Projekt Odchudzanie 2017 – jak przygotować dobrą ofertę

Płaski brzuch, jędrne pośladki, zgrabne nogi… krótko mówiąc – idealna sylwetka. To marzenie każdej kobiety. A gdyby tak opracować skuteczny „przepis” na osiągnięcie wymarzonej figury dla klientów gabinetów urody?

Nadmierna ilość tkanki tłuszczowej to jeden z głównych problemów, z jakimi klienci (głównie kobiety) przychodzą do gabinetów urody. Odchudzanie i modelowanie sylwetki to proces długotrwały, dlatego aby klienci mogli osiągnąć oczekiwany efekt przed wakacjami, oferta zabiegowa powinna zostać dla nich przygotowana już wczesną wiosną. O tej porze roku zwykle obserwuje się wzmożone zainteresowanie zabiegami wyszczuplającymi, więc powinniśmy ten moment wyprzedzić.

 

PODSTAWA — DOBRY PLAN

Efektowne wyszczuplenie, odchudzanie sylwetki wymaga uwzględnienia wielu czynników, na które składają się: zabiegi modelujące, dieta oraz ćwiczenia. Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać, jest przeanalizowanie z klientem problemu, z którym do nas przyszedł, następnie ustalenie, jakich efektów oczekuje oraz ile czasu chce na to poświęcić. Dość często bywa tak, że osoby borykające się z nadwagą pragną konkretnych i bardzo szybkich efektów. Mylą pojęcia, myśląc, że modelowanie sylwetki to odchudzanie. Tak nie jest. Kolejnym krokiem będzie więc ułożenie programu terapii, ale przede wszystkim uświadomienie, że zastosowanie samych zabiegów modelujących pomoże pozbyć się miejscowego tłuszczu, ale nie wpłynie na znaczną utratę kilogramów. Rezultaty, jakich można się spodziewać po takich zabiegach, to mniej centymetrów w obwodzie oraz jędrniejsza skóra.

Jeżeli klient oczekuje jednak również redukcji kilogramów, to do programu zabiegowego należy obligatoryjnie dołączyć konsultację z dietetykiem i trenerem personalnym. Przy układaniu programów zabiegowych istotne jest kompleksowe podejście, które zakłada, że w trakcie terapii możliwe jest zarówno łączenie technik, jak i ich zamiana na inne. Nie istnieje bowiem jeden, idealny zabieg, a dobrana metoda powinna być adekwatna nie tylko do oczekiwań, ale i predyspozycji klienta.

 

NAJPOPULARNIEJSZE ROZWIĄZANIA — SKUTECZNE, ALE…

Najchętniej klienci decydują się na zabiegi z wykorzystaniem maszyn, ponieważ nowoczesna aparatura i innowacyjne technologie skutecznie podnoszą efektywność zabiegów. Istnieją rozwiązania, które pozwalają na usunięcie nadmiaru tłuszczu nawet z najbardziej opornych i newralgicznych partii ciała. W dostępnych na rynku urządzeniach stosowane są różne technologie, ukierunkowane na jeden cel — zniszczenie i usunięcie nadmiaru tkanki tłuszczowej. Komórki tłuszczowe, których najbardziej nie lubimy, gromadzą się głównie w warstwie podskórnej, czyli niezbyt głęboko. Łatwo do nich dotrzeć i wyeliminować je, posługując się nowoczesną technologią. Odbywa się to poprzez niszczenie komórek tłuszczowych, usuwanie z nich tłuszczu lub zmuszanie ich do apoptozy.

Podczas trwania terapii musimy uświadomić naszego klienta, że uwolniony tłuszcz może się odłożyć ponownie w innych częściach ciała, jeżeli nie utrzyma on ujemnego bilansu energetycznego. Jednym słowem, klient musi chociaż w minimalnym stopniu zmobilizować się do wysiłku fizycznego i przestrzegania zbilansowanej diety, bo tylko wówczas uwolniony tłuszcz zostanie wykorzystany i spalony. W całej terapii ma to bardzo duże znaczenie, a niestety dość często ta informacja przekazywana jest klientom szybko lub jest w ogóle pomijana. Uważamy, że każdy człowiek powinien wiedzieć, że nie da się schudnąć w 2 tygodnie, że modelowanie to nie odchudzanie, ale nie jest to wcale oczywiste dla każdego.

Dlatego edukacja klientów jest w tym przypadku bardzo istotna — jeżeli tego nie zrobimy, zadziałamy na swoją niekorzyść, bo klient nawet jeśli wróci, to niezadowolony. Najczęściej jednak nie wraca wcale, sądząc, że zabiegi, które zostały wykonane, nie działają. (…)

Beata Adamczyk

manager Kliniki Urody Feniks, niezależna konsultantka spa

Czytaj cały artykuł w Beauty Inspiration 1/2017

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube