruje już, jakie zabiegi powinny znaleźć się w ofercie. „Spa by nature” będzie kojarzone z zabiegami opartymi o kosmetyki naturalne, organiczne, więc oferta z zabiegami charakterystycznymi dla medispa będzie w tym przypadku porażką.

W typowych obiektach spa należy położyć większy nacisk na holistyczne podejście do klienta, a trzon oferty powinny stanowić zabiegi i masaże całego ciała. Atrakcyjnym uzupełnieniem oferty będą terapie relaksacyjne, treningi personalne oraz wszelkie zajęcia ruchowe, które również idealnie wpiszą się w programy zabiegowe.

 

GRUPA DOCELOWA

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie, czy oferta zabiegowa jest dostosowana do grupy docelowej obiektu. Nie próbujmy dostosować się do wszystkich trendów i grup społecznych. W tym przypadku należy dokładnie określić, do jakiej grupy wiekowej i społecznej będzie zaadresowana oferta.

Zupełnie inne zabiegi powinny znaleźć się w ofercie hotelowego spa, a inne w miejskim salonie beauty. W przypadku pierwszego, bardzo częstym błędem jest oferowanie zabiegów, które dają efekty tylko wtedy, kiedy są wykonane w serii zabiegowej od 4 do 8 z częstotliwością jeden do dwóch razy w tygodniu.

Goście hotelowi przyjeżdżają zazwyczaj na pobyty nie dłuższe niż 7 dni. Taka oferta na pewno się nie sprawdzi, ponieważ klient nie będzie w stanie skorzystać z pełnej serii zabiegowej, a 2 czy 3 zabiegi nie dadzą oczekiwanych rezultatów, co tylko rozczaruje klienta i da odwrotny skutek od zamierzonego. (…)

Czytaj cały artykuł w BEAUTY INSPIRATION 4/2017 >>>

                                                                                                                                                                                 Beata Adamczyk

manager Kliniki Urody Feniks,
konsultantka beauty & spa

 

Facebook

YouTube