Kampania promocyjna salonu kosmetycznego na przykładzie marki Kandara

W każdym biznesie głównymi pytaniami, które zadają sobie właściciele i managerowie są: w jaki sposób pozyskać nowych klientów, jak zwiększyć zyskowność oferowanych usług i produktów oraz jak kreować wizerunek marki i budzić zaufanie wśród klientów. Jak z tymi pytaniami poradziła sobie wrocławska Kandara?

TRZY PROFILE JEDEN MARKETING

Kandara oferuje swoim klientom trzy różne rodzaje usług beauty: salon urody mieszczący się w jednej z najbogatszych dzielnic Wrocławia (Partynice), salon wax & nail w jednej z największych galerii handlowych o podwyższonym standardzie oferowanych usług oraz hotelowe spa w najbardziej prestiżowej lokalizacji w centrum miasta OVO Wrocław obok hotelu Hilton. Pomimo różnych profili usług staramy się, aby marketing marki był jeden dla wszystkich lokalizacji, gdyż każde z działań promocyjnych wpływa na budowanie wizerunku marki. Kampania promocyjna marki Kandara prowadzona jest w czterech obszarach: reklama, public relations, social media oraz promocja sprzedaży.

SKUTECZNA REKLAMA MARKI

Działania reklamowe, czyli promujące markę wśród klientów są prowadzone bardzo szeroko. Jednym z najskuteczniejszych działań reklamowych były billboardy, które zapraszały klientów do nowo powstającego salonu oraz informowały o konkretnej usłudze oferowanej przez salon. Oprócz billboardów zlokalizowanych przy głównych ulicach Wrocławia, marka Kandara reklamowała nowo powstały salon na banerach reklamowych w Pasażu Grunwaldzkim, który w ciągu miesiąca średnio odwiedza ponad milion klientów.

Kolejnymi bardzo skutecznymi elementami reklamy marki były artykuły sponsorowane w gazetach lifestylowych oraz wrocławskich portalach informacyjnych. Zwiększyły one świadomość wrocławian odnośnie do istnienia nowych salonów marki oraz kształtowały pozytywny wizerunek. Bardzo ważnym działaniem reklamowym były profesjonalne filmy wizerunkowe oraz filmy reportażowe z otwarcia salonu Kandara wax & nail i Kandara SPA. Filmy te oprócz wyświetleń na YouTube, były opublikowane na stronie internetowej Kandary oraz na fun page’u na Facebooku. Film wizerunkowy Kandara SPA trafił do ponad 30 tysięcy odbiorców i zanotował około osiem tysięcy wyświetleń w ciągu trzech dni od publikacji bez sponsorowania postu. Kolejnym bardzo skutecznym działaniem reklamowym była reklama w wyszukiwarce Google. Promowane było tam spa w postaci reklamy Google Adwards. Kliknięć w reklamę w ciągu pierwszego miesiąca trwania kampanii było ponad 1350, natomiast wyświetleń ponad 11 tysięcy. Innym działaniem, które również przyniosło znaczący efekt w postaci pozyskiwania nowych klientów było behawioralne targetowanie, dzięki któremu w przeciągu jednego miesiąca w baner reklamowy o nowo powstałym spa pojawiający się na stronach internetowych potencjalnych klientów było ponad 2,5 tysiąca kliknięć. Sam baner wyświetlił się ponad 600 tysięcy razy na przeglądanych stronach internetowych u potencjalnych klientów z Wrocławia.

KREOWANIE WIZERUNKU

Najwięcej działań marketingowych skierowanych jest na public relations, czyli kreowania wizerunku marki wśród obecnych i potencjalnych klientów. Podstawowymi działaniami PR jest informowanie opinii publicznej o ważnych i pozytywnych wydarzeniach. Pozytywny wizerunek kreowany jest dzięki informowaniu o nowo powstających salonach Kandara, zdobyciu nagród przez dany salon (nagrody „Sukces Roku” zdobywane rokrocznie przez każdy salon marki, nagrody SPA Prestige Awards w kategorii Day SPA), wspieranie działalności charytatywnej (Fundacja Budzik, biegi charytatywne, Fundacja Jestem Optymistą), sponsoring wydarzeń kulturalnych (Przegląd Piosenki Aktorskiej w 2017 r.) oraz wszelka odpowiedzialność społeczna. Działania PR związane są bezpośrednio z kreowaniem tożsamości firmy, tym samy nie zalicza się ich do promowania konkretnych produktów. Działania te zatem nie oddają bezpośrednio efektów sprzedaży, natomiast mogą ujawnić się w dłuższej perspektywie czasowej w postaci pozytywnego wizerunku firmy. Informacje PR-owe marki pojawiają się w prasie i portalach lifestylowych („Osobowości i Sukcesy”, „Buisnesswoman & life”, „Newsweek”, „Party”, „Gala”,  „Gazeta Wrocławska”, „TuWrocław”, „Cosmopolitan”).

Dodatkowo z najważniejszych wydarzeń z życia marki Kandara powstały filmy reportażowe (film z uroczystej gali „Osobowości i Sukcesy 2017″, podczas którego Kandara SPA otrzymała statuetkę Sukces Roku obejrzało ponad 4 tys. osób w ciągu jednego miesiąca od publikacji) oraz galerie zdjęć, które średnio trafiają do ponad 6 tys. odbiorców. Dużym obszarem kreowania wizerunku marki jest współpraca z gwiazdami. Roczny kontrakt z Anną Wendzikowską, która była twarzą Kandary przyniósł marce duży rozgłos nie tylko na lokalnym, lecz również na krajowym rynku beauty. Bardzo dobrze na wizerunek marki wpłynęły również współpraca z wrocławskimi blogerkami modowo-lifestylowymi (Mefi Wild, Balakier Style, MishMashFashion, Typowa Kasia). Bardzo pozytywnie na wizerunek marki wpływają kobiece wydarzenia we Wrocławiu, w których marka Kandara bierze udział (Kino na obcasach, Ladies Day, Czerwona Szpilka, Strefa Ciepła, Kobiecy Wieczór Niebanalny, Crystal Cup) oraz inspirujące wieczory z gwiazdami organizowane dla klientów Kandary, które cieszą sie ogromną popularnością.

Bardzo istotnym elementem budowania wizerunku Kandary jest współpraca z celebrytami. Na zdjęciu od lewej – Anna Wendzikowska, Alicja Janosz i Olga Bończyk.

MARKETING TO CIĄGŁY PROCES TWÓRCZY

Współczesny rynek usług kosmetycznych jest bardzo wymagający. Świadomi stają się również jego klienci. Najlepsze salony kosmetyczne, które utrzymają swoją pozycję na rynku muszą spełniać szereg wymogów, rozwijać się i zaskakiwać klienta innowacyjnością. Kampania promocyjna prowadzona przez markę Kandara pokazuje, że szansę na sukces mają tylko najlepsi. Promocja salonu była prowadzona szeroko pojętymi kanałami: od billboardów, współpracy z gwiazdami i celebrytami, poprzez reklamę w Internecie, działania w social mediach, aż po wsparcie sprzedaży w postaci ulotek i plakatów reklamowych. Działania te bardzo skutecznie przyczyniły się do zwiększenia zysku firmy, pozyskania nowych klientów oraz kreowania pozytywnego wizerunku salonu wśród istniejących i potencjalnych klientów. Działania marketingowe to nieustanny proces twórczy. Należy bacznie obserwować trendy w marketingu, kreować swój styl ekspansji na rynku oraz — w branży beauty — komunikować się z klientami bazując na ich emocjach i inspirować do działania.

Zofia Piotrowska

manager marki Kandara

Artykuł pochodzi z BEAUTY INSPIRATION 3/2017

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube