Promocja sezonowa – sposób na zwiększenie zysków

Fotolia_74189665_Subscription_Monthly_XXLTo żadna tajemnica, że w branży beauty i spa klienci chętniej i częściej korzystają z Twoich usług w okresach świątecznych, przed urlopem czy podczas sezonu. Ważne jest, jak przez specjalne oferty możesz zwiększyć obrót w tych obleganych terminach.

Oferty sezonowe na święta i inne okazje są praktycznie w każdym miesiącu, a to oznacza, że każdy czas jest dobry, żeby stworzyć coś specjalnego dla Twoich klientów, co przyczyni się do wzrostu sprzedaży.

Celem każdego sezonowego programu promocyjnego jest:

• spowodowanie, żeby Twój klient nie zapomniał o Tobie i Twoim salonie,

• zwiększenie liczby rezerwacji/wzrost sprzedaży,

• zwiększenie wydatków klientów na produkty i usługi.

Twoi klienci po tych zabiegach powinni mieć wspaniałe efekty i jeszcze lepsze doświadczenia. Dlaczego? Bo dzięki temu opowiedzą o Tobie większej liczbie osób. Głównym celem promocji sezonowej jest zwiększenie retencji klienta. Twoja oferta powinna być prosta, łatwa do zrozumienia i nieobciążająca finansowo dla salonu i personelu.

PIERWSZE KROKI

Promocję sezonową zawsze należy w pierwszej kolejności kierować do Twojej bazy klientów. Dlaczego? Bo szukasz stałego, lojalnego klienta, który będzie korzystał z regularnej oferty, a nie takiego, który poluje na okazje, prawda?

Jestem pewna, że 20% wszystkich Twoich klientów generuje 80% obrotu Twojego salonu. To są Twoi najważniejsi klienci. Mądrze o nich dbaj, np. wysyłając im w pierwszej kolejności specjalną ofertę, która, UWAGA, jest dostępna tylko dla 30 klientów. Przeanalizuj, z jakich zabiegów korzystają Twoi najlepsi klienci i zaproponuj promocję sezonową na to, z czego nie zdążyli skorzystać, bo np. to nowość, innowacja lub hit sezonu. Jeżeli będą zadowoleni, jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że kupią to za miesiąc w regularnej cenie. Najlepiej byłoby, gdyby klient, chcąc skorzystać z promocji, od razu został przekierowany na stronę, gdzie rezerwuje swoje miejsce i dokonuje płatności. W ten sposób wiesz, że już 25 klientów zapłaciło i zostało tylko 5 zabiegów, więc nie robisz kolejnej wysyłki do następnej grupy klientów, bo nie będziesz w stanie obsłużyć wszystkich. A nawet jeśli będziesz, to nie na tym to polega.

IDEA AKCJI                       

Najlepsza promocja w salonie to taka, o której „szumi”. O co chodzi? Nikt z nas nie chce wydawać na działania promocyjne dużo pieniędzy skoro i tak robimy promocję, czyli de facto zarabiamy mniej. Jeżeli chcesz, żeby było bez kosztów, a skutecznie, zaangażuj personel. Chociaż klienci i tak przychodzą do nich regularnie, niech wiedzą, co salon oferuje promocyjnie w tym miesiącu. Tworzenie szumu o nadchodzących LIMITOWANYCH promocjach, to najlepszy sposób na stworzenie ekscytującej oferty. To bardzo modna i skuteczna GRYWALIZACJA, czyli wyścig po zdobycie oferty.

IDEA PRODUKTU

Często dystrybutorzy kosmetyków robią promocję na produkty lub zabiegi. Korzystając z takiej oferty, możesz stworzyć świetną i korzystną promocję u siebie w salonie. Zorganizuj bezpłatne próbki i ulotki, zaproś klientki, zaprezentuj nowy zabieg, który tylko w tym dniu z okazji X będzie w specjalnej cenie.

LEPIEJ ZAROBIĆ MNIEJ, CZY NIE ZAROBIĆ W OGÓLE?

Jeżeli klient jest u Ciebie na zabiegu i wiesz, że po nim masz 3 godziny wolnego, dlaczego nie zaproponować mu dodatkowej usługi w specjalnej cenie tylko pod warunkiem, że skorzysta z niej teraz? Nawet jeśli zarobisz trochę mniej, to zarobisz. Prawdopodobieństwo, że ktoś zarezerwuje usługę w tym czasie jest znikome, chyba że twój salon znajduje się w takim miejscu, gdzie jest duże natężenie ruchu pieszych i w każdej chwili ktoś może wejść (…)

Justyna Gwiazda-Wapińska właścicielka She Day Spa

 Czytaj cały artykuł w Beauty Inspiration 2/2016 – wydanie drukowane/e-wydanie

Facebook

YouTube