Bio-Kosmetyka® – sukces z pokolenia na pokolenie

bbienkowskag350

BOŻENA BIEŃKOWSKA
współwłaścicielka Bio-Kosmetyki®

25-letnia obecność marki kosmetycznej na polskim rynku i stale rosnąca popularność to niewątpliwie ogromny sukces. To jakość, która oparła się zarówno przemianom gospodarczym, jak i zmieniającym się oczekiwaniom konsumenckim w ciągu ostatnich dekad. Utrzymanie zaufania klientów wymaga jednak systematycznej pracy. Trzeba stale przyglądać się trendom, dostosowywać ofertę do zmieniających się realiów i pogodzić dwa, wydaje się przeciwstawne, aspekty – tradycję i nowoczesność, przeszłość z przyszłością. O tym, jak to zrobić, rozmawiamy z Bożeną Bieńkowską, współwłaścicielką Bio-Kosmetyki®, wyłącznego dystrybutora marki BABOR w Polsce.

si: Przed Państwem ważny rok, zbliża się bowiem piękny jubileusz…

BOŻENA BIEŃKOWSKA: To prawda, wkrótce srebrny jubileusz Bio-Kosmetyki®. Nadchodzący rok 2015 będzie obfitował w uroczystości związane z 25-leciem istnienia naszej firmy. W kalendarz imprez jako pierwsza wpisuje się promocja najnowszej linii kosmetycznej anti-aging, wykorzystującej nie tylko innowacyjne substancje czynne o spektakularnym działaniu, ale również zaawansowane rozwiązania technologiczne. Innowacyjna koncepcja polega na aktywowaniu składników tuż przed zastosowaniem, co gwarantuje ich najwyższą skuteczność, a formuła wykorzystująca zmikronizowane cząsteczki sprawia, że wnikają one w głębsze warstwy skóry niż dotychczas. Wiele miejsca poświęcono nowej serii podczas ostatniej międzynarodowej konferencji BABORa w Barcelonie, z której niedawno wróciłam. Te coroczne spotkania dystrybutorów z całego świata są niezwykle cennym źródłem inspiracji do bieżących działań promocyjnych i pomysłów na przyszłe strategie marketingowe.

babor2600

Międzynarodowa Konferencja BABORa w Barcelonie

BB: BABOR to firma żywo reagująca na zmieniające się potrzeby rynku. Dotyczy to nie tylko oferty produktowej, lecz także samego przedsiębiorstwa. Tutaj na każdej płaszczyźnie tradycja łączy się z nowoczesnością. Zmiany nie omijają również kwestii personalnych. Po ponad 50-letniej obecności w firmie dzieci Dra Leo Vossena – Jutta Kleine-Tebbe i Leo P. Vossen przekazali prowadzenie firmy następnej generacji. Obecnie zarządzanie przedsiębiorstwem spoczęło w rękach trzeciego pokolenia: Martina Grablowitza oraz Isabel Bonacker. Taka pokoleniowa ciągłość jest gwarancją zachowania dotychczasowej doskonałej jakości, połączonej z nowatorskim podejściem do możliwości, jakie oferują współczesna technologia i wiedza.

BABOR jest marką przyszłości. W dzisiejszej dynamicznej codzienności coraz trudniej nadążyć za zmieniającą się ofertą, której wartość czasami bywa złudna, ponieważ kosmetyki nie spełniają zapowiadanych obietnic. Klienci potrzebują produktów, którym mogą zaufać. BABOR spełnia te oczekiwania, ponieważ ma korzenie w tradycji, a z niej wywodzi się podstawowa cecha tych kosmetyków – jakość. Prawdziwie pojmowana jakość potrzebuje czasu, odpowiedzialności i zaangażowania w sprawę, a gwarancją tego jest właśnie firma rodzinna.

Podobnie funkcjonuje Bio-Kosmetyka®. Moja mama, Janina Skórczyńska, założycielka firmy, cały czas aktywnie wspiera nas swoją wiedzą i doświadczeniem oraz niezwykłą intuicją biznesową. Te wartości stanowią fundament, dzięki któremu możemy śmiało patrzeć w przyszłość, wprowadzać zmiany i rozwijać przedsiębiorstwo.

si: Skoro mowa o przyszłości, czy zdradzi nam Pani, w jakim kierunku rozwijać się będzie Bio-Kosmetyka®?

babor3600

Nową siedzibę we Wrocławiu przy ul. Ślężnej odwiedził Christopher Hülbach, Dyrektor Działu Eksportu firmy BABOR. Na zdjęciu z Bożeną Bieńkowska, Współwłaścicielką Bio-Kosmetyki

BB: Po bardzo udanym starcie pierwszego BABOR BEAUTY SPA w Warszawie, otworzyliśmy kolejne, tym razem we Wrocławiu. Sukcesywnie umacniamy pozycję marki w sektorze spa & wellness. Cieszy nas, że coraz więcej ośrodków spa wprowadza do swojej oferty zabiegi BABORa. Rosnąca świadomość kompleksowej dbałości o zdrowie, zarówno w sferze fizycznej, jak i psychicznej, sprawia, że klientów spa regularnie przybywa. Nasze doświadczenia pokazują, że selektywne marki kosmetyczne, do jakich niewątpliwie należy BABOR, spotykają się z dużą przychylnością klientów SPA. Wizyty w SPA są czymś wyjątkowym, elementem luksusu, a ekskluzywne kosmetyki dopełniają tej wyjątkowości. Dlatego wiele uwagi poświęcamy tej dziedzinie kosmetyki.

si: Czy takie nowe projekty wymuszają także rozwój wewnętrzny firmy, dostosowanie jej struktur?

BB: Ostatnie lata działalności pokazały, że potrzeby rynku są coraz większe, a klientów przybywa. Koniecznością stało się unowocześnienie działu handlowego. Zakończona niedawno rozbudowa siedziby była dużym przełomem organizacyjnym w naszej firmie. Skoncentrowane dotychczas w jednym miejscu dział obsługi klienta indywidualnego oraz dział obsługi współpracujących z nami profesjonalistów, zostały rozdzielone. Dział handlowy wraz ze spedycją, realizujący zamówienia kosmetyczek z całej Polski, został przeniesiony do lokalu w nowo wybudowanym budynku przy ul. Ślężnej we Wrocławiu. Powstały nowoczesne, doskonale wyposażone biura, oferujące wysoki komfort pracy oraz obszerny magazyn, który mieści rozległy asortyment kosmetyków zarówno w wersji profesjonalnej jak i detalicznej. Przez 25 lat wypracowaliśmy niezwykle wysokie standardy obsługi. Priorytetem zawsze było szybkie, punktualne i solidne realizowanie zamówień, niezależnie od warunków lokalowych. Nowa inwestycja pozwala jeszcze sprawniej obsłużyć zarówno obecnych, jak i stale przybywających, nowych klientów. Jesteśmy dumni z tego przedsięwzięcia. W pierwotnej siedzibie przy ul. Kuźniczej znajdują się jak dotychczas – sklep firmowy i  Instytut Kosmetyczny, z których usług korzystają klienci indywidualni, oraz Centrum Szkoleniowe. Bio-Kosmetyka® to serce BABORa w Polsce – to tu przyjeżdżają kosmetyczki z całego kraju na szkolenia, z Wrocławia zaopatrujemy w produkty partnerów w całej Polsce.

si: Jak Bio-Kosmetyka reaguje na zmieniające się zachowania zakupowe konsumentów?

babor4600

Najnowszej linii kosmetycznej anti-aging poświęcono wiele uwagi podczas tegorocznej międzynarodowej konferencji BABORa w Barcelonie, z której niedawno wróciłam.

BB: Nasze działania zmierzają do mocniejszego zaistnienia w internecie. To również czynnik podyktowany istniejącymi trendami. Jakikolwiek jest nasz stosunek do tych zmian, są one faktem. Planujemy działania w mediach społecznościowych, chcemy jednak, aby były to poczynania przemyślane, oparte na dobrej strategii. Mamy wokół mnóstwo przykładów firm podążających za modą, których istnienie w mediach społecznościowych kończy się wyłącznie na byciu obecnym i nie przekłada się na umacnianie interakcji z potencjalnymi klientami.

Od niedawna działa nowa odsłona naszej strony internetowej, stanowiącej część ujednoliconej, międzynarodowej platformy komunikacyjnej BABORa. Tu, oprócz szczegółów oferty produktowej, internauci znajdą wiele interesujących informacji z życia firmy.

si: Nie wszystko można jednak skomputeryzować, kluczowe dla sektora usług są wciąż kontakty bezpośrednie z klientami – czy i tutaj coś się zmieniło?

BB: Nadrzędnym celem naszych działań od 25 lat pozostaje dbałość o utrzymanie doskonałej jakości obsługi klienta, wysoki poziom merytoryczny szkoleń oraz szeroko pojęte działania promujące markę. Starannie przygotowujemy spersonalizowane oferty, uwzględniając potrzeby, życzenia i możliwości finansowe klientów, nieustannie wzbogacamy i udoskonalamy program seminariów. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kosmetyczek, prowadzimy indywidualne treningi. Są to bardzo cenne kontakty, które wzmacniają wzajemne relacje biznesowe. Pragnę podkreślić, że jako pierwsza, a obecnie jedna z niewielu firm na polskim rynku kosmetycznym, regularnie zapraszamy współpracujące kosmetyczki na szkolenia zagraniczne, organizowane w siedzibie BABORa w Aachen. Te coroczne spotkania zapewniają klientkom stały, ścisły kontakt z firmą, oparty na bliskiej współpracy, i pozwalają lepiej poznać specyfikę marki.

Nie tylko szkolimy klientów, lecz także sami cyklicznie podnosimy swoje kwalifikacje, aby służyć naszym partnerom zarówno wiedzą z zakresu kosmetologii, jak i w innych dziedzinach, ważnych dla prowadzenia dobrze prosperującego przedsiębiorstwa. Mam tu na myśli szkolenia dotyczące sprzedaży i marketingu czy motywowania pracowników. Tego typu działania spotykają się z bardzo pozytywnym przyjęciem wśród naszych klientów, a zwłaszcza hoteli spa w Polsce.

si: Jaki będzie rok 2015 dla Bio-Kosmetyki®?

BB: W jubileuszowy rok wkraczamy z ambitnymi, długofalowymi planami, a także wieloma pomysłami na świętowanie srebrnych urodzin firmy. Będzie uroczyście, chwilami zapewne refleksyjnie i wzruszająco, ale z pewnością nie zabraknie niespodzianek. Bardzo się cieszę na ten wyjątkowy w historii Bio-Kosmetyki® czas.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał: Mariusz Nieścior

Artykuł pochodzi ze Spa Inspirations  6/2014 – wydanie drukowane / e-wydanie

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube