Podsumowania i plany na 2017 w sektorze beauty i medycyny estetycznej

 

BEATA ADAMCZYK Manager Kliniki Urody Feniks i niezależna konsultantka spa

Najważniejsze w 2016 roku

Jak powszechnie wiadomo, rynek kosmetyczny od dłuższego czasu prężnie się rozwija, a także silnie ewoluuje — miniony rok też taki był. W ubiegłym roku miała miejsce premiera książki „50 mitów o urodzie”, co zapewne przyczyniło się do poszerzenia wiedzy o kosmetyce i zdrowiu wśród odbiorców produktów.

Największe pozytywne zaskoczenie 2016 roku

Polacy chętnie sięgają po kosmetyki rodzimych marek. W 2016 roku owe marki, w odpowiedzi na zapotrzebowanie, podniosły standardy, oferując produkty, które zawierają innowacyjne formuły.

Największe negatywne zaskoczenie 2016 roku

Nie odnotowałam negatywnych zaskoczeń.

Zabiegi, które w 2016 roku cieszyły się największym zainteresowaniem

Największym zainteresowaniem cieszyły się zabiegi frakcjonowania mikroigłowego z RF, osocze bogatopłytkowego oraz zabiegi ukierunkowane na rozwiązanie problemu, z którym klient do nas przyszedł, np. trądzik wieku dojrzałego, przebarwienia, utrata jędrności skóry.

Najważniejsza zmiana biznesowa, którą wprowadziła Pani w 2016 roku

Nasz salon przeszedł totalną metamorfozę, zmieniliśmy lokal na większy, a co za tym idzie — cały wystrój. Oferta zabiegowa również uległa zmianie prawie w każdym sektorze, ale największe zmiany zaszły w ofercie dotyczącej zabiegów podologicznych. Do oferty został dołączony zabieg korekty wrastających paznokci metodą kostki Arkady, co pozwala nam na skuteczne zwalczanie tego problemu.

Czy w 2017 roku planuje Pani zmodyfikować ofertę spa?

Obiecaliśmy już naszym klientkom, że wzbogacimy ofertę zabiegów dla kobiet w ciąży, w tym momencie jesteśmy na etapie poszukiwania nowych produktów.

Jakie zabiegi wycofa Pani z oferty?

Tak jak wcześniej wspomniałam, nasz salon przeszedł totalną metamorfozę w ubiegłym roku. Wszystkie potrzebne korekty w ofercie zabiegowej zostały już zrobione, więc skupimy się tyko na uzupełnieniu oferty o zabiegi, które będą odpowiedzią na zapotrzebowanie.

Przewidywane zmiany i tendencje rynkowe w 2017 roku

Ostatnie czasy dla kosmetologii, jak i medycyny estetycznej, to okres wzrostu zainteresowania niekonwencjonalnymi rozwiązaniami w dążeniu do innowacyjności. Myślę, że ten kierunek w dalszym ciągu będzie ewoluował.

 


 

AGATA WENDZONKA właścicielka salonów urody Kandara i Kandara wax & nail

Najważniejsze w 2016 roku

Rok 2016 w branży beauty pokazał, że klienci oczekują wykonania usługi w coraz bardziej luksusowych miejscach — oczekują produktów wysokiej klasy. Poza tym był to rok, w którym rynek determinował indywidualne podejście do klienta, gdyż tylko ono wyróżniało dane miejsce spośród konkurencji. Ogromnym atutem stały się autorskie zabiegi, terapie czy rytuały. Z drugiej strony, rok ten pokazał, że znaczna część kosmetologów zaczęła specjalizować się w jednej, wąskiej dziedzinie. Rozkwitła trychologia, podologia, specjalizowanie się w holistycznych terapiach anti-age.

Największe pozytywne zaskoczenie 2016 roku

Coraz większa świadomość klientów dotycząca bezpieczeństwa zabiegów oraz pielęgnacji domowej. Dodatkowo bardzo ucieszył mnie trend eko w zabiegach i kosmetykach. Myślę, że powrót do natury będzie się cieszył powodzeniem jeszcze przez kolejne lata.

Największe negatywne zaskoczenie 2016 roku

Chyba nie ma takiej rzeczy, która byłaby dla mnie negatywnym zaskoczeniem. No może z jednym wyjątkiem, jakim były trendy makijażowe proponowane przez telewizję i to, że każda pseudokosmetyczka może wykreować swój tak zwany „trend”.

Zabiegi, które w 2016 roku cieszyły się największym zainteresowaniem

Karboksyterapia, kwasy i manicure hybrydowy.

Najważniejsza zmiana biznesowa, którą wprowadziła Pani w 2016 roku

Innowacja w marketingu, która dotyczyła przemyślanej i intensywnej reklamy marki KANDARA we Wrocławiu. Bardzo mocno promowaliśmy salony na wydarzeniach kobiecych oraz zorganizowaliśmy wieczorne spotkanie dla klientów z Anną Wendzikowską — twarzą KANDARY. Działania te bardzo pozytywnie wpłynęły na wizerunek salonu i budowanie prestiżu marki. Prelekcje o prawidłowej pielęgnacji na najważniejszych wydarzeniach kobiecych we Wrocławiu spowodowały z kolei duży napływ nowych klientów do salonów.

Czy w 2017 roku planuje Pani zmodyfikować ofertę spa?

Jedyne o czym myślę, to wprowadzenie do jednego z salonów laseru do epilacji. Coraz więcej naszych klientów dopytuje się o tę usługę, więc mocno myślimy nad taką inwestycją.

Jakie zabiegi wycofa Pani z oferty?

Na chwilę obecną nie ma takich usług. Oferowane zabiegi są przemyślane i dobrane do miejsca i konkretnej grupy klientów danego salonu.

Przewidywane zmiany i tendencje rynkowe w 2017 roku

Myślę, że dalej mocnym trendem będzie ekologia w kosmetykach, a w zabiegach — holistyczne podejście do klienta. Będziemy wracać do natury, rytmu slow life, poświęcania czasu sobie, naturalnego wyglądu. Bardzo dobrze sprawdzą się terapie łączone, które będą maksymalizować efekty w jak najkrótszym czasie. Tego właśnie będą wymagać od nas klienci: luksusu, terapii i relaksu.

 


 

Najważniejsze w 2016 roku

KALINA BEN SIRA założycielka i prezes Klinik La Perla

Sektor beauty rozwija się bardzo intensywnie, więc każdy rok to dynamiczne zmiany. W porównaniu z poprzednimi latami, w 2016 roku przede wszystkim pojawiło się bardzo dużo nowych technologii na rynku, wprowadzanych przez różnych dystrybutorów. Wiele z nich było niestety zupełnie nietrafionych, bazujących na mocnych działaniach marketingowych, a musimy pamiętać, że w zabiegach liczy się przede wszystkim ich skuteczność i bezpieczeństwo. Dodatkowo, od co najmniej 5 lat utrzymuje się trend bardzo dynamicznego wzrostu konkurencji, który w związku z ogromnym potencjałem rynku, moim zdaniem utrzyma się przez kilka kolejnych.

Największe pozytywne zaskoczenie 2016 roku

Trudne pytanie, nie odnotowałam żadnego pozytywnego zaskoczenia. Cieszę się, że klienci są coraz bardziej świadomi i coraz bardziej dbają o siebie holistycznie, zwracają uwagę na profilaktykę.

Największe negatywne zaskoczenie 2016 roku

Bardzo mocno liczyłam na to, że w 2016 roku zostaną w końcu uregulowane kwestie prawne związane z wykonywaniem usług beauty. Chodzi mi przede wszystkim o stosowanie wypełniaczy czy wykonywanie mezoterapii przez osoby, które nie powinny przerywać ciągłości skóry pacjenta, bo nie mają do tego odpowiednich kwalifikacji (kosmetyczki). Obawiam się, że brak takich regulacji będzie narażał to, co dla nas najważniejsze, czyli bezpieczeństwo pacjenta i jego zadowolenie z zabiegów. Mam wrażenie, że niestety jeszcze nie wszyscy zdają sobie sprawę, jak poważne konsekwencje może to wywołać.

Zabiegi, które w 2016 roku cieszyły się największym zainteresowaniem

Klinika La Perla charakteryzuje się tym, że ma bardzo szeroki zakres usług — nie bazujemy na 2-3 technologiach, tylko dopasowujemy odpowiednie metody indywidualnie do problemu pacjenta. W związku z tym ciężko jest mi wymienić konkretne nazwy, gdyż klienci zgłaszają się do nas z naprawdę różnymi potrzebami. Z pewnością dominują jednak zabiegi odmładzające i modelujące sylwetkę.

Najważniejsza zmiana biznesowa, którą wprowadziła Pani w 2016 roku

Cały czas staramy się rozwijać, więc w mojej opinii tych innowacji było wiele! Przede wszystkim rozbudowanie naszej lokalizacji w Zakopanem, dzięki czemu powstało pierwsze w Polsce spa z profesjonalną salą operacyjną, ofertą zabiegów z zakresu chirurgii plastycznej, a dodatkowo pięknym Vip Roomem z widokiem na Nosal. Unikalność tego miejsca to przede wszystkim kompleksowa opieka przed i po wykonanym zabiegu. Dodatkowo bardzo mocno rozbudowaliśmy nasz brand Beauty Box by Klinika La Perla — zarówno pod kątem nowych produktów, czyli innowacyjnych kremów (już nie tylko z nanowodą, lecz także z nanoplatyną), jak również pod kątem brandu salonów kosmetycznych, które mamy w planach rozwijać o kolejne lokalizacje. Pierwsza z nich powstała w czerwcu tego roku w Płocku. Tym samym mamy już 10 lokalizacji Kliniki La Perla i 1 salon Beauty Box by Klinika La Perla, czyli miejsce o najwyższej jakości usług w przystępnych cenach.

Czy w 2017 roku planuje Pani zmodyfikować ofertę spa?

Nigdy nie spoczywamy na laurach, więc 2017 na pewno przy-niesie wiele zmian i innowacji.

Jakie zabiegi wycofa Pani z oferty?

Bardzo dokładnie sprawdzam sprzęty i usługi, które wprowadzam do Klinik La Perla. Dzięki dokładnej analizie przed ich wdrożeniem, nie ma potrzeby ich wycofywania. Zastępujemy je jedynie nowszymi wersjami danych technologii, jeśli są dostępne na rynku, aby cały czas mieć najnowsze rozwiązania.

Przewidywane zmiany i tendencje rynkowe w 2017 roku

Nie spodziewam się drastycznych zmian na rynku, myślę że najmocniejszym trendem będzie dalszy, bardzo dynamiczny rozwój segmentu i rosnąca konkurencja.

 


 

MAGDALENA BOGULAK Założycielka i właścicielka Sharley Medical Clinic & Day SPA

Najważniejsze w 2016 roku

Z dużą satysfakcja mogę mówić o dokonaniach we wszystkich obszarach naszej działalności: w medycynie estetycznej, kosmetologii, makijażu permanentnym, laseroterapii i fryzjerstwie. 2015 i 2016 to lata dynamiczne, zarówno w odczuciu naszym, jak i klientów salonu. Pojawiło się bardzo dużo nowoczesnych preparatów i światowej klasy sprzętów, jak choćby: Alma Accent V Shape, Alma Harmony, Duolith. Dzięki nim pielęgnacja ciała i twarzy staje się coraz bardziej doskonała. Lata 2015 i 2016 to także niegasnące zainteresowanie usługami medycyny estetycznej i coraz większa świadomość pacjentów dotycząca pojęcia estetyki i piękna.

Największe pozytywne zaskoczenie 2016 roku

Jest ich wiele. Niewątpliwie są to nowoczesne aparatury, tzw. platformy (np. Alma Harmony), które wykorzystują najwyższej klasy technologie do wielokierunkowych zabiegów: ujędrniania skóry, usuwania przebarwień, blizn, zmian potrądzikowych, obkurczania porów skórnych, usuwania naczyń, usuwania tatuaży i makijażu trwałego. Na naszym krajowym rynku to unikaty. Klientki chwalą, że w jednym gabinecie mają pełen wachlarz usług. W ubiegłym roku zachwycił również zabieg Cellular Matrix, łączący działanie osocza i kwasu hialuronowego.

Największe negatywne zaskoczenie 2016 roku

A tu ja zaskoczę, że negatywnego zaskoczenia dla mnie nie było.

Zabiegi, które w 2016 roku cieszyły się największym zainteresowaniem

Trudno wybrać te trzy najbardziej popularne, ponieważ nasi klienci chętnie wybierali wiele zabiegów. Gdybym jednak miała wybrać wśród nich, to na pewno wyróżniłabym: makijaż permanentny, zabiegi na ciało z użyciem aparatury HI-TECH, zabiegi z zakresu medycyny estetycznej — volumetria i osocze.

Najważniejsza zmiana biznesowa, którą wprowadziła Pani w 2016 roku

W ubiegłym roku zdecydowałam dwa razy powiększyć Centrum Makijażu Permanentnego. Teraz będzie jeszcze bardziej nowoczesne i będzie zatrudniać większą ilość wysokiej klasy specjalistów. W ostatnim roku zwiększony nacisk położyliśmy również na edukację klientów z zakresu zabiegów beauty i medycyny estetycznej. Ze względu na bardzo szeroką ofertę urządzeń i zabiegów kosmetycznych dostępnych na rynku, zdecydowaliśmy się uczyć naszych klientów, jak wybierać dobrą ofertę i jak pielęgnować swoje piękno. Dzięki tym działaniom wiedzą, jaki zabieg wybrać, by zyskać urodę i zdrowie, a nie wystawiać ich na szwank.

Czy w 2017 roku planuje Pani zmodyfikować ofertę spa?

Oczy mam cały czas szeroko otwarte. Wraz z personelem śledzimy światowe nowości. Sprawdzamy je i w ofercie pojawiają się te najbardziej skuteczne i bezpieczne oraz takie, które nadal zaskakują nasze wyedukowane klientki i klientów.

Jakie zabiegi wycofa Pani z oferty?

O tym decydują sami klienci. Na bieżąco weryfikują, co jest dla nich dobre i co jest na czasie. Jeśli rezygnują z jednych zabiegów, zastępujemy je innymi. I tak jak w naturze, stare ustępuje i robi miejsce dla nowych, dobrych rzeczy.

Przewidywane zmiany i tendencje rynkowe w 2017 roku

Obecnie stawia się na naturalność. W modzie jest zadbany, naturalny wygląd bez sztuczności i przesady. W tej konwencji wykonujemy zabiegi.

 

Artykuł pochodzi z BEAUTY INSPIRATION 1/2017

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube