Eventy w spa – sposób na dodatkowe przychody

Eventy firmowe do niedawna kojarzone były wyłącznie z dużymi imprezami, organizowanymi przez przedsiębiorstwa, które dysponują sporym budżetem. Obecnie tendencja ta uległa zmianie. Event stał się jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, wykorzystywanych również przez mniejsze przedsiębiorstwa jako forma dotarcia bezpośrednio do grupy docelowej – dotyczy to również sektora usług spa and beauty.

Event to termin zaczerpnięty z kultury zachodniej pod koniec 2004 roku, oznaczający zaplanowanie i zorganizowanie jakiegoś wydarzenia pod kątem ściśle określonego celu. Firmy z różnych branż chętnie wykorzystują eventy jako indywidualną drogę dotarcia do klienta. Od jakiegoś czasu możemy zaobserwować rozwijający się trend organizacji mniejszych, bardziej kameralnych wydarzeń, gdzie łatwiej jest „złapać” bezpośredni kontakt z klientem.

 

Dorota Duda Właścicielka Ce-Ce Beauty Clinic w Warszawie

NIEZOBOWIĄZUJĄCO O BIZNESIE

Rozmowa przy lampce wina, na leżaku, prowadzona między relaksującym masażem a odmładzającym zabiegiem, rozwija zdecydowanie lepsze relacje biznesowe niż te, zawierane podczas hucznie organizowanych, wystawnych bankietów. To szansa na bardziej osobistą relację i dogodniejsze warunki do rozmowy, której nie przerwie gwar dużego spotkania.

Do takiej integracji, czy to z klientem, czy z pracownikiem, doskonale nadaje się gabinet spa, gdzie w atmosferze relaksu, po przyjemnych zabiegach, można bez zbytniego „zadęcia” oddać się rozmowie i pogłębieniu kontaktów biznesowych — w szlafrokach i jednorazowych kapciach, zamiast w sztywnych kreacjach i niewygodnych butach na wysokim obcasie. Aby takie spotkanie się udało, należy wybrać miejsce, w którym można spotkać się w strefie oddzielonej od reszty klientów, gdzie nasi goście bez skrępowania będą mogli oddać się relaksowi i rozmowie. Zapewnienie takich warunków może przynieść salonowi duże korzyści w postaci dotarcia do nowego typu klienta. W naszej klinice urody organizacja eventów to oddzielny i prężnie rozwijający się dział marketingu. Spotkania organizowane są od 4 do nawet 30 osób, w zależności od potrzeb klienta i ilości wybranych zabiegów. Zajmujemy się również przygotowywaniem konferencji prasowych dla dziennikarzy z zabiegami spa, wieczorów panieńskich i spotkań dla przyjaciółek. Coraz więcej klientów to także mężczyźni — np. firmy z sektora informatycznego, gdzie panie stanowią zdecydowaną mniejszość.

 

PODSTAWY ORGANIZACJI

Zdecydowanie więcej możliwości w organizacji eventów mają duże salony, z wieloma gabinetami i wspólną przestrzenią relaksu — dzięki temu w grę wchodzi przygotowywanie spotkań dla większych grup. Strategicznie ważne jest, aby podczas planowania wydarzenia ustalić wcześniej z klientem rodzaj i ilość pakietów spa oraz harmonogram. Zapewni to możliwość odpowiedniej organizacji grafiku oraz pozwoli uniknąć chaosu, który mógłby powstać w czasie wyboru dowolnych zabiegów z oferty podczas trwającego eventu.

Ciekawą formą zabawy jest np. organizacja loterii pakietów spa (ustalonych wcześniej z klientem). Personel wie wcześniej, jakie zabiegi będzie wykonywał, a dla gości pozostaje to przyjemną niespodzianką. Dość istotnym elementem jest również zaaranżowanie przestrzeni dla gości, tzw. strefy relaksu, gdzie będą oni mogli odpoczywać pomiędzy zabiegami. Ważna jest także odpowiednia oprawa: oświetlenie, muzyka, świece, a także catering czy dodatkowy pomysł na wypełnienie czasu wolnego konkretnym szkoleniem albo pokazem, np. nauki makijażu.

Program spotkania zależy bezpośrednio od potrzeb naszego zleceniodawcy. Zdecydowanie częściej takie eventy odbywają się w godzinach popołudniowych. Organizacja wydarzenia przy grupach do 15 osób zazwyczaj nie wymaga zamknięcia spa dla klientów indywidualnych — zostaje jedynie wydzielone miejsce, tzw. przestrzeń eventowa, a w grafiku dokonywana jest odpowiednia rezerwacja. W zasadzie personel nie musi się szczególnie przygotowywać do takiego spotkania — każdy klient, czy indywidualny, czy biznesowy, traktowany jest przecież w ten sam, wyjątkowy sposób.Obsługa gości z eventu różni się jedynie tym, że takie spotkanie wymaga obecności dobrze zorganizowanego koordynatora, który będzie czuwał nad harmonogramem oraz zadba o komfort gości, aby czuli, że ktoś się nimi opiekuje.

 

EVENT SZYTY NA MIARĘ

Personalizacja eventu i indywidualne dopasowanie scenariusza wydarzenia oraz zabiegów do potrzeb klienta to wysiłek, który warto podjąć, aby wyróżnić się na tle innych organizatorów, a także by nasze wydarzenie było wyjątkowe i na długo zapadło w pamięć. Ważne, aby wziąć pod uwagę charakterystykę branży klienta lub produkt, który aktualnie chce promować. Przykładem może być jakiś motyw przewodni naszych zabiegów, np. masaże z użyciem aromatycznej kawy przy promocji nowej linii ekspresów, czy detoksykujące warzywno-owocowe spa, z pokazem zabiegów i degustacją zdrowego cateringu dla firmy wprowadzającej na rynek zdrowe, domowe zupy. Wszystko zależy od naszych pomysłów i wyobraźni

Koszty eventu obliczane są indywidualnie podczas konstruowania oferty dla danego klienta i zależą przede wszystkim od formy wydarzenia, liczby zaangażowanego personelu, rodzaju wykonywanych zabiegów oraz ewentualnych „życzeń specjalnych”. Jakich? Ograniczeniem są jedynie nasze siły, możliwości i wyobraźnia klienta.

 

Dorota Duda

Właścicielka Ce-Ce Beauty Clinic w Warszawie

www.salon.cece.pl

Facebook

YouTube