Blog w branży hair&beauty. Czy warto?

blog-w-salonie2 (Kopiowanie)

Blogi firmowe to kanał komunikacji z klientami, który coraz częściej wykorzystuje branża fryzjersko-kosmetyczna. Skąd ich popularność? Specjaliści uważają, że blog to doskonałe narzędzie, które pozwala kreować wizerunek eksperta, buduje relacje z klientami oraz zwiększa zasięg w internecie.

W wielu badaniach dowiedziono, że chętniej nabywamy produkty lub usługi od firm, które znamy i lubimy. Jeszcze chętniej, jeśli cenimy profesjonalizm i dostrzegamy specjalistyczną wiedzę osób, które tę firmę reprezentują. W obydwu przypadkach blog jest nieocenionym narzędziem, wykorzystywanym do budowania wizerunku eksperta oraz nawiązywania i utrzymywania stałych relacji z klientami. Pisząc bloga, edukujemy czytelników, rozwiązujemy ich problemy, rekomendujemy im pewne produkty czy usługi, dzielimy się ważnymi i cennymi dla nich informacjami.

Czy pisanie bloga jest trudne? Teoretycznie może zająć się tym każdy, kto ma wiedzę i coś do przekazania. W praktyce – blogi nie zawsze wyglądają tak, jak powinny. Zbyt łatwo można popełnić błędy, które zamiast budować silną markę salonu lub gabinetu, raczej osłabią jego wizerunek.

Kilka cennych porad o tym, jak zacząć i w jaki sposób prowadzić bloga, można znaleźć w najnowszej lekcji Akademii Versum. Materiał opracowała Renata Zielezińska – dziennikarka oraz autorka licznych tekstów o motywacji, zdrowiu, urodzie i pielęgnacji, redaktor portalu TrustedCosmetics.pl.

Lekcja dostępna tutaj >>

Facebook

YouTube