Butik w spa & beauty – sprzedawaj nie tylko kosmetyki

Fotolia_87065252_Subscription_Monthly_XXLWiele salonów beauty i spa zwiększyło swoje zyski dzięki wprowadzeniu do sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji domowej. Potencjał na zwiększenie obrotu w segmencie sprzedaży detalicznej jest znacznie większy. Wzorem obiektów spa w krajach Zachodu, można stworzyć w swoim salonie butik z produktami, który jeszcze bardziej uatrakcyjni doświadczenia klientów. Co poza kosmetykami można jeszcze sprzedawać w salonie i spa?

Na Zachodzie to naturalne, że w salonie urody można kupić wartościową książkę, płytę z muzyką czy ziołową herbatę. W Polsce wygląda to inaczej. O ile niektóre spa wprowadzają pojedyncze produkty uzupełniające ofertę (np. zapachowe świece), o tyle wciąż pokutuje pogląd, że salon i spa powinny wyglądać sterylnie, bez zbędnego zamieszania kolorowymi drobiazgami do zakupu.

Wprowadzenie do sprzedaży drobnych rzeczy ma wiele korzyści dla salonu i spa, a tylko jedno wyzwanie – estetyczne rozmieszczenie przy recepcji lub w poczekalni. Zanim jednak powiesz: „nie, to nie dla mnie, nie chcę się zajmować drobną sprzedażą”, rozważ 7 ważnych korzyści dla twojego biznesu:

  1. Poprzez dodatkową sprzedaż zwiększa się obrót salonu i spa. Oczywiście nie będzie on stanowił znaczącej części przychodu, ale dodatkowe fundusze mogą ci się przydać, np. na działalność marketingową.
  2. Klienci, których nie stać na droższe, profesjonalne kosmetyki, mogą wydać niższe kwoty na produkty, których i tak potrzebują. Różnica polega jednak na tym, że pieniądze zostawią u ciebie, a nie w drogerii obok. Czasem będzie też tak, że klient wejdzie do ciebie po to, by kupić płytę z relaksującą muzyką, a zostanie dodatkowo na zabiegach.
  3. Klient, który kupi u ciebie dodatkowy produkt jest bardziej skłonny do powrotu na kolejną wizytę. Wszystko zgodnie z zasadą zaangażowania (kupuję tam, więc potwierdzam sobie, że to dobre i godne zaufania miejsce) oraz prostą regułą zwiększania zapamiętania – świeca używana w domu, kupiona w spa X, będzie przypominała o spędzonych tam miłych chwilach.
  4. „Drobne” produkty zwiększają atrakcyjność proponowanych pakietów. Wszystko przez to, że trudno jest „zobrazować” klientowi na ulotce odczucie, jakie będzie miał podczas masażu. Kiedy dodasz do tego np. mały ręcznik lub zapachową świeczkę, to łatwiej będzie zwrócić uwagę klienta na twoją propozycję.
  5. Dodatkowe produkty doskonale sprawdzają się przy organizacji promocji danego zabiegu lub innych kosmetyków. O ile wiele salonów przyzwyczaiło się do ogłaszania: „-20% na peeling”, o tyle bezpieczniej jest dla prowadzenia twojego biznesu, gdy za tę samą cenę klient otrzymuje więcej produktów, niż płaci mniej za wyjściowy zabieg. Promocje to podstawowe narzędzie marketingowe każdego salonu i spa, ale nie musi to się wiązać z niższymi wpływami do kasy.
  6. Produkty, które klient może kupić w twoim salonie i spa, mają małą „przewagę” nad zabiegami. Odczucia i pozytywne emocje klienta po wizycie u ciebie niestety są bardzo ulotne. Natomiast kosmetyczka z twoim logo będzie jeszcze przez długi czas działać na twoją korzyść jako reklama. Dla- tego tam, gdzie to możliwe, dodawaj oznakowanie swojego salonu.
  7. Pamiętaj o tym, że klienci lubią kupować także pamiątki i prezenty najbliższym. Brak możliwości zakupu upominku jest najczęstszym przewinieniem w hotelach. A przecież każdy, kto kiedykolwiek wyjeżdżał służbowo lub rekreacyjnie, zostawiając w domu swojego partnera lub dziecko, wie, jakie to ważne, by przywieźć coś z podróży. Podobnie w miejskich salonach – matki często lepiej się czują, kiedy przyniosą do domu mały prezencik swojemu dziecku na usprawiedliwienie ich 2 godzinnej nieobecności.

Więcej o sprzedaży detalicznej przeczytasz TUTAJ >>

CO SPRZEDAWAĆ W SALONIE LUB SPA HOTELOWYM?

Zanim zaczniesz wertować dostawców, zobacz propozycje:

  • Ręcznik z wyhaftowanym napisem. Taki ręcznik może służyć jako pamiątka z pobytu u ciebie, prezent, a także jako zabawny „gadżet”, który rozwese- la. Umieść tam wesoły napis promujący urodę, dbanie o siebie. Pamiętaj także o małym dopisku z twoim logo.
  • Świeczki i oleje do masażu. Dzięki nim klienci będą mogli powtórzyć sesję aromaterapeutyczną w zaciszu swojego domu. (…)

Marta Fiłoń trener biznesu spa & beauty

Czytaj więcej w Beauty Inspiration 4/2016

 

Facebook

YouTube