Fanpage salonu – piękniejsza strona Facebooka

OTWIERAJĄCE - Fotolia_91137699_Subscription_Monthly_XXLFacebook posiada obecnie ok. 14 milionów aktywnych użytkowników w Polsce, co czyni go największym serwisem społecznościowym w kraju. Potencjał komercyjnych rozwiązań portalu wciąż wzrasta i zostaje doceniony również przez branżę beauty i spa, na którą czeka tutaj cały szereg możliwości i szans na skuteczną promocję swoich produktów i usług.

Konsument w erze Facebooka

Żeby odpowiedzieć sobie na pytania „czy warto i w jaki sposób prowadzić fanpage na Facebooku?”, trzeba najpierw zrozumieć, jak dzisiejsi konsumenci korzystają z mediów społecznościowych. Bardzo często to właśnie tutaj dowiadujemy się o nowych firmach, produktach czy usługach, dzielimy się opiniami, czytamy rekomendacje, a także weryfikujemy wiarygodność podmiotów. Szukamy informacji kontaktowych, o dostępnych usługach, cenników i wymagamy wysokiej jakości obsługi klienta i komunikacji. Stajemy się prosumentami – świadomymi klientami, którzy dzięki nieograniczonemu dostępowi do informacji mają dużą wiedzę o interesujących nas produktach i usługach. Tę wiedzę oczywiście wykorzystujemy przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Facebook może być natomiast idealnym miejscem, gdzie jako firma odpowiemy na potrzeby dzisiejszego konsumenta, zbudujemy swoją wiarygodność, dotrzemy do osób potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami i zawiążemy długofalowe relacje z obecnymi klientami.

Facebookowa wizytówka

Jak można zaobserwować, facebookowy fanpage w bardzo wielu przypadkach potrafi całkowicie zastąpić stronę internetową. Nie inaczej jest w branży beauty i spa. W przeciwieństwie do strony internetowej, założenie fanpage’a jest bezpłatne, a spersonalizowanie go (np. pod kątem identyfikacji wizualnej) bardzo proste i intuicyjne. To właśnie na Facebooku wielu odbiorców może mieć pierwszy kontakt z naszym salonem lub ośrodkiem. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze – musimy więc zadbać o to, żeby doświadczenia potencjalnych klientów związane z naszą stroną na Facebooku były jak najbardziej pozytywne. Dzięki fanpage’owi możemy wykreować odpowiedni wizerunek naszego salonu, zbudować jego widoczność i ułatwić klientom bezpośredni kontakt.

Dostarczanie wartości

Badanie zwyczajów społeczności internetowych „Wave”, przeprowadzone przez Universal McCann, obrazuje główne motywy przyłączenia się do społeczności wokół marek oraz rodzaje treści, które cenią sobie użytkownicy mediów społecznościowych. Najbardziej wartościowe dla odbiorców są treści użyteczne, rozrywkowe, informacyjne oraz pozwalające na rozwój i poszerzenie wiedzy. Jako fundament przy planowaniu naszej komunikacji na Facebooku, powinniśmy zatem przyjąć powyższe kategorie. Warto zastanowić się, czego może potrzebować odbiorca w kontekście oferowanych przez nas usług i na te potrzeby odpowiadać.

Komunikacja wizualna

Działając na Facebooku, warto postawić na komunikację wizualną – zdjęcia, grafiki, infografiki, filmy, gify, prezentacje – wachlarz formatów jest bardzo szeroki. Treści wizualne są znacznie szybciej przetwarzane przez ludzki mózg niż treści tekstowe. Ponadto, w facebookowym News Feedzie, gdzie dziennie przewijamy setki postów, wpisy tekstowe nie przyciągają takiej uwagi odbiorców jak np. zdjęcia. Te drugie są po prostu lepiej zauważalne. Co ciekawe, to właśnie zdjęcia i filmy generują na Facebooku największe zaangażowanie, a więc uzyskują najwięcej kliknięć, polubień, komentarzy i udostępnień.

Pamiętajmy jednak, żeby publikowane przez nas treści były spójne graficznie (np. oparte o charakterystyczny szablon), estetyczne i po prostu atrakcyjne dla odbiorcy. Warto zadbać też o wysoką rozdzielczość i odpowiednie wymiary materiałów. Spójna komunikacja wizualna będzie potwierdzeniem profesjonalizmu i pomoże kreować „ekskluzywny” wizerunek salonu. (…)

Czytaj cały artykuł w Beauty Inspiration 1/2016 – wydanie drukowane/e-wydanie

Szymon Lisowski Digital Marketing Consultant Socjomania

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube