Jak zwiększyć przychody dzięki automatycznej komunikacji?

process automation business automated concept productionNajwiększy sukces na rynku odnoszą gabinety i salony, które mogą się pochwalić stałą grupą wiernych klientów. To właśnie oni są źródłem większości przychodów w dobrze prosperującym biznesie beauty. Najczęściej mniej niż 10% wszystkich klientów generuje więcej niż połowę obrotów. Tajemnicy nie stanowi również fakt, że utrzymanie klienta w gabinecie jest wielokrotnie tańsze, niż pozyskanie nowego. Wydaje się więc oczywiste, że praca nad przekształceniem klientów nowych w lojalnych i budowanie z nimi stałych, pozytywnych relacji powinny stać się dla salonu absolutnym priorytetem.

 

O tym, czy ktoś do ciebie powróci decydować będzie w dużej mierze jakość usług i obsługi. Dopóki klient znajduje się w gabinecie, pracownicy mogą zrobić wiele, żeby poczuł się doskonale i opuścił go z pozytywnymi wrażeniami. Później jednak za klientem zamykają się drzwi. Czy pozostało już tylko biernie czekać i liczyć na to, że sam do nas wróci? Twoim konkurentom łatwo będzie skusić osobę, z którą twój salon nie zbudował, ani nie podtrzymuje silnej relacji. Dlatego w warunkach stale rosnącej konkurencji bierne oczekiwanie to zdecydowanie zbyt mało.

 

Nie pozwól o sobie zapomnieć

Jak zadbać o to, żeby klient o tobie pamiętał i nie był podatny na oferty innych salonów? Najprościej – znajdując naturalne powody kontaktu. W tych działaniach będzie chodziło głównie o to, aby zapaść w pamięć klienta, a jednocześnie kreować wizerunek gabinetu jako firmy, z którą kontakt ma miejsce nie tylko w momencie wykonywania usługi.
Wiele prostych narzędzi pozwala nawiązywać relacje z klientem w czasie, kiedy nie korzysta on z usług salonu i nie ma bezpośredniego kontaktu z pracownikami, począwszy od kartek pocztowych, przez rozmowy telefoniczne i ręcznie wysyłane SMS-y, po pocztę elektroniczną. Każda forma kontaktu może być dobra, ale zazwyczaj będą one generować duże koszty i okażą się bardzo pracochłonne. Warto więc podejść do tego wyzwania nieco inaczej i poszukać bardziej nowatorskich rozwiązań. Czegoś, co zrewolucjonizuje działania marketingowe, pozwoli działać szybko i sprawnie, trafiać z komunikatem tam, gdzie trzeba ograniczyć koszty i zaoszczędzić mnóstwo czasu. Niemożliwe? Pomyśl o nowoczesnych narzędziach marketingowych oraz ogromnych możliwościach, jakie dają Internet i nowe technologie!

 

Marketing Automatyczny

Przed wakacjami branża beauty doczekała się stworzonego specjalnie dla niej narzędzia do automatycznych kontaktów z klientami. Takie rozwiązanie zostało wprowadzone w systemie Versum, przeznaczonym do zarządzania salonami i gabinetami. Do dyspozycji biznesów beauty trafił cały zestaw gotowych kampanii promocyjnych pod nazwą Marketing Automatyczny. W połączeniu z innymi dostępnymi już wcześniej funkcjami, takimi jak: newslettery e-mailowe, sms-y z przypomnieniem o wizycie, wiadomości z okazji urodzin i imienin, otrzymujemy niezwykle przydatne narzędzie, które pozwala zwiększać sprzedaż w salonie oraz zyskiwać stałych i lojalnych klientów.

Rozwiązanie to charakteryzują dwa kluczowe słowa. Pierwsze z nich to „marketing”, a drugie – „automatyzacja”. Marketing to podstawa budowania pozytywnych relacji oraz promowania i sprzedawania usług, a automatyzacja ułatwi realizowanie kampanii promocyjnych bez twojego bieżącego zaangażowania. Wystarczy, że raz zaplanujesz i ustalisz odpowiednie wiadomości, a system będzie pracował za ciebie.

7 000 PLN – o tyle wzrosły miesięczne przychody w najlepszych salonach korzystających z Marketingu Automatycznego.

 

Masz wiele powodów do kontaktu z klientem

1. Dziękuj
Wyobraź sobie, jak przyjemnie poczuje się osoba, która otrzyma od ciebie SMS z podziękowaniem za wizytę i pomyśl, jak dobrze to świadczy o twoim gabinecie. W ten sposób dajesz klientom sygnał, że interesujesz się nimi dłużej, niż tylko do momentu zapłaty za wizytę. Wiadomości wyrażające wdzięczność za zaufanie są mile widziane, bardzo często otwierane, a ty możesz je całkowicie zautomatyzować. Wystarczy raz dostosować treść podziękowań, a system sam będzie je wysyłał.

2. Przypominaj
Jednym z najlepszych przykładów naturalnego i mile widzianego kontaktu z klientami są przypomnienia o nadchodzącej wizycie. Poza budowaniem relacji pomagają one również poradzić sobie z problemem zapomnianych wizyt, który bywa bolączką salonów. Oprogramowanie Versum może wysyłać przypomnienia w twoim imieniu. Nie musisz o niczym pamiętać, ani tracić czasu – system działa za ciebie.

3. Angażuj nowych klientów
Warto mieć na uwadze, że nowi klienci w twoim gabinecie powinni otrzymywać wiadomości różniące się od tych, które wysyłasz do nabywców będących z tobą od miesięcy lub lat. Marketing Automatyczny oferuje w tym celu dwie kampanie skierowane do osób, które odwiedziły salon pierwszy lub drugi raz. Dzięki tym zautomatyzowanym wiadomościom możesz bez wysiłku utrzymać zainteresowanie klienta i stopniowo zapoznawać go z ofertą salonu.

4. Dbaj o efekty

Twoja oferta obejmuje usługi, które dla uzyskania lub podtrzymania pożądanego przez klienta efektu wymagają cyklicznego powtarzania. Zadbaj o to, aby twoi klienci nie zapomnieli, że dla osiągnięcia optymalnych rezultatów konieczna jest kolejna wizyta. Zrób to poprzez nienachalne wiadomości przypominające o możliwości umówienia się na kolejny zabieg. Możesz przygotować odrębną treść wiadomość dostosowaną do każdego typu usług, a Versum dopilnuje, żeby adresaci otrzymali komunikat dokładnie wtedy, kiedy będą tego potrzebować. Odbiorcy z całą pewnością docenią to, że nie skupiasz się na pojedynczych wizytach, tylko na końcowym, pożądanym przez nich rezultacie.

5. Oferuj więcej
Ilu klientów korzysta tylko z jednej wybranej usługi, którą oferujesz, kompletnie ignorując twój szeroki wachlarz zabiegów? Skoro ufają ci na tyle, żeby wielokrotnie wracać do salonu, z całą pewnością należy ich zachęcać do lepszego poznania twojej oferty. Zamiast zaciekle walczyć o coraz to nowych odbiorców, może warto wykorzystać siłę nabywczą obecnych. Jeżeli dostarczysz klientom wystarczających powodów do rozszerzenia palety usług, z których korzystają, uzyskasz większe przychody bez potrzeby walki o nowych nabywców.
Podczas wizyty pracownik powinien doradzić klientowi usługę, która uzupełni aktualnie wykonywany zabieg. Poza salonem pomoże ci w tym system Versum.

6. Walcz o każdego
Kiedy twój klient przestał przychodzić do gabinetu, masz już niewiele do stracenia, ale jednocześnie wciąż sporo do zyskania. Dlatego spróbuj przyciągnąć go z powrotem. Wsparcia udzieli ci niezawodny Marketing Automatyczny. Ty definiujesz, kiedy należy zakwalifikować klienta jako nieaktywnego, a system sam kontaktuje się z każdą taką osobą i przypomina, dlaczego warto odwiedzać twój salon. Versum będzie samodzielnie wysyłać specjalną ofertę, przygotowaną przez ciebie z myślą o zatrzymaniu klienta. Każdy powrót to twój wielki sukces i szansa na stałe, dochodowe wizyty.

Kontakt z klientami poza gabinetem staje się niezwykle istotnym elementem budowania pozycji rynkowej biznesu beauty. Im wcześniej zaczniesz się komunikować, tym większą przewagę nad konkurencją uda ci się zbudować. Trudno będzie jednak osiągnąć ten efekt bez wykorzystania nowoczesnych technologii i współczesnych kanałów komunikacji. Warto też mieć na uwadze, że jeżeli starasz się utrzymać klienta lub zwiększyć jego zaangażowanie, to musisz mierzyć skuteczność tych działań. Z pomocą przyjdą ci statystyki skuteczności – jedna z funkcji systemu Versum.

Czas, aby to nowoczesne narzędzie marketingowe pracowało również dla ciebie.

Wejdź na www.automatycznymarketing.pl i zacznij skutecznie promować swój biznes.

Sebastian Maśka
dyrektor zarządzający Versum

 

Artykuł pochodzi z Beauty Inspiration 5/2015 – wydanie drukowane /e-wydanie

 

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube