Jak motywuje pracowników Beata Adamczyk, manager Kliniki Urody Fenix?

BEATA ADAMCZYK manager Kliniki Urody Fenix

W jaki sposób motywujesz siebie do realizacji celów życiowych i biznesowych? Jakie towarzyszą temu emocje?

BA: Wiadomo, że „łatwiej powiedzieć, trudniej zrobić”, dlatego nie wymagam i nie oczekuję natychmiastowych i spektakularnych efektów. Planuję i stopniowo wprowadzam do realizacji, co pozwala mi na osiąganie wyników, a to motywuje do dalszego działania. Prosta zasada, ale skuteczna!

W jaki sposób w swoim biznesie motywujesz swoich pracowników? Jak wyrażasz swoje uznanie wobec nich?

BA: Motywuję swoich pracowników przy każdej sposobności nawet tej najdrobniejszej, a z drugiej strony najważniejszej, jaką jest podziękowanie za wykonaną pracę, co wpływa również na dobrą relację. Nawet przy małym sukcesie zawsze gratuluję i chwalę ich w obecności innych. Zauważam kreatywność i inicjatywę. Nie zrażam się tym, że np. nie przyniosła zamierzonych efektów, bo liczy się też chęć i włożony wkład pracy. Kilkanaście lat temu kiedy byłam początkującym managerem, szukałam specjalnych technik motywacji. Teraz po tylu latach pracy z różnymi zespołami muszę przyznać, że najprostsze sposoby są najskuteczniejsze, a są to: pochwala, gratulacje, podziękowanie, nagroda i codzienna rozmowa. To również wpływa na utrzymanie dobrej atmosfery w pracy. Dbam też o stały rozwój zespołu, dając możliwość do podnoszenia ich kompetencji poprzez organizowanie szkoleń, uczestnictwo w kongresach i konferencjach branżowych.

W jaki sposób dzielisz się ze swoim zespołem krytycznymi opiniami i ocenami, tak by nie na-ruszyło to waszych dobrych relacji, a wywołało określoną zmianę w ich zachowaniu? Być może masz swój osobisty sprawdzony sposób?

BA: Owszem, nie zawsze jest pięknie i kolorowo. Są też momenty, w których mam do przekazania swojemu zespołowi krytyczne uwagi. Wówczas zawsze zaczynam od doceniania i podziękowań, a następnie przechodzę do analizowania krytycznych postaw czy też ocen. Ten sposób praktykuję od lat i sprawdza się najlepiej, nie zaburza to naszych relacji, atmosfery i wpływa na zespól motywująco do podjęcia określonych zmian. Sukces mojego zespołu jest dla mnie największą motywacją a zarazem najcenniejszą nagrodą. Po latach pracy wiem, że niezauważanie i niedocenianie wkładu pracownika powoduje spadek zadowolenia i zaangażowania, natomiast to wpływa na ograniczenie kreatywności w pracy, dlatego zawsze zauważam, doceniam i nagradzam.

Możliwość rozwoju i przejmowanie odpowiedzialności przez pracownika to jedne z najbardziej motywujących czynników w firmie. W jakiej formie wykorzystujesz je do motywowania w swoim biznesie?

BA: Zawsze z moim zespołem podejmuję decyzje wspólnie, m.in. jaki sprzęt zakupić do salonu, jaki nowy zabieg wprowadzić do oferty, a co ich zdaniem powinno zniknąć. Podejmowanie wspólnych decyzji pokazuje, że ich zdanie jest ważne i cenne, co sprawia, że czują się potrzebni i docenieni. Pokazuję, że mam zaufanie do ich kompetencji i razem analizujemy „trudne” przypadki. Kiedy zlecam zadanie, zawsze monitoruję jego wykonanie, dając do zrozumienia pracownikowi, że w przypadku trudności może liczyć na moją pomoc. Jest to szczególnie istotne, gdy mamy w zespole nowego pracownika.

Dobra atmosfera w pracy utrzymuje energię i sprzyja większej efektywności. Jak o nią dbasz? W jaki sposób razem ze swoim zespołem świętujecie małe i duże sukcesy?

BA: Z natury jestem osobą kochającą życie, pełną optymizmu i dbam o to, aby pracownicy byli życzliwie nastawieni do siebie i otaczającego nas świata. A kiedy powstaje sytuacja sporna, rozwiązuję ją natychmiastowo. Nie zostawiam na ostatnią chwilę, aby problem nie narastał. Dbam o to, aby relacje między całym zespołem opierały się na koleżeńskości i wzajemnym szacunku.

Wypowiedź pochodzi z Beauty Inspiration 6/2019>>>
Zobacz artykuł „Jak skutecznie motywować”>>>
Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube