Beauty Inspektor – odcinek 3

Poszukiwanie zysków dla salonu powinno zacząć się od… porządków. Takie pierwsze zadanie od inspektora otrzymał warszawski salon, które bierze udział w rewolucjach Kaliny Ben Siry.

Nie da się prowadzić salonu beauty, którego wygląd nie daje poczucia bezpieczeństwa klientowi. Kurz i niedomyte narzędzia skutecznie odstraszają klientów, którzy pojawiają się tylko raz, a nie wracają na kolejne zabiegi. Szukanie oszczędności w wielokrotnym stosowaniu jednorazowych materiałów czy rezygnacja z właściwej sterylizacji narzędzi to myślenie krótkowzroczne. Gdy tak prowadzi się biznes, wprowadzanie kolejnej promocji cenowej mija się z celem, a jedynie staje się przyczynkiem do rozpowszechniania negatywnych opinii o salonie.

Na niepowodzenie salonu, który notorycznie przynosi straty, składają się także: brak zarządzania pracownikami i umiejętności egzekwowania wykonywania podstawowych obowiązków, konflikt w zespole. Niestety „ryba psuje się od głowy”, jak mówi Beauty Inspektor. Właścicielka pozwalała na samowolne działanie pracowników, co spowodowało liczne uchybienia, prowadzące do straty klientów. O ile łatwiej jest zarządzać zespołem, gdy każdy ma wypisany podział obowiązków i wie, za co odpowiada. W tym salonie niestety nie istnieje ani kontrola wyników, pracowników ani żadne standardy pracy i opisy stanowisk. Nie wspominając już o profesjonalnej karcie klienta, która obecnie jest podstawowym narzędziem do utrzymania długotrwałej relacji z klientem.

W zwiększeniu ilości klientów nie pomagał im też wystrój witryny, który po działaniach Beauty Inspektora został zamieniony na estetyczny i z jednoznaczną informacją dla klienta. Salon otrzymał także nowy komputer do prowadzenia bazy danych klientów, a oferta zabiegowa została uzupełniona profesjonalnymi zabiegami na twarz.

Czystość i nowe uniformy dla pracowników sprawiły, że salon nabrał bardziej profesjonalnego wyrazu, co mamy nadzieję sprawi, że klientki będą do niego wracać i polecać usługi.

Beauty Inspektora możesz obejrzeć w serwisie IPLA.

Zobacz relację z poprzedniego odcinka>>

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube