Idealnie skomponowane menu zabiegowe

A vector illustration of spa flyer with copyspaceCzym jest menu zabiegowe – zwykłą ulotką, a może czymś więcej? Jak je tworzyć i w jaki sposób prezentować klientom? Czy wybór nieodpowiedniej czcionki lub koloru może sprawić, że klient nie zdecyduje się skorzystać z twoich usług? Przeczytaj, żeby nie popełnić najpopularniejszych błędów!

Menu czy zwykła ulotka? Menu brzmi dumnie i doniośle. Ulotka kojarzy nam się głównie z niechcianą makulaturą, którą jesteśmy zasypywani po drodze do pracy lub w domu, kiedy zaglądamy do skrzynki pocztowej. Jeśli zdecydujesz się zaprezentować swoją ofertę w formie wysmakowanego menu, zrobisz wrażenie na swoich potencjalnych klientach. Te same informacje możesz jednak zamieścić także na zwykłym kawałku papieru – wtedy nie odróżnisz się specjalnie od tysięcy firm, które każdego dnia bombardują nas niepotrzebnymi informacjami. Różnica tkwi więc głównie w formie.

Menu zabiegowe to szczególny rodzaj ulotki, której celem jest przede wszystkim dokładne zaprezentowanie pełnej oferty obiektu. W menu zabiegowym dodatkowo może znaleźć się kilka innych informacji – ich zakres zależy przede wszystkim od tego, w jaki sposób będziemy korzystać z naszego menu:

•             menu jako ulotka reklamowa – oprócz prezentacji oferty, w mniej lub bardziej rozbudowanej formie powinno zawierać podstawowe informacje na temat gabinetu oraz wszelkie elementy niezbędne z punktu widzenia dojazdu do twojego ośrodka, np. adres, dane kontaktowe, mapka dojazdowa itp.,

•             menu jak karta w restauracji – koncentruje się na prezentacji oferowanych zabiegów – jest dostępne dla klientów odwiedzających gabinet, może dodatkowo zawierać ceny,

•             menu jako cennik – głównym celem takiego dokumentu jest przedstawienie cen zabiegów, w związku z tym część zawierająca dodatkowe informacje zwykle jest mocno okrojona – tego typu menu bardzo często zamieszcza się jako grafikę na stronie internetowej,

•             menu zamiast czasopisma w poczekalni – przeznaczone dla klientek, które czekają na zabieg lub dla osób towarzyszących – idealne dla „zabicia czasu” i sprzedania klientom dodatkowych zabiegów – powinno zawierać zachęcające opisy, które skłonią do zasięgnięcia szczegółowych informacji.

Oczywiście żaden z wymienionych sposobów korzystania z menu zabiegowego nie wyklucza pozostałych – możesz wydrukować uniwersalne karty, które posłużą do realizacji różnych celów. Niewątpliwie stworzenie takiego menu będzie nieco bardziej skomplikowane, niemniej jednak może przyczynić się do oszczędności (mniejsze koszty wykonania projektu i druku).

Integralna część wizerunku gabinetu

Menu zabiegowe powinno nawiązywać do filozofii i wizerunku gabinetu. Ważna jest zarówno oprawa graficzna, jak również treść i zakres informacji. Jeśli prowadzisz gabinet o medycznym charakterze, już jeden rzut oka na menu zabiegowe powinien wystarczyć, żeby klient domyślił się, z jakiego typu zabiegów będzie mógł skorzystać. Karta powinna być czytelna, przejrzysta, z bardzo minimalistyczną grafiką. Gabinet specjalizujący się raczej w kosmetyce upiększającej, może postawić na barwny i żywiołowy wizerunek. Z kolei dla obiektu spa najodpowiedniejsza będzie jedno lub dwukolorowa elegancka grafika z subtelnymi akcentami nawiązującymi do wystroju ośrodka. (…)

Czytaj cały artykuł w Beauty Inspiration 1/2016 – wydanie drukowane/e-wydanie

Anna Wydra-Nazimek właścicielka firmy NEZA Group zajmującej się doradztwem i wsparciem marketingowym dla firm działających w branży kosmetycznej. Autorka bloga na temat  zarządzania  gabinetem kosmetycznym i fryzjerskim. www.neza.pl, www.gabinetodzaplecza.pl

Facebook

YouTube