Kompas managera beauty

Prowadzisz salon. Jesteś managerem. Zapewne znasz takie przypadki, choćby ze słyszenia.

 

PRZYPADEK PIERWSZY

Od dwóch miesięcy salon odnotowuje spadek liczby klientek. Rzadko która pojawiła się na kolejnym zabiegu. Na facebooku pojawiają się negatywne komentarze niezadowolonych klientek.

 

PRZYPADEK DRUGI

Na pierwszy rzut oka wszystko powinno być w porządku. Salon ma klientki, a mimo to jest mało rentowny. Właścicielka jest zadowolona, kiedy miesiąc zamyka się „na zero”. Zastanawia się, dlaczego tak się dzieje, przecież ma szeroką ofertę, a ceny jak u konkurencji.

PRZYPADEK TRZECI

Manager salonu ma spore kłopoty. Otrzymał pozew o odszkodowanie od stałej klientki, która twierdzi, że zaraziła się w jego salonie gronkowcem złocistym. Przedstawiła pełną dokumentację medyczną. Żąda zwrotu kosztów leczenia i odszkodowania. W internecie pod jej negatywną opinią pojawiły się kolejne, przestrzegające przed wizytą w tym salonie.

Wszystkie powyżej opisane przypadki przytaczam tu po to, żeby trochę przestraszyć, ale przede wszystkim przestrzec przed zaniedbaniami w prowadzeniu biznesu beauty. Zwrócić uwagę na jeden, bardzo ważny element, dzięki któremu wszystkich tych problemów można było uniknąć.

Ten element to audyt, czyli okresowe kontrole poszczególnych aspektów działalności salonu. Dlaczego jest tak ważny?

Chociażby dlatego, że przeprowadzany regularnie, mógłby zapobiec odpływowi klientów (tak jak w przypadku pierwszym), bo dzięki niemu odpowiednio wcześnie wykryłbyś, że twoje kosmetyczki przestały doradzać klientom, a ograniczyły się wyłącznie do „suchego” wykonywania zabiegów.

Dzięki audytowi można by też podnieść rentowność salonu (przypadek drugi), bo audyt oferty i finansów mógłby wykazać, że koszt wynajmu salonu jest za duży w stosunku do oferty, a oferta została źle dobrana do klienta.

I wreszcie regularna kontrola procedur higienicznych mogłaby zapobiec zakażeniu klientki w salonie (przypadek trzeci).

Aby rozwijać biznes, trzeba dokładnie znać jego stan bieżący, a najlepszym z możliwych sposobów na jego sprawdzenie jest właśnie audyt. To dzięki niemu i wnioskom, jakie z niego wypływają wiemy, co naprawić.

Tak więc audyt powinien być dla managera jak kompas dla marynarza. To dzięki niemu może wytyczać właściwy kierunek rozwoju. Ale o tym więcej w temacie wydania.

Pożytecznej lektury.

Mariusz Nieścior
Redaktor Naczelny

Najnowsze wydanie poświęcone audytowi salonu beauty znajdziesz tu:
BEAUTY INSPIRATION 4/2017 >>>

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube