Podsumowania i plany na 2017 w sektorze spa

ARLETA TURKACZ manager spa w Hotelu Lidia

Najważniejsze w 2016 roku

Rok 2016 był kolejnym rokiem rozwoju, postępu i miłości do spa. Spędzanie wspólnego czasu w strefach relaksu stało się modne i pożądane. Babskie wypady, wyjazdy służbowe, romantyczne weekendy, vouchery spa — to bardzo popularna forma wypoczynku.

Największe pozytywne zaskoczenie 2016 roku

Coraz większa konkurencja i coraz więcej gości w spa.

Największe negatywne zaskoczenie 2016 roku

Goście wybierają latem słońce i plażę zamiast spa…

Zabiegi, które w 2016 roku cieszyły się największym zainteresowaniem

Zabiegi odmładzające twarzy, masaże relaksacyjne, pielęgnacja dłoni i stóp.

Najważniejsza zmiana biznesowa, którą wprowadziła Pani w 2016 roku

Ubiegłego roku postawiliśmy na zmianę wystroju i oferty. Poza tym szkolenia, szkolenia, szkolenia…

Czy w 2017 roku planuje Pani zmodyfikować ofertę spa?

Każdego roku modyfikujemy ofertę o nowe zabiegi zaproponowane przez markę wiodącą oraz „perełkę” z rynku.

Jakie zabiegi wycofa Pani z oferty?

Wycofałam sporo zabiegów na twarz, zostawiając te najefektywniejsze i popularne wśród gości.

Przewidywane zmiany i tendencje rynkowe w 2017 roku

Wzrost oczekiwań klientów odnośnie kompetencji personelu spa i selektywne podejście do oferty. Ze względu na rozwój medycyny estetycznej jako wydzielonego sektora, od spa goście będą oczekiwali fachowej pomocy „odprężająco-głaskającej”.

 


 

ELWIRA KOŃCZALSKA manager SPA Św. Katarzyny w Hotelu Krasickim

Najważniejsze w 2016 roku

Rok 2016 to czas wielu pozytywnych zmian. Branża spa & wellness stała się bardzo silnym i zauważalnym nurtem, który rozwija się niesamowicie dynamicznie i zaskakuje coraz to nowszymi trendami. To daje nam możliwość rozwoju i udoskonalania naszej oferty spa.

Największe pozytywne zaskoczenie 2016 roku

Jestem zwolenniczką naturalnych metod pielęgnacji ciała. Nasze spa propaguje holistyczną filozofię podejścia do klienta i postawę życia w zgodzie z naturą. Pozytywnie zaskakuje mnie, mimo prężnie rozwijającej się i mocno akcentowanej na rynku medycyny estetycznej — burzliwy wzrost popularności produktów organicznych, stosowanych do zabiegów. Świadomość naszych klientów utwierdza nas w przekonaniu, że na-tura jest najlepszą drogą do zdrowia, które jest podstawowym budulcem harmonii ciała i duszy.

Największe negatywne zaskoczenie 2016 roku

Moja praca daje mi ogromną satysfakcję i nieustannie mnie zaskakuje. Branża spa kojarzy mi się tylko z pozytywnymi odczuciami i doświadczeniami.

Zabiegi, które w 2016 roku cieszyły się największym zainteresowaniem

Rytuał przeciwbólowy FLORAME — dedykowany dla osób z problemami bólowymi, cierpiących na tzw. „syndrom zmęczonych pleców”. Doskonały zabieg eliminujący przyczyny bólu pleców, kręgosłupa oraz mięśni karku. Synergia odpowiednio dobranych technik masażu uwalnia głębokie, chroniczne napięcia, a wyselekcjonowana kompozycja organicznych olejków eterycznych rozgrzewa, działa przeciwbólowo i wprowadza w stan głębokiego relaksu. Efekt głębokiego rozluźnienia zapewnia jednoczesne zastosowanie specjalnej mieszanki olejków eterycznych drogą dyfuzji. Abhyanga – ajurwedyjski rytuał namaszczania. Masaż całego ciała ciepłym olejem sezamowym bądź ziołowym. Doskonale odpręża, wyrównuje energię, zwiększa siły witalne organizmu. Techniki masażu w połączeniu z olejami i sproszkowanymi hinduskimi ziołami, wspomagają układ krwionośny i limfatyczny, stymulując skórę i mięśnie do odnowy komórek, poprzez eliminację toksyn. Niweluje głębokie napięcia, odpręża system nerwowy, jednocześnie go równoważąc. Usprawnia przepływ limfy w całym ciele. Doskonały zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Ogrody Biskupów — unikalny kwiatowy rytuał, zapewniający relaks, spokój, harmonię ciała i umysłu. Niezapomniana podróż przez zapachy, którą rozpoczynamy od zabiegu odświeżającego stopy, z aromatyczną kwiatową kąpielą, peelingiem i masażem refleksologicznym stóp. Zwieńczeniem zabiegu jest wyjątkowy, niepowtarzalny aromaterapeutyczny masaż całego ciała.

Najważniejsza zmiana biznesowa, którą wprowadziła Pani w 2016 roku

Myślę, że dobrym posunięciem było wprowadzenie w stałą ofertę Menu SPA Sw. Katarzyny filozofii ajurwedyjskiej, która jest zdecydowanie kompatybilna z filozofią holistycznego spa. W ajurwedzie specjalizujemy się od 3 lat, natomiast oferta masaży hinduskich była do tej pory tzw. „wkładką” do stałej oferty spa. W 2016 r. skupiłam się szczególnie na dodatkowych szkoleniach terapeutów z zakresu wschodnich technik masażu oraz udoskonaleniu oferty poprzez wprowadzenie rytuału Florame, wykonywanego na bazie mieszanki olejków ajurwedyjskich, wykazujących silne właściwości rozluźniające i przeciwbólowe, który cieszy się szczególną popularnością.

Czy w 2017 roku planuje Pani zmodyfikować ofertę spa?

Zamierzam zadbać o wizualną oprawę naszego menu. Chcę, aby oferta była bardziej czytelna, chwytliwa i atrakcyjna, a sztandarowe zabiegi lepiej wyeksponowane. Zastanawiam się nad wprowadzeniem nowej techniki masażu, aby odświeżyć ofertę, a usunąć zabiegi spa, które są rzadko wybierane.

Jakie zabiegi wycofa Pani z oferty?

W dzisiejszej dobie rynek branży spa & beauty jest tak mocno zaakcentowany, a świadomość naszych klientów tak ogromna, że to właśnie oni — ich potrzeby, sugestie i wymagania, tworzą wizję i budulec naszej firmy. Staram się tworzyć ofertę „na miarę” klientów i dostosować ją w taki sposób, aby sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających gości. Jeśli oferta nie jest pożądana, zwyczajnie z niej rezygnuję lub staram się udoskonalić ją w taki sposób, aby cieszyła się większym popytem i uznaniem.

 


 

Najważniejsze w 2016 roku

KATARZYNA DZIUBASIK właścicielka Sielsko-Anielsko Wellness Er Spa w Hotelu Bania

Koniec i początek roku zawsze skłania do refleksji, podsumowań, snucia nowych planów. Z punktu widzenia osoby prowadzącej spa hotelowe, muszę przyznać, że rok 2016 należał do bardzo udanych. Miało na to wpływ wiele czynników, m.in. sytuacja polityczna na świecie. Polacy częściej wybierali turystykę lokalną.

Największe pozytywne zaskoczenie 2016 roku

Jestem zwolennikiem życia w zgodzie z naturą, holistycznego podejścia do człowieka, a co się z tym wiąże — naturalnych kosmetyków. 2016 rok w branży spa & wellness pokazał nam, że spa to nie tylko zabiegi poprawiające zdrowie i urodę, ale przede wszystkim styl życia. W tym roku było to mocno akcentowane modą na ruch i aktywność fizyczną, zdrowe odżywianie, ekologiczne produkty, świadome kreowanie zdrowych nawyków. Wszystkie te aspekty pojawiły się w wielu ośrodkach spa. Być może nie powinnam tego traktować w kategorii odkrycia, ale dla mnie to bardzo ważny aspekt.

Największe negatywne zaskoczenie 2016 roku

W moim przypadku takiego nie było.

Zabiegi, które w 2016 roku cieszyły się największym zainteresowaniem

Wszystko zależy od charakteru danego miejsca. Nasze spa znajduje się w miejscu, gdzie oprócz basenów termalnych, znajdują się również wyciągi narciarskie. Rozbudowane zaplecze sportowe sprawia, że dużo klientów korzysta u nas z masaży. Jeśli miałabym wymienić trzy, to byłyby to: masaż klasyczny, masaż Pantai Luar (masaż gorącymi stemplami) oraz nasz autorski zabieg nawilżający na ciało, połączony z masażem.

Najważniejsza zmiana biznesowa, którą wprowadziła Pani w 2016 roku

Tych zmian nie było dużo. Niewątpliwie bardzo ważnym momentem było wprowadzenie naszej nowej marki kosmetycznej. Przy współpracy z Polską firmą kosmetyczną udało się stworzyć linię kosmetyków na ciało „Dotyk Anioła”. Kolejnym krokiem było wprowadzenie do menu nowego autorskiego zabiegu intensywnie nawilżającego na ciało, który oparty jest na kosmetykach z naszej linii.

Czy w 2017 roku planuje Pani zmodyfikować ofertę spa?

Nowy Rok, nowe plany… Chociaż muszę przyznać, że nie planujemy radykalnych zmian. Będziemy rozwijać naszą linię kosmetyczną o nowe produkty, a co za tym idzie — o nowe zabiegi. Dalej stawiam na szkolenia pracowników. Poszerzyliśmy naszą ofertę o terapię manualną, czyli jeszcze bardziej chcemy się skupić na naszym kliencie, nie tylko pomagać tu i teraz, ale również szukać przyczyn, tłumaczyć, wspierać.

Jakie zabiegi wycofa Pani z oferty?

Co roku staję przed dylematem zmian, które wynikają z wielu czynników, przede wszystkim potrzeb naszych klientów. To oni najbardziej wpływają na zmiany, które u nas zachodzą. Chociaż pewne rzeczy pozostają cały czas takie same — najważniejszy jest klient.

Bliskość dwojga ludzi i wszystko, co się z tym wiąże. Niewiele jest ośrodków spa, do których można udać się z problemami natury seksualnej. Myślę, że my Polacy dalej mamy z tym problem. Tymczasem wydaje się, że nie ma lepszego miejsca niż spa do rozbudzania pozytywnych emocji i odkrywania własnego ciała oraz jego seksualności. W 2016 roku można było zaobserwować pierwsze zmiany, które zachodzą w ośrodkach spa & wellness w tym temacie. Coraz częściej proponowano parom programy, które miały im pomóc na nowo obudzić w sobie pasję. Zbliżyć się do siebie. Popularne stały się zabiegi dla dwojga czy romantyczne weekendy w spa, uzupełnione o kolację przy świecach, wspólne spędzanie czasu. Myślę, że ten trend nadal będzie się utrzymywał.

 


 

MARTA SADURA-KWIĘDACZ manager spa w Columna Medica

Najważniejsze w 2016 roku

Odbiorca, czyli nasz każdy klient, jest o wiele bardziej świadomy i konkretnie potrafi określić, jakie są jego oczekiwania w usługach spa. 2016 rok to mocne zaakcentowanie zdrowia i jego wpływ na usługi spa&wellness, rosnąca współzależność.

Największe pozytywne zaskoczenie 2016 roku

Nanomateriały, rozwój nanotechnologii, więcej wiemy także o peptydach, co da się zauważyć w wielu markach kosmetycznych.

Największe negatywne zaskoczenie 2016 roku

To, że wiele firm nadal na swoich opakowaniach i nowych liniach kosmetycznych pisze — „bez parabenów”. A prawda jest taka, że nie taki diabeł straszny. Kiedy pytam wielu firm, dlaczego tak robią, to sami nie rozumieją do końca dlaczego albo jaka jest prawda o parabenach w kosmetykach! Denerwuje mnie zaistniała sytuacja, nakręcona nagonka w zupełnie bezpodstawnej kwestii. Druga sprawa to fakt, że wiele firm współpracujących ze środowiskiem spa nie podąża za trendami dyktowanymi przez naszych klientów. A tym samym ogranicza nas w tworzeniu oferty.

Zabiegi, które w 2016 roku cieszyły się największym zainteresowaniem

Były to terapie indywidualne — mocno spersonalizowane! Najwięcej wykonaliśmy masaży całego ciała gorącymi stemplami ziołowymi oraz masaży leczniczych. Jeśli chodzi o pielęgnację twarzy, to najwięcej klientów ma problemy ze zmianami naczyniowymi, stąd zabiegi łagodzące, uszczelniające rozszerzone naczynka krwionośne, nawilżające.

Najważniejsza zmiana biznesowa, którą wprowadziła Pani w 2016 roku

Rozszerzenie usług o wstępną konsultację kosmetologiczną na bazie aparatu diagnozującego skórę twarzy (ewentualnie ciała). Wprowadziliśmy ją do każdego pakietu, na samym początku pacjent spotyka się więc z kosmetologiem, który dokonuje profesjonalnej analizy, szczegółowo obrazuje problemy skórne, a następnie precyzyjnie dopasowuje zabiegi — to strzał w dziesiątkę! Rekomenduję wszystkim. Nastąpiło diametralne zwiększenie zapisów na zabiegi pielęgnacji twarzy, a klienci postrzegają personel jako bardzo profesjonalny — to bezcenne.

Czy w 2017 roku planuje Pani zmodyfikować ofertę spa?

To dość intymne pytanie i nie ukrywam, że trochę się go boję… Nikt chyba chętnie nie opowiada o swoich planach ze względu na konkurencję. Planuję zmodyfikować ofertę zabiegów dotyczących pielęgnacji twarzy — jeszcze mocniej położyć nacisk na wyciągi naturalne. Rozszerzę też ofertę rytuałów. Obecnie mamy 4 wprowadzone w 2016 roku i cieszą się ogromną popularnością, więc to sami goście dyktują mi, że chcą więcej. Prawdziwe rekordy bije oferta masaży, więc będziemy też ją rozszerzać o nowe pozycje. Z konieczności i dla zadowolenia naszych klientów.

Jakie zabiegi wycofa Pani z oferty?

Zabiegi laserowe — w obiektach hotelowych to nigdy nie będzie cieszyło się popularnością, ze względu na konieczność powtarzalności.

Przewidywane zmiany i tendencje rynkowe w 2017 roku

Sądzę, że w 2017 roku powodzeniem będzie się cieszyła naturalna kosmetologia, a także zdrowa żywność, wszelkie diety, zdrowy tryb życia, aktywności… Czyli relaks i odnowa biologiczna oparta w całości na naturze — tego chcą od nas klienci. Już jesienią 2016 roku zauważyłam drzemiący w tym potencjał. Grupy pobytowe, często z dużych korporacji, wykupując pobyt, zainteresowane są proponowanymi przez nas zajęciami, np. szkołą zdrowych pleców, nauką ergonomii pracy i relaksu oraz odnową biologiczną, w tym szczególnie masażami.

 

Artykuł pochodzi z BEAUTY INSPIRATION 1/2017

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube