Myśl globalnie działaj lokalnie

szafranski-360Nikt nie jest samotną wyspą: każdy stanowi ułamek kontynentu”. Ernest Hemingway wiedział, co mówił. Twój gabinet beauty też nie jest odizolowaną jednostką na mapie biznesowej Twojego miasta. Wykorzystaj moc drzemiącą w cross-marketingu! Myśl globalnie — działaj lokalnie.

Ofertę swojego gabinetu znasz jak własną kieszeń, nieprawdaż? Doskonale wiesz, jak powinna wyglądać Twoja optymalna grupa odbiorców. W swojej okolicy korzystasz z usług lokalnych przedsiębiorców — to Twój oręż w walce o klienta. Zacznij od odwiedzin u swojego fryzjera, knajpki, do której wpadasz ze znajomymi, klubu fitness niedaleko. Spotkaj się z właścicielem — zróbcie burzę mózgów, połączcie inwencję, pomysły, przeanalizujcie profile Waszych klientów i – uwaga – nie zarzucajcie się ulotkami. Zostawmy tę formę reklamy tam, gdzie jej miejsce, czyli w amerykańskich collegach lat 90. Współczesny klient lubi czuć, że oferta przygotowana jest specjalnie dla niego.

Pamiętacie piosenkę Annie Lenox „I put spell on You”? Zróbcie to – zaczarujcie swoich klientów. Przygotujcie wspólną imprezę, loterię paragonową, odwiedzajcie się nawzajem, klient musi czuć, że bycie w sieci klientów salonu to same plusy. Kolejna wskazówka – nieśmiertelna Coco Chanel i jej zasada „less is more”. Nie sztuką jest wejść w układ partnerski ze wszystkimi w Twojej okolicy, lepiej znaleźć kilku solidnych partnerów, z którymi współpraca układa się najlepiej i tego się trzymać. W budowaniu mocnej sieci cross-marketingu istotne są również social media. Google Analytics, Manager stron FB, Instagram i Snapchat. Czterej jeźdźcy sukcesu Twojej kampanii. Umiejętne wykorzystanie narzędzi oferowanych przez aplikacje to kolejny stopień do promocji Twoich działań marketingowych. Google Analytics umożliwia śledzenie aktywności gości nie tylko w wirtualnej rzeczywistości, nowe narzędzie pokazuje również, w jakich godzinach obserwowany jest największy ruch w firmie (podziękujmy za usługi geolokalizacji) — niesłychanie pomoże to w planowaniu wspólnych przedsięwzięć. Manager stron FB to jedno z moich ulubionych narzędzi do zarządzania kampaniami marketingowymi.

„Spięcie” wszystkich współpracujących firm w 1 piksel otwiera prawdziwy sezam skarbów cross marketingowych – docieraj do klientów dokładnie wtedy, kiedy są online, personalizuj ofertę, uruchom wskazówki miejsc – potencjalni klienci dotrą jeszcze szybciej. Wzajemne polecenia i udostępnienia fanpage’y zwiększą zasięg kampanii – jest to bardzo istotne po wprowadzeniu nowej polityki portalu odnośnie zasięgów „organicznych” postów.

Instagram i Snapchat cały czas rosną w siłę – wedle ostatnich szacunków liczba użytkowników aplikacji podwoiła się i nadal rośnie! Insta i Snap umożliwiają bezpośredni kontakt z klientem – odpowiednio dobrane hashtagi i ciekawa Story gwarantują podtrzymanie kontaktu z odbiorcami. Obsługa i przygotowanie postów są banalnie proste, nie zajmują dużo czasu i najważniejsze: budują relacyjność – kolejną istotną podwalinę cross-marketingu.

Modnym ostatnio zabiegiem jest zapraszanie influencerów do współpracy. Influencer to osoba znana: bloger, vloger, youtuber, felietonista. Najlepiej znaleźć taką osobę w mieście, w którym prowadzona jest działalność gabinetu. Wbrew pozorom nie jest to wcale trudne. W zamian za darmowe zabiegi, zniżki, upominki, można uzyskać dużą grupę odbiorców działań marketingowych. Skoro znana osoba korzysta z zabiegów w tym salonie, to warto tam zajrzeć. W budowaniu relacji niesłychanie istotne jest poznanie potrzeb odbiorców i tworzenie presupozycji, które trafią wprost do ośrodka nagrody w mózgu naszego klienta – sukces kampanii gwarantowany!

W powietrzu czuć już zbliżającą się jesień, bociany odlatują do ciepłych krajów, a gabinety medycyny estetycznej zapełniają się klientami, w końcu najwyższa pora zadbać o skórę po urlopowych szaleństwach. Nie tylko ptaki migrują wraz ze spadającymi liśćmi. Październik to czas, kiedy mnóstwo osób wyrusza na poszukiwania nowych możliwości dbania o urodę. Także osoby, które nigdy dotąd nie korzystały z usług beauty, wyruszają na łowy. To do-skonały czas, aby z impetem wkroczyć na pole działań marketingu wzajemnego.
Życzę samych cross-sukcesów.

lek. Bartłomiej Szafrański

prezes zarządu Nałęcz Clinic

artykuł pochodzi z Beauty Inspiration 5/2016 

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube