Beauty Inspektor – odcinek 2

Salon Fryzjersko-Kosmetyczny Tolak

Beauty Inspektor tym razem wkroczył do salonu beauty w Warszawie. Mimo tego, że na pierwszy rzut oka salon prezentuje się dobrze, to  wnikliwe oko inspektora dostrzegło powody niepowodzenia finansowego właścicieli.

Od razu można zauważyć pierwszy błąd planowania – właściciele z zawodu fryzjerzy i cenieni specjaliści w swoim fachu, przed kilku laty chcieli uzupełnić ofertę o zabiegi kosmetyczne. Zainwestowali w tym kierunku spore pieniądze, przygotowali schludne miejsce, ale… ilość klientów nie powiększała się z roku na rok, a nieserwisowany sprzęt nie sprzyjał efektowności zabiegów.

To niestety jest częsty błąd właścicieli biznesu beauty – „zainwestujmy a klienci sami przyjdą”. Jak się okazuje o biznes trzeba dbać  – o promocję na zewnątrz, a także o wystrój salonu, który przyciągnie uwagę klientów. Nie bez znaczenia jest także jakość urządzeń, o które trzeba regularnie serwisować, jak i szczegóły tj. czystość, zdatność kosmetyków do użycia i sposób ich przechowywania.

Inspektor zwróciła uwagę na konieczność przejęcia sterów nad strefą kosmetyczną przez wyznaczonego managera. Salon do tej pory funkcjonował z dnia na dzień, bez planowania, czy podejmowania określonych strategii działań. Wzmocniono także pracę z bazą danych klientów dzięki komputerowemu systemowi gromadzenia informacji o klientach a zarazem ułatwiającemu kontakt z nimi.

Dla tego salonu przełomowym stało się wprowadzenie nowego zabiegu, szczególnie, że dawno żaden klient nie słyszał tu słowa „nowość”. Kalina Ben Sira zaproponowała zabieg na twarz o natychmiastowym efekcie tzw. „bankietowy”, który będzie doskonałym uzupełnieniem dla klientów przychodzących po usługi fryzjerskie. Menu uzupełniono także o profesjonalne zabiegi wyszczuplające ciało i niwelujące zmarszczki i blizny na twarzy.

Koniecznym krokiem było także zaznaczenie obecności strefy kosmetyki – do tej pory nie dało się tego zauważyć, ponieważ dominował wystrój związany z salonem fryzjerskim. Dlatego prowadzono nowe kosmetyki, które zostały wyeksponowane do przyciągnięcia uwagi klienta.

Te zmiany wprowadziły powiew świeżości do zakurzonej już oferty salonu Tolak. Spodziewamy się, że w połączeniu z dodatkowymi szkoleniami ze sprzedaży i marketingu salon wprowadzą ten biznes na nowe tory.

Zobacz relację z poprzedniego odcinka>>

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube