Oferta promocyjna, która przyciąga i zatrzymuje klienta

Dlaczego świetne promocje nie przyciągają dziesiątek klientów? Dlaczego trzeba płacić za reklamę darmowej usługi? Co później z takimi klientami, którzy chcą korzystać jedynie z promocji? A może nie dawać zniżek? To jak się wtedy reklamować?

Reklama czy dostarczanie wartościowych treści nie zawsze od razu przekłada się na reakcję twoich klientów. Kiedy ktoś widzi promocję np. twoich zabiegów liftingujących, to nie znaczy, że od razu do ciebie zadzwoni, by się umówić na wizytę.

Działania marketingowe, oprócz natychmiastowego odzewu, zapewniają także budowanie świadomości. To oznacza, że kiedy klientka za jakiś czas pomyśli o takich usługach, to szybciej przypomni sobie twój salon. Zanim jednak będziesz rozważać, które hasło reklamowe będzie najbardziej kuszące dla twoich potencjalnych klientów, najpierw musisz sprawdzić, czy dostarczasz informacje, aby klient mógł cię poznać.

 

CZY DAJESZ SIĘ POZNAĆ?

Jedno jest pewne — musisz być tam, gdzie są twoi nowi i obecni klienci. Musisz być dla nich widoczny. Dlatego oznakowanie salonu, konto na Facebooku, Instagramie i strona www to podstawowe narzędzia dotarcia do nich. Jeżeli powiesz sobie, że nie musisz inwestować w marketing, to niestety możesz stracić nawet obecnych klientów.

Jednym z głównych powodów tego, że klienci nie odwiedzają twojego salonu jest to, że ciebie nie znają. Dlatego ważne jest, aby:

  • angażować ludzi na Facebooku do klikania i komentowania twoich postów, tak by zwiększać ich zasięgi
  • inwestować w reklamę w Internecie, niestety opcja „za darmo” teraz nie wiele działa — ustal stałą kwotę, którą miesięcznie przeznaczasz na opłacanie reklamy (nawet jeśli to zaproszenia na bezpłatną konsultację)
  • sprawdzić, czy możesz poprawić widoczność twojego salonu z ulicy — czy na pewno widać jakie masz zabiegi? A może powiesiłaś tylko plakaty z pięknymi modelkami leżącymi w spa, co raczej sugeruje masaże a nie efektywne zabiegi na twarz? Zastanów się, jakie pierwsze skojarzenie z twoją ofertą powinni mieć ludzie przechodzący obok twojego salonu. Czy widać czym się zajmujesz?
  • wykorzystywać marketing lokalny: prasę, radio, telewizję — co szczególnie jest efektywne w mniejszych miejscowościach
  • nawiązywać współpracę z innymi firmami, by móc pokazać swoje możliwości ich klientom
  • bywać na festynach, targach np. mody, ślubnych, zdrowia, itd.

 

JAK MOŻNA CIĘ POLUBIĆ?

Wiadomo, że częściej kupujemy od tych ludzi, których lubimy. Dlatego zapewne masz swoją ulubioną panią z warzywniaka. Podobnie jest z usługami beauty. Problem polega na tym, że trudno dać się polubić, zanim ktoś nie skorzysta z zabiegu. Jak wzbudzić sympatię ludzi już poprzez reklamę? Czy w ogóle to się da?

Na efekt „lubienia” wpływa to, jak często spotykasz dany „obiekt”. Podobnie jak z piosenkami w radio: słyszane wielokrotnie w końcu wpadają w ucho i zaczynasz je nucić i lubić. Tę zasadę wykorzystują także reklamy telewizyjne, które często powtarzają ten sam komunikat. A przez to informacja o produkcie wkrada się do naszej pamięci. Podobno trzeba usłyszeć informację marketingową aż 16 razy, by połączyć korzyść produktu z nazwą firmy i to zapamiętać.

Dlatego sprawdź, jak często twoi potencjalni klienci mogą zobaczyć informację o twojej ofercie. Postaraj się, by twoi odbiorcy z różnych źródeł dowiadywali się o tobie i odpowiednio często. Dlatego codziennie publikuj posty na Facebooku, pisz artykuł na swojego bloga, nagrywaj wideo.

Postaw na częstotliwość, by klienci przyzwyczaili się do twojej obecności, a przez to będziesz dla nich naturalnym wyborem co do zabiegów kosmetologicznych.

 

WZBUDZAJ ZAUFANIE

Zaufanie zdobywasz wtedy, gdy pokazujesz się jako ekspert oraz dajesz dowód tego, że twoje zabiegi przynoszą efekty twoim klientom. Dlatego:

  • udzielaj eksperckich porad na Facebooku i swojej stronie — nie wszystko ma kończyć się zachętą do skorzystania z promocji
  • nakręć wideo porady i umieszczaj regularnie na swoim fanpage
  • nawiąż kontakt z portalem lub magazynem branży beauty, aby opublikowali twój artykuł, a później pochwal się tym swoim klientom na Facebooku
  • znajdź klub lub dom kultury, gdzie możesz wygłosić wykład o pielęgnacji twarzy i ciała podczas jakiegoś wydarzenia dla kobiet — zrób z tego transmisję na żywo na Facebooku i umieść relację zdjęciową
  • publikuj zdjęcia efektów twoich klientów
  • pokaż wydarzenia z życia twojego salonu — siebie przy zabiegach i zadowolonych klientów.

Kiedy już dostarczasz treści, które pozwalają ciebie poznać, polubić i zaufać, jako specjaliście, to czas zaproponować klientom ofertę, która przyciągnie ich na pierwszy zabieg.

 

CZYM PRZYCIĄGAĆ KLIENTÓW?

Dbając o to, by docierać różnymi kanałami do klientów ze swoją ekspercką wiedzą, bardzo ułatwiasz sobie drogę do zainteresowania ich twoją ofertą. Pamiętaj, że ludzie mają różną świadomość swoich potrzeb jak i sposobu poradzenia sobie ze swoimi problemami. Wśród odbiorców możesz mieć osoby, które nie zareagują na żadną twoją reklamę, ponieważ nie czują potrzeby poprawy, np. redukcji kurzych łapek. Oni nie są jeszcze gotowi na skorzystanie z twojej oferty.

Twoi odbiorcy to także osoby, które wiedzą, że mają problem, ale nie są jeszcze przekonani, że chcą poddać się profesjonalnym zabiegom kosmetycznym. Ich niestety nie zachęcisz nawet świetną promocją — 20% na zabieg okolicy oczu. Dla nich nie ma znaczenia ile co kosztuje, ponieważ nie czują potrzeby kupienia nawet najbardziej efektywnego zabiegu. Tak jak dla ciebie nie ma znaczenia ile kosztuje nowoczesna kosiarka do trawy, dopóki nie masz trawnika.

Takich klientów przyciągasz ofertą, która jest dla nich znana i wręcz przez nich wyszukiwana. Nie wszystkie kobiety wiedzą czym jest i czy potrzebują np. karboksyterapii, ale duża większość z nich rozumie takie hasła jak: manicure, oczyszczanie i nawilżanie skóry. Twoim celem będą osoby, które korzystają już z podstawowych zabiegów w innych salonach.

Dlatego jeżeli chcesz przekierować ich uwagę do siebie, wykorzystuj pomysły marketingowe:

  • jednorazowa zniżka na znany zabieg, np. tylko w poniedziałki oczyszczanie twarzy — 40%
  • zaproszenie na bezpłatną konsultację, np. analizę cery lub analizę składu ciała (…)

Czytaj cały artykuł w Beauty Inspiration 5/2018>>> (możesz zamówić szybko dostęp do ewydania)

Marta Fiłoń,

trener biznesu spa&beauty
www.martafilon.pl

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube