KUP NAJNOWSZE WYDANIE

ZAMÓW PRENUMERATĘ

 

 

 

TEMAT WYDANIA: ZYSKOWNY BIZNES BEAUTY I SPA 

Motywowanie pracowników

Planowanie finansowe to jeden z tych tematów, które możemy określić „tematem rzeką”. Obejmuje cały rozwój firmy, od zakupu sprzętu, poprzez zwiększanie obrotów czy inwestycje. Dlatego skupmy się na tym, co w planowaniu finansowym, a właściwie w sprawnym funkcjonowaniu firmy, każdy manager powinien uznać za kluczowe – na pracownikach i ich motywowaniu.

Liczby mówią za siebie. Dane, którymi powinien interesować się manager

Liczby, niezależnie od tego czy je lubimy, czy nie, mogą powiedzieć wiele na temat kondycji naszego biznesu. To dzięki nim wiemy, czy zmierzamy we właściwym kierunku i rozwijamy się tak, jak zakładaliśmy. Raporty i statystyki to wiedza, po którą warto sięgać nie tylko wtedy, gdy przewidujemy większe inwestycje. Opierajmy się na liczbach planując akcje promocyjne, wprowadzając nowe usługi czy zarządzając personelem. Do efektywnego zarządzania gabinetem potrzebne są fakty, a nie przypuszczenia.

Momenty sprzedaży – co, kiedy i jak sprzedawać, a kiedy odpuścić

„Nie lubię, kiedy ktoś mi się narzuca i dlatego nie będę sprzedawać kosmetyków” – pewnie nie raz słyszałaś to od swoich pracowników. To prawda, nieumiejętnym proponowaniem dodatkowych zakupów można skutecznie odstraszyć klientki i przez to one nie będą wracać. Jednak z drugiej strony, jeżeli będziesz czekać aż klientka sama zapyta o polecane kosmetyki i wskazane terminy kolejnych zabiegów, to może się okazać, że tracisz liczne szanse na zysk.

Od szyldu po wystrój wnętrza. Komunikacja wizualna perfekcyjnego salonu beauty

Jak nas widzą, tak nas piszą. Brzmi znajomo, prawda? To maksyma dobrze znana w branży beauty, ale także już na samym starcie wchodzenia w jakikolwiek biznes. Nie ulega wątpliwości, że nasz strój, makijaż czy sposób poruszania, decydują o tym, jak jesteśmy postrzegani. Podobnie jest z marką, którą tworzymy – ubieramy ją w preferowany przez nas strój, nadajemy jej odpowiedni wygląd i charakter. W szukaniu właściwego ,,ubrania’’ naszej marki, przyjrzyjmy się bliżej komunikacji wizualnej.

Structogram, czyli jak właściwie wykorzystać potencjał pracowników

Jednym z trudniejszych zadań managerskich jest przydzielanie zadań osobom w swoich zespołach. Zazwyczaj ten dobór odbywa się na tzw. wyczucie, na zasadzie „Kasia jest miła, więc będzie na recepcji”. Niestety często okazuje się, że miłe usposobienie Kasi nie wystarcza, bo nie radzi sobie z bardziej analitycznymi obowiązkami, a klienci zaczynają się skarżyć na błędy. A co, jeśli mielibyśmy narzędzie, które pozwoli właściwie wykorzystać potencjał pracowników i przydzielić ich do zadań, w których będą naprawdę dobrzy? Tym narzędziem jest Structogram. O tym, czym jest i jak je wykorzystać, rozmawiamy z Anną Urbańską, neurocoachem i master trenerem Structogramu.

Trendy marketingu beauty

Jeśli planujesz przeznaczenie wakacji na „uporządkowanie” swojego marketingu, pokażę Ci kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę w branży beauty. Nie są to nowe zjawiska, raczej ekstrapolacje istniejących trendów, ale na pewno znajdziesz coś dla siebie.

Kiedy salon nie przynosi zysków

„Kto nie idzie do przodu, ten się cofa” – tę maksymę Goethego w widocznym miejscu powinien sobie powiesić każdy, kto prowadzi swój własny biznes. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne przedsiębiorstwa jest na tyle burzliwe, że wymusza na nas ciągłe wprowadzanie szeroko rozumianego rozwoju firmy.

Promocje? Nie, dziękuję

Salony kosmetyczne działające w tej samej branży, oferując te same produkty i usługi oraz obserwując cenowe poczynania swoich konkurentów, obniżają cenę, dopóki nie okaże się, że ich biznes stał się całkowicie nieopłacalny i… muszą go zamknąć.

Weź dofinansowanie na szkolenie pracowników

Fundamentem sukcesu każdej firmy są ludzie. Kompetencje pracowników mają szczególne znaczenie w branży usługowej, gdzie do wyboru jest strategia oparta o cenę lub o jakość. Aby mieć jak najlepszą jakość, należy zadbać nie tylko o infrastrukturę i produkt, ale przede wszystkim o kwalifikacje kadry. Czyli po pierwsze szkolić, po drugie szkolić i po trzecie… szkolić.

Sekrety skutecznej reklamy na Facebooku

Według badań Global Web Index, spędzamy w social media prawie 2 godziny dziennie, z czego co najmniej 20 minut poświęcamy na Facebooka (inne źródła podają nawet 40 minut). Liczbę użytkowników portalu szacuje się na 1,44 miliarda – to więcej, niż cała populacja Chin! Co minutę dzielą się oni 2 460 000 treściami (dane: Josh James). Spora część tego strumienia informacji to komunikaty od marek, które próbują przekuć Facebooka w narzędzie marketingowe. Z jakim skutkiem?

Sukces rodzi się z zaangażowania i systematycznej pracy

W języku staroindyjskim „kandara” oznacza „świątynia”, „szczególne miejsce”. Słowo to stało się też inspiracją dla stworzenia wrocławskiej „świątyni piękna” – Salonu Urody Kandara. To miejsce bardzo szybko stało się jednym z najbardziej rozpoznawalnych wrocławskich salonów piękna. Sukces salonu w krótkim czasie zaowocował powstaniem drugiego – Kandara wax & nail. Co stanowi o sile marki Kandara? Jakie są kulisy powstania nowego salonu? Co najbardziej działa w promocji i w reklamie usług beauty? Rozmawiamy z twórczynią i właścicielką marki Kandara – Agatą Wendzonką.

 

SPA & WELLNESS 

Światowy Dzień Wellness

11 czerwca 2016 r. w 100 krajach odbędzie się Global Wellness Day. To wyjątkowe święto obchodzone będzie w formie bezpłatnych i otwartych spotkań związanych z tematyką wellness. Ta społeczna inicjatywa narodziła się dwa lata temu w tureckim spa i rozpowszechniła się na całym świecie dzięki wsparciu organizacji non-profi t, firm, regionów oraz krajów. W Polsce do akcji włączyło się kilkanaście miejsc.

MEDYCYNA ESTETYCZNA

Leczenie nadpotliwości

Pocenie się jest zjawiskiem fizjologicznym. Czasami jednak staje się nienaturalne i przybiera postać choroby. Nadpotliwość, zwaną inaczej hiperhydrozą, można skutecznie wyleczyć. Dr Marek Wasiluk z warszawskiego Centrum Medycyny Nowoczesnej Triclinium przedstawia sposoby walki z tą przypadłością.

Mikronakłuwanie jako metoda poprawy kondycji skóry

Mikronakłuwanie (inaczej rolowanie czy terapia indukcji kolagenu CIT) jest specyficzną formą mezoterapii igłowej, która poprawia kondycję skóry. W odróżnieniu od mezoterapii klasycznej, polegającej na ostrzykiwaniu skóry substancją leczniczą przy użyciu strzykawki lub specjalnego pistoletu, do zabiegu mikronakłuwania wykorzystywane są tzw. rollery (dermarollery, mezorellery) wyposażone w mikroigły (od kilkudziesięciu do kilkuset), za pomocą których wykonuje się dziesiątki tysięcy małych ukłuć skóry.

Techniki łączone w mikronakłuwaniu

W menu nowoczesnego gabinetu kosmetologicznego nie może zabraknąć kuracji wykorzystujących mikronakłuwanie. To zabieg coraz bardziej popularny, cieszący się niegasnącym uznaniem i zainteresowaniem klientek. Klientki, które raz spróbowały tego rodzaju zabiegu, wręcz przestają pytać o wszystkie inne. Co można zaoferować klientom, łącząc zabiegi mikroiniekcji z innymi?

KOSMETOLOGIA

Czy klient może mnie zarazić?

Zawód kosmetyczki jest zawodem podwyższonego ryzyka. W wyniku kontaktu z chorym klientem istnieje niebezpieczeństwo zakażenia się groźną chorobą. Im więcej personel gabinetu będzie wiedział o ryzyku zakażenia, tym lepiej będzie dbał o własne bezpieczeństwo.

Sterylizacja narzędzi w salonie czy na zewnątrz?

Sterylizacja narzędzi jest niezwykle ważnym, jeśli nie najważniejszym, aspektem w salonie kosmetycznym. Nieprzestrzeganie zasad higieny może prowadzić do zagrożenia zdrowia klientów oraz pracowników salonu. Każdy manager i właściciel powinien poznać możliwości, jakie daje rynek w tej kwestii, aby używane narzędzia były bezpieczne, a sterylizacja skuteczna.

Pomaganie obciąża – wypalenie w zawodzie kosmetologa

Managerowie salonów niechętnie podejmują temat wypalenia zawodowego. Obawiają się, że zostaną zasypani żądaniami ograniczenia przeciążenia pracą lub inicjowania kosztownych programów podnoszących „jakość życia zawodowego”. Nawet jeżeli zauważają problem wypalenia, bo wpływa on także na wyniki finansowe firmy, wychodzą z błędnego założenia, że pracownik poradzi sobie z tym sam.

Analiza kolorystyczna skóry w makijażu permanentnym

Kolor w makijażu permanentnym jest głównym czynnikiem, wpływającym na zadowolenie klientów. Błędy w doborze koloru mogą niekorzystnie zaakcentować defekty. Aby ich uniknąć, zaleca się przeprowadzenie analizy kolorystycznej klientki.

Skóra wrażliwa przyczyny, objawy, metody pielęgnacji

Problem wrażliwości może dotykać skóry każdego typu. Jednak częściej spotyka się skórę wrażliwą z tendencją do powstawania rumienia, pękającymi naczynkami oraz trądzikiem różowatym. Problem dotyczy zarówno kobiet, jak i mężczyzn po 30 roku życia, lecz coraz częściej dotyka również młodszych osób.

Kremy do opalania – obalamy mity

Wokół tematyki ochrony skóry przed słońcem i stosowanych preparatów narosło wiele mitów. Wiele osób funkcjonuje w przekonaniu, że im wyższa liczba filtra, np. SPF50, tym dłużej można przebywać na słońcu. Inni wyznają zasadę, że na plaży w pierwszej kolejności powinno stosować się kremy z filtrem SPF50, a następnie zmienić je na SPF6.

Zestawienie kosmetyków do modelowania sylwetki

Nadchodzi lato, a wraz z nim słońce i wysokie temperatury, które skłaniają do odkrywania ciała. Warto więc zadbać o to, aby skóra na brzuchu, udach i pośladkach była gładka i jędrna, bez nieestetycznego cellulitu. Przedstawiamy 13 profesjonalnych linii kosmetyków, które szybko i skutecznie pomogą osiągnąć ten efekt.

 

800x500

Facebook

YouTube