Makijaż biznesowy

Woman with makeup artist choosing color of eyeshadowOd dawna wiadomo, że jednym z istotniejszych aspektów profesjonalnego wyglądu każdej kobiety jest prawidłowy makijaż. Elementarną cechą takiego makijażu jest wydobycie, podkreślenie atutów klientki i ukrycie jej wszelkich niedoskonałości. Odpowiednio dobrany i wykonany makijaż pozwoli dodać pewności siebie i sprawi, że kobiety będą chciały wracać i częściej korzystać z usług profesjonalisty.

Biznes – już samo słowo niesie ze sobą zasadnicze znaczenie perfekcji i doszlifowania. I takich klientek trzeba się spodziewać – wymagających i konkretnych, a zarazem subtelnych, ponieważ biznesowy dress code wymaga idealnego wyglądu. Kobiety sukcesu dbają o siebie, ponieważ każdego dnia mają kontakt z ludźmi biznesu i nie mogą pozwolić sobie na niechlujny wygląd. Muszą czuć się dobrze, bo to pomaga im w zawodowych osiągnięciach, a jak pokazują badania, panie, które noszą makijaż do pracy, mają większe szanse na awans i rozwinięcie kariery.

Zasady wykonania makijażu biznesowego

Można powiedzieć, że makijaż biznesowy jest pewną odmianą makijażu dziennego, tzw. „make up no make up”, charakteryzującego się nieskazitelną, świetlistą cerą. Wykonując profesjonalny makijaż klientce, należy pamiętać o podstawowych zasadach:

Ocena cery i dobór kremu

Ocena skóry jest bardzo istotnym elementem, gdyż dzięki niej można dobrać odpowiednią bazę (krem) pod makijaż, a także podkład. Najlepiej sprawdzają się tutaj tzw. inteligentne kremy z funkcją matującą, a zarazem nawilżającą przesuszone partie. Bazę nakłada się na oczyszczoną skórę twarzy, po czym należy odczekać chwilę, aby się wchłonęła. Jeśli klientka ma czas, można zrobić jej krótki, delikatny masaż twarzy – dodatkowy plus dla ciebie!

Podkład

Kobieta sukcesu żyje w ciągłym biegu i stresie, więc może mieć problemy skórne, takie jak przebarwienie czy trądzik. Na rynku dostępnych jest mnóstwo fluidów, jednak polecam sięgnąć po te z wyższej półki, które cechuje trwałość przez wiele godzin, czego oczekują klientki. Podkłady te są lekkie, nie zatykają porów, dobrze kryją i matują. Cera musi być bez zarzutu, wyglądać idealnie przez długi czas bez względu na złą pogodę czy upalne dni. Dzięki temu, że wybierzemy odpowiedni podkład, klientka będzie mogła bardziej skupić się na pracy niż na ciągłych poprawkach makijażu i w rezultacie na cały dzień wystarczą jej tylko bibułki matujące.

Korektor i puder

Korektor musi być dopasowany kolorystycznie do rodzaju podkrążonych i zmęczonych oczu. Jeśli są to podkrążenia w kolorze brązowym, należy użyć korektora w odcieniu różu, jeśli fioletowe – odpowiedni będzie odcień żółtawy. Korektor powinien być lekki i nie wchodzić z załamania skóry (zmarszczki). Najlepiej aby puder był transparentny, lekki, mineralny, który pozwoli uzyskać naturalne wykończenie.

Kolejnym krokiem jest modelowanie twarzy pudrem w kolorze chłodnego brązu, który pozwoli na ukrycie i przyciemnienie miejsc, które chce się optycznie zmniejszyć, schować i wyszczuplić bez wyraźnych konturów. Dążymy do perfekcyjnego kształtu twarzy, czyli owalu.

Eyeliner i róż do policzków

Wybierz kolory, które podkreślą kolor oczu i włosów klientki. Jest to zakres neutralnych barw: beż, szampański, wanilia, brzoskwiniowy, śliwka, miedź, brązowy, szary. Najlepszym wyborem będą cienie matowe, ale te z delikatnym połyskiem także się sprawdzą. Staraj się wybierać odcienie cieplejsze, gdyż w większości biur oświetlenie jest zimne i ma tendencje do wydobywania bladości skóry. Najlepiej unikać ciemnej kredki w linii wodnej oka, natomiast śmiało można użyć eyelinera przy samej linii rzęs, w zewnętrznej części górnej powieki, lub rozetrzeć ciemnobrązową kredkę — ten mały akcent sprawi , że oko będzie wyglądało na większe, a rzęsy na gęstsze. Podstawą jest też staranne wytuszowanie rzęs i dobór różu do policzków. Odpowiednio dobrany i nałożony sprawi, że cera będzie wyglądała świeżo i promiennie. Pamiętaj także o odpowiednim podkreśleniu brwi, które powinny być zbliżone kolorem do koloru włosów lub nieco ciemniejsze. Nadadzą twarzy wyrazu.

Pomadki

Należy wybrać odcienie zbliżone do warg lub nieco intensywniejsze, z matowym lub satynowym wykończeniem i o przedłużonej trwałości. Osobiście rekomenduję najnowsze produkty 2w1, które łączą w sobie cechy pomadki i błyszczyka.

Każda kobieta ma potrzebę wyróżniania się w tłumie, nawet jeśli mowa o profesjonalnym środowisku, więc jeśli twoja klientka wyrazi taką chęć, a kształt jej ust na to pozwoli, przede wszystkim podkreślaj właśnie usta, a nie oczy.

Przed przystąpieniem do realizacji makijażu, nie zapomnij o zebraniu wywiadu.

Wydawać by się mogło, że to kwestia dotycząca tylko zabiegów pielęgnacyjnych, ale to nieprawda. Przed przystąpieniem do pracy zadaj klientce pytania odnośnie preferencji makijażu, sugestii, upodobań, rzeczy, których absolutnie nie znosi, tego, jak maluje się na co dzień, jakich kosmetyków używa, czy jest alergikiem. To pozwoli poznać bliżej klientkę i dzięki temu ustalić z nią spójną wizję, która nie przyniesie rozczarowania. Na koniec mała porada dla wszystkich wizażystek, które marzą, by osiągnąć sukces. Kiedyś pewna bardzo sławna makijażystka powiedziała mi: „W tym zawodzie musisz być jakaś”. I to prawda — musisz dać się zapamiętać i tak wykonać usługę, żeby klientka do Ciebie wróciła i czuła się wyjątkowa właśnie w twoim makijażu.

Prezencja w pracy specjalisty beauty „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”

Często słyszymy to na co dzień i jeśli chodzi o profesjonalne usługi makijażowe czy kosmetyczne, tak właśnie jest. Klientka zawsze patrzy na twój ogólny wizerunek, ubiór, makijaż – bada, czy dostała się w dobre ręce. Swoim wyglądem musisz sprawić, żeby jej „badanie” i odczucia względem twojej osoby były jak najbardziej pozytywne. Salon kosmetyczny to nie miejsce na wieczorowy makijaż, brokat i tipsy – pamiętaj, że to twoje miejsce pracy. Trzeba pamiętać jednak o nienagannym, subtelnym makijażu, wyregulowanych brwiach, zadbanych dłoniach, fryzurze, subtelnych perfumach – sama jesteś swoją własną wizytówką!

 

Anna Szymala

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube