Lojalność klientów kluczem do sukcesu salonu

lumo825Kiedy poruszany jest temat promocji salonu urody, zazwyczaj dyskusja skupia się na tym, jak pozyskać nowych klientów. Bardzo często pomijana jest ich lojalność i przywiązanie do danej firmy. Temat powraca jednak wtedy, kiedy klienci przestają wracać na kolejne wizyty i nie wiadomo, jak ich zatrzymać. Pytanie brzmi, jak temu zaradzić lub raczej – jak zapobiec takiej sytuacji?

Liczby mówią same za siebie

Ekonomiści wskazują, że koszty pozyskania nowego klienta są 3-4 razy wyższe niż koszty utrzymania stałego. Z tej prostej statystyki wynika, że 3-4 razy bardziej opłaca się starać o zadowolenie dotychczasowych klientów, niż skupiać się na pozyskiwaniu nowych. Rzecz jasna, najlepiej jest prowadzić działania na obu polach.

Nagradzaj lojalność

Pierwszym krokiem w budowaniu trwałej relacji z klientem jest docenienie samego faktu, że jest Twoim klientem. Tutaj pomocny jest system lojalnościowy oparty o przyznawanie punktów. Każdy zakup Twojego klienta może być nagrodzony punktami, które są później wymieniane na nagrody (np. Twoje usługi lub kosmetyki).

Słuchaj klientów

Klienci to Twoi najlepsi doradcy biznesowi. Dokładnie wiedzą, czego od Ciebie oczekują, co robisz dobrze, a co należy poprawić. Wystarczy, że będziesz ich słuchać i wyciągać wnioski. Po każdej wizycie zapraszaj klienta do jej ocenienia. Możesz to robić automatycznie przez odpowiednie oprogramowanie (np. system Lumo). Kiedy zaczniesz otrzymywać opinie, skup się na tym, co klienci mają Ci do powiedzenia i dobrze wykorzystaj tę wiedzę.

Buduj zaangażowanie

Budowanie więzi z klientami to ciągła praca nad ich zaangażowaniem. To zachęcanie do interakcji i dzielenia się informacjami o Twojej marce w gronie znajomych. Obdaruj klientów punktami w dniu urodzin lub imienin. Zachęcaj do polecania Twoich usług i hojnie nagradzaj, gdy polecenia okazują się skuteczne, przez co Ty zyskujesz nowych klientów.

Nie pozwól, aby klienci zapomnieli

Jeśli zależy Ci na długotrwałej relacji z klientami, nie możesz pozwolić im o sobie zapomnieć. Regularnie komunikuj się z nimi mailowo, SMS-owo czy za pośrednictwem mediów społecznościowych. Masz wiele powodów, aby napisać do nich wiadomość. Możesz wysłać życzenia świąteczne, zaprosić na wieczór niespodzianek dla stałych klientów lub wysłać wiadomość z rewelacyjną promocją. Nie zapomnij też o dzieleniu się wiedzą. Pamiętaj, że relacja to zaufanie. Zaufanie z kolei możesz budować poprzez dzielenie się swoją widzą.

Zacznij działać już dziś

Nawiązywanie i pielęgnowanie relacji z klientami do proces długoterminowy. Efekty Twojej pracy będą widoczne za jakiś czas, ale już teraz warto zacząć działać.

W budowaniu lojalności klientów pomoże Ci profesjonalne oprogramowanie. Wypróbuj bezpłatnie system lojalnościowy Lumo. Wejdź na www.lumo.pl i zarejestruj się.

Facebook

YouTube