Klient prosto ze strony – jak prezentować ofertę zabiegową na www

Picture of a modern digital computer screen illustration

W dzisiejszych czasach każdy właściciel salonu kosmetycznego lub spa wie, że poczta pantoflowa już nie wystarczy, aby pozyskać klienta. Równie ważne jest posiadanie strony internetowej, która nie będzie pełniła tylko funkcji ulotki z cennikiem. Musi być istotnym elementem wizerunku firmy. Witryna www stanowi odzwierciedlenie jakości salonu. Jak zatem prezentować ofertę zabiegową na stronie internetowej, aby ta sprzedawała?

Najważniejszym elementem witryny jest strona główna, która działa jak recepcja otwarta 24 h na dobę. Klient widząc ją, musi poczuć „efekt wow”. To decyduje, czy pozostanie na niej dłużej. Zawartość homepage’a musi odpowiedzieć na pytanie, dlaczego odwiedzający trafił we właściwe miejsce oraz w intuicyjny i sprawny sposób przedstawić ofertę firmy. Pierwsze, na co internauta zwróci uwagę przy załadowaniu strony, powinno być duże zdjęcie (tzw. slajder), ukazujące wnętrze gabinetu, np. podczas wykonywania zabiegu, które stanowi równocześnie przekierowanie na podstronę z całą ofertą. Następne zdjęcie może przedstawiać aktualne promocje. Kolejnym elementem, który potencjalny klient widzi, jest menu strony. Optymalnie powinno ono składać się z 7-8 pozycji. W menu głównym należy oczywiście zamieścić zakładki oferta oraz promocje, ale także bony/vouchery/zaproszenia. Postarajmy się również, aby klient szybko odnalazł Podzielmy ofertę na działy, np. zabiegi kosmetyczne, zabiegi spa, zabiegi medycyny estetycznej. Takie trzy obszary (lub więcej) powinny znaleźć się pod slajdami. Klient ceni sobie czas i im mniej kliknięć wykona, aby dotrzeć do celu, tym bardziej będzie zadowolony.

Poza tymi podstawowymi składowymi, strona główna może zawierać takie pozycje jak: aktualne promocje, najpopularniejsze zabiegi, zabiegi dopasowane do potrzeb, opinie o spa oraz różne ciekawe statystyki lub osiągnięcia, którymi chcemy się pochwalić.

PIĘKNO I ESTETYKA

Wygląd strony internetowej jest częścią oferty, podobnie jak wystrój wnętrz spa, w których czujemy się dobrze. Co więcej, projekt wizualny strony www musi być spójny z innymi materiałami marketingowymi – katalogami, ulotkami, wizytówkami i samym salonem. Warto zatem powierzyć wykonanie strony www specjalistom nie tylko od programowania, ale również od grafiki komputerowej.

Strona internetowa nie może być statyczna, lecz „żywa” i interaktywna. Nie wystarczy ograniczyć się do zmian promocji, ofert specjalnych, nowości. Coraz nowsze rozwiązania pozwalają na zamieszczenie na stronie różnego rodzaju interaktywnych liczników i wykresów. Poszczególne elementy strony (zdjęcia, ramki z tekstami) mogą odwracać się we wszystkich kierunkach. Dobrym sposobem na utrzymanie zainteresowania klientów jest prowadzenie bloga przez zespół kosmetyczek i fizjoterapeutów. Można w ten sposób wyrobić sobie opinię ekspertów. Jest tylko jeden podstawowy warunek sukcesu (nie licząc, rzecz jasna, wartości merytorycznej) – systematyczność tworzenia takich artykułów. Jeśli są one zamieszczane w dużych i nieregularnych odstępach czasu, internauci szybko stracą zainteresowanie. Wystarczy publikować takie wpisy raz na 2 tygodnie lub chociaż jeden miesięcznie.

CZY MASZ NOWOCZESNĄ STRONĘ?

Technologia cały czas idzie do przodu. Podobnie jak w branży beauty pojawiają się nowe urządzenia i zabiegi z innowacyjną formułą, tak i witryna www firmy powinna dotrzymywać kroku najnowocześniejszym rozwiązaniom i zmieniającym się nawykom konsumentów. Dlatego też stronę internetową należy zmieniać maksymalnie co 2 lata. (…)

Maciej Wesołowski manager Orient Day Spa w Kielcach, właściciel firmy Responsive Media (www.responsivemedia.pl)

Czytaj cały artykuł w Beauty Inspiration 2/2016 – wydanie drukowane/e-wydanie

Facebook

YouTube