Klient z eventu

maciejwesolowski123

Maciej Wesołowski – manager Orient Day Spa w Kielcach

Gdy pomysłów jest sto, to nie jest źle, ponieważ można przebierać i dyskutować. Gorzej, kiedy nic nikomu nie przychodzi do głowy. Planowanie oferty „na dzień specjalny” w Orient Day SPA rozpoczynamy na ok. 2 miesiące przed właściwą datą. Takie mamy bowiem czasy, że klientów trzeba zaskakiwać, zarówno stałych, jak i tych potencjalnych. Proponować coraz ciekawsze promocje, nowe zabiegi czy inne nietuzinkowo skomponowane oferty. Niestety, masaż dla dwojga 50% taniej w Walentynki nie jest już tak skuteczny, jak kilka lat temu. Jak zatem dotrzeć do ludzi ze swoimi usługami w Dzień Matki, aby to właśnie u nas kupili „produkt” zamiast kwiatów czy perfum?

 

 

Od kilku lat w naszym spa na najbardziej znane święta w roku kalendarzowym tworzymy promocyjne pakiety (twarz + ciało) w dwóch zakresach cenowych. Taką ofertę staramy się jak najszerzej wypromować poprzez naszą stronę internetową, media społecznościowe czy też reklamy w radiu. Jednak sprzedaż pakietów nie stanowi celu samego w sobie. To jedynie środek w osiągnięciu tego celu, którym jest pokazanie mieszkańcom Kielc, że zamiast kwiatów oraz książki można podarować wyjątkowy prezent, jakim jest zaproszenie na zabiegi w Orient Day SPA.

Konsekwentnie od początku działalności salonu przekonujemy mieszkańców Kielc, że pobyt w spa jest potrzebny każdej zabieganej osobie w dzisiejszym stresującym świecie. Nasze hasło reklamowe „Odkryj magię spa w centrum miasta” ma za zadanie pokazać, że nie trzeba wyjeżdżać do ciepłych krajów, w góry czy nad morze, aby odpocząć
i zregenerować siły witalne, oczyścić umysł. Jak widać — skutecznie. W ciągu ostatnich 3 lat co roku zwiększa się liczba sprzedanych zaproszeń. W tygodniu przed świętami Bożego Narodzenia liczba zakupionych voucherów od 2013 do 2015 r. wzrosła o 400%! I to nie są jedynie promocyjne pakiety, ale też zaproszenia na inne indywidualne zabiegi w normalnych cenach. To także bardzo dobry sposób na pozyskanie nietypowego stałego klienta. Jest to bowiem osoba, która zachwycona pobytem w naszym spa czasami nie ma wystarczających funduszy, aby przychodzić do nas systematycznie na zabiegi, ale wraca często po kolejne zaproszenia dla swoich bliskich i znajomych, ponieważ chce im podarować prezent nietypowy, chce podarować przeżycie, o którym obdarowany długo nie zapomni.Z tego właśnie powodu zdecydowaliśmy się na współpracę z firmami oferującymi przeżycia. Ceny oferowanych usług są w takiej platformie sprzedażowej takie same jak w spa, nie tak jak w przypadków zakupów grupowych, gdy zabieg kosztuje 50% taniej. Jedna z tych firm ma swoje stoisko w największej galerii handlowej w województwie świętokrzyskim, więc jest to dodatkowa forma promocji i reklamy.

W naszym spa obchodzimy jednak swoje własne unikalne święto, które formułą różni się od pozostałych i skierowane jest przede wszystkim do naszych stałych klientów — urodziny Orient Day SPA. Wypadają one zawsze 1 października i trwają 2 dni. Data ta nie jest przypadkowa, ponieważ dokładnie 1 października 2009 r. nastąpiło oficjalne otwarcie spa dla 100 specjalnie zaproszonych gości. Zatem w tym roku już po raz siódmy będziemy obchodzić ten jubileusz. W tych dniach to my wręczamy prezenty naszym klientom. W tym roku każdy klient, który wykupi zabieg za pewną ustaloną minimalną kwotę, otrzyma zaproszenie na 1 z 4 zabiegów gratis. Dodatkowo, jeżeli przyjdzie na zabieg w trakcie urodzin, będzie mógł wziąć udział w losowaniu nagród — kosmetyków ufundowanych przez naszych dystrybutorów (każdy los wygrywa!). Oczywiście każdy gość będzie miał zapewniony specjalny poczęstunek — m.in. unikalne słodkości, koktajle owocowo-warzywne oraz lampkę szampana, a nasi najlepsi stali klienci, do których zespół spa dzwoni osobiście, dostaną od nas wyjątkowy upominek. Chcemy tym samym podziękować im za to, że są z nami. Ten nasz coroczny event ma dwa główne zadania — pokazać mieszkańcom Kielc, że istniejemy na trudnym rynku beauty już dość długo, stale podnosimy poziom usług wobec zamykających się gabinetów spa i salonów kosmetycznych w regionie. Po drugie, to nawiązanie mocnej więzi z klientem. Stworzenie niemalże rodzinnej atmosfery.

Podsumowując, dni specjalne są dla mnie i mojego zespołu okazją nie tylko do zwiększenia sprzedaży zaproszeń na zabiegi, ale i ważnym elementem PR-u. Zależy nam na przekazie: „Przyjdź do Orient Day SPA, zatrać się w świecie magii spa i podaruj prezent, który każdy będzie miło wspominał i pamiętał, że dostał go właśnie od Ciebie. Coś innego, coś przyjemnego, coś dla ciała i duszy”.

Maciej  Wesołowski 
manager Orient Day Spa w Kielcach

Artykuł pochodzi z Beauty Inspiration 5/2016

Facebook

YouTube