Boty na Facebooku – nowa forma komunikacji z klientami

Boty, które wspierają marketing i promocję firmy, to zaawansowane technologicznie narzędzia. Warto po nie sięgnąć, zwłaszcza że są bezpłatne, a efekty, które dzięki nim uzyskamy, mogą w znacznym stopniu wpłynąć na sprzedaż naszych usług
.

W dzisiejszych czasach rozmowa o autonomicznych samochodach, które potrafią samodzielnie przemieszczać się z punktu A do punktu B to już nic szczególnego. Udało się wykluczyć czynnik ludzki z procesu, który jeszcze niedawno wydawał się niemożliwy. Czy w jakiś sposób wdrożona technologia pomoże w codziennym życiu?

Przekonamy się wkrótce. Jedno jest pewne. Automatyzacja bardzo nam pomogła. Usprawniła wiele procesów, co z kolei wpłynęło na koszty produkcji, obsługi, serwisu itd. Skoro było możliwe zautomatyzować tak zaawansowane technologie, to czy prostsze rzeczy, takie jak komunikacja internetowa, sprzedaż i promocja firmy mogą mieć swoje automatyczne i autonomiczne systemy? Odpowiedzi można się dość łatwo domyśleć, ponieważ inaczej by ten artykuł nie powstał.

Witajcie boty! To właśnie one w ostatnim czasie zrewolucjonizowały sposób komunikacji pomiędzy marką a klientem na Facebooku. To za ich pomocą generowane są znacznie większe zasięgi organiczne, prowadzona jest zautomatyzowana sprzedaż oraz budowane bazy klienckie w lejkach sprzedaży. Poza skutecznością, za sukcesem z pewnością kryje się jeszcze jedna rzecz. Jeden z najbardziej rozbudowanych systemów do botów, Chatfuel.com jest w pełni bezpłatny. Skoro więc dają, trzeba brać.

Aby dobrze zrozumieć sens wykorzystania botów trzeba rozdzielić je na dwie kategorie. Pierwsza kategoria to boty w messangerze. Są to boty, które obsługują wiadomości przychodzące na fanpage danej firmy. Reagują na zapytania, przesyłają linki do produktów oraz przeprowadzają przez proces wyszukiwania rozwiązań często w dość zabawny sposób. Drugą kategorią są boty, które również wykorzystują do komunikacji messangera, ale ich wyzwalaczem nie są wiadomości lecz komentarze pod postami.

 

BOTY W MESSANGERZE

Przyjmijmy, że na twój fanpage wpada wiele zapytań w postaci wiadomości dotyczących o wolne terminy, ceny usług, link do strony ze szczegółami opisującymi twój produkt itd. Danie odpowiedzi na każde zapytanie wymaga czasu, który jest tak bardzo cenny podczas prowadzenia biznesu. Skoro więc odpowiedzi często są ustandaryzowane, możemy wykorzystać boty do tego, by odpowiadały za nas. Na grafice numer 1 widać okno aplikacji chatfule.com, która dostarcza wszystkie potrzebne opcje do automatycznej obsługi.

Grafika nr 1

W polu ODPOWIEDZI są najczęstsze opcje pytań, które są zadawane przez moich klientów. Niestety na tej grafice nie widać wszystkich połączeń pomiędzy sekwencjami (możesz je sprawdzić wchodząc na mój fanpage i wysyłając wiadomość), natomiast sam bot jest na tyle rozbudowany, że jest w stanie obsłużyć mi automatycznie około 70% wiadomości. Skąd aż tyle?

Po pierwsze ustandaryzowane odpowiedzi pokazują się zawsze w opcjach menu, które jest dostępne dodatkowo w messangerze. Jeśli więc klikniemy w przycisk ROZMAWIAJ po otrzymaniu pierwszej wiadomości bot prześle nam propozycje tematów. Klikając w temat, zobaczymy kolejne opcje pytań z odpowiedziami w kolejnym kroku.

Po drugie bot jest w stanie analizować otrzymywaną treść i wychwytywać słowa kluczowe. Jeśli więc klient napisze do nas „Kiedy macie wolne terminy?”, to po ustawieniu słowa kluczowego „wolne terminy” bot automatycznie prześle odpowiedź, udostępniając dodatkowo link do strony, gdzie zawarte będą terminy oraz możliwość rejestracji.

Gdyby tego było mało, dodatkowo możemy ustawić pełną sekwencję wiadomości wysyłanych do osób, które zostały naszymi botowymi subskrybentami. Co to oznacza? Każda osoba, która zadziałała w jakiś sposób z botem, zostaje dodana do listy, z którą możemy się komunikować w zautomatyzowany sposób, ze wszystkimi osobami jednocześnie. Zamiast więc wysyłać mailing, możemy przesiać wiadomość z różnymi informacjami w messangerze. Jakie ma korzyści taka wysyłka?

Po pierwsze jest bezpłatna. Po drugie liczba otwarć wiadomości w messangerze przekracza nawet 95%, gdzie w mailingu jest to często 10-20%. Jeśli więc w swojej firmie ogłaszamy promocję, organizujemy konkurs lub inną akcję, za pomocą aplikacji Chatfuel.com możemy wszystkich powiadomić w jednej wysłanej wiadomości. W marketingu internetowym mówi się, że aby klient coś od nas kupił, musi być przeprowadzony przez 3 kroki: know me, like me, trust me. Za pomocą automatycznych sekwencji możemy wysyłać wiadomości według wcześniej zaplanowanego harmonogramu. (…)

Czytaj cały artykuł w BEAUTY INSPIRATION 6/2017>>>




Daniel Bossy

specjalista w zakresie kampanii reklamowych oraz kreowania skutecznych kampanii sprzedażowych.

www.danielbossy.pl

 

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube