Siła innowacyjności

i - Zdjęcie MK portret

Maciej Kotula
dyrektor zarządzający Janssen Cosmetics Polska.

Innowacyjność to cecha i wyróżnik, o który zabiegają wszystkie marki kosmetyczne. Trudno się dziwić, bo być innowacyjnym, to być bardziej atrakcyjnym dla współczesnego klienta. Ta sztuka od lat udaje się marce Janssen Cosmetics. Jak zasłużyć na opinię innowacyjnej marki kosmetycznej? O tym rozmawiamy z Maciejem Kotulą, dyrektorem zarządzającym
Janssen Cosmetics Polska.

 

 

BEAUTY INSPIRATION: Marka Janssen Cosmetics corocznie, od 5 lat zdobywa prestiżowe nagrody Prix H. Pierantoni de L’Innovation na targach LNE w Paryżu. Nagrody te przyznawane są za innowacyjność składników aktywnych, ich kompozycję i synergię działania. W czym tkwi fenomen innowacyjności kosmetyków Janssen Cosmetics?

MACIEJ KOTULA: Z pewnością w absolutnej perfekcji na każdym etapie tworzenia nowych kosmeceutyków. Firma Janssen Cosmetics jest znana z bardzo uczciwego i odpowiedzialnego podejścia do tego tematu. Zaczynając od rygorystycznego programu identyfikacji substancji czynnych po dokładne badania kliniczne zapewniające uzyskanie danych na temat skuteczności i bezpieczeństwa nowych produktów, robi wszystko zgodnie z najwyższymi standardami. Jednak nadrzędnym obiektem zainteresowań jest zawsze sam odbiorca naszych produktów, który nie tylko ma dostać kosmeceutyki całkowicie bezpieczne w stosowaniu, ale również dające widoczne, pozytywne efekty i sprawiające przyjemność. Nie jest to łatwe, nawet kiedy się korzysta z najnowszych osiągnięć współczesnej medycyny, biologii i chemii, wyróżnianych nagrodami Nobla. Czynnikiem, który daje przewagę Janssen Cosmetics jest doświadczenie i współpraca z najlepszymi fachowcami, dzięki którym nasze kosmeceutyki są uznawane za jedne z najbardziej innowacyjnych na świecie.

 

BI: W jaki sposób owa innowacyjność jest wpisana w filozofię działania firmy?
MK: Dzisiaj firma Janssen Cosmetics ma jedną z najbardziej kompletnych ofert kosmetycznych na rynku. Zarówno klient profesjonalny, jak i detaliczny znajdzie u nas praktycznie wszystko, co mu jest potrzebne. Wszyscy jednak oczekują nowości. Tutaj otwiera się pole do popisu i przestrzeń do kreowania wyjątkowych produktów. Nasze najnowsze serie Trend Edition stają się bestsellerami, przede wszystkim ze względu na ich skuteczność. Klienci bardzo szybko zauważają, że nasze nowości są wyjątkowe i chętnie po nie sięgają. Z pewnością jeszcze wiele razy pozytywnie zaskoczymy ich naszymi nowymi rozwiązaniami.

 

BI: W tym roku marka Janssen Cosmetics na targach LNE w Paryżu otrzymała nagrodę za innowacyjność składników aktywnych dla kremu z witaminą C i kwasem hialuronowym Vitaforce C Cream. Witamina C i kwas hialuronowy, to znane i od dawna wykorzystywane substancje aktywne w kosmetyce profesjonalnej. Na czym więc polega innowacyjność tego produktu?
MK: Oczywiście, witamina C to bardzo popularny składnik kosmetyczny, warto jednak zaznaczyć, że jest to jedna z najlepiej przebadanych i skutecznych substancji stosowanych w prewencji starzenia się skóry. Jeżeli dodamy do tego odpowiednie stężenie i kompozycję składników aktywnych, uzyskamy bestseller pielęgnacyjny roku 2015. Innowacyjne podejście do pielęgnacji skóry wymaga precyzji podczas każdego z etapów opracowywania danego kosmeceutyku. W przypadku Vitaforce C Cream, połączenie fosforanu askorbylu z kwasem hialuronowym pozwoliło uzyskać wysoce skuteczny krem niwelujący pierwsze oznaki starzenia się skóry, takie jak zmarszczki spowodowane wysuszeniem i drobne linie. Fosforan askorbylu wnika w głąb tkanki skórnej, gdzie przekształca się w aktywną witaminę C zapewniając stymulację syntezy nowego kolagenu, co widocznie poprawia gładkość skóry. Dodatkowo, witamina C w połączeniu z odświeżającym ekstraktem z cytryny hamują syntezę melaniny i zwiększają blask skóry. Po 8 tygodniach aplikacji Vitaforce C Cream rozjaśnia przebarwienia o 16%.

 

BI: Państwo laboratorium stosuje najnowsze technologie do odkrywania innowacyjnych surowców. Jakim najnowszym odkryciem może się pochwalić marka?
MK: Najnowszym odkryciem laboratoriów Janssen Cosmetics jest ekstrakt drożdżowy z polisacharydów alfa glukan oraz peptyd awokado, stosowane w kosmetycznej terapii detoksykacji skóry. Składniki te w najbardziej skoncentrowanej formie zostały umieszczone w najnowszej ampułce Detox, która jest skorelowana z linią pielęgnacyjną Trend Edition Detox. Preparaty te, stosowane w synergii, przetwarzają zbędne produkty przemiany komórkowej oraz tworzą nową energię dla skóry, poprzez ochronę komórek przed gromadzeniem się wadliwych białek. Kolejnym odkryciem laboratoriów Janssen Cosmetics jest innowacyjne serum rozjaśniające przebarwienia Dark Spot Perfector, zawierające składnik aktywny, nazywany korektorem przebarwień typu „age spot” z rzeżuchy i soi, który zapobiega gromadzeniu się w skórze pigmentu melaninowego i lipofuscyny. Kompleks rozjaśnia plamy starcze, nie ingerując w otaczającą przebarwienie skórę. Oznacza to, że serum może być stosowane w dowolnym miejscu na twarzy. Warto podkreślić, że każdy składnik aktywny stosowany w preparatach Janssen Cosmetics posiada udokumentowane działanie. Nie inaczej jest w przypadku Dark Spot Perfector. Badania kliniczne wykazują, iż dzięki skoncentrowaniu 4% kompleksu Age Spot Corrector, różnica w kolorze pomiędzy plamą starczą, a skórą normalną zmniejszyła się o ok. 50% po zaledwie dwóch miesiącach regularnego stosowania.

 

BI: Preparaty Janssen Cosmetics są produkowane wg międzynarodowego standardu GMP –
z zastosowaniem rygorów technologicznych obowiązujących przy produkcji leków. Co to oznacza dla ich użytkownika ?
MK: Standardy dobrej praktyki produkcyjnej zostały opracowane przede wszystkim dla przemysłu farmaceutycznego i zapewniają wysoką jakość i czystość materiałów używanych do produkcji. Firma Janssen Cosmetics zdecydowała się na wprowadzenie tych standardów od samego początku swojej działalności, żeby dać klientom poczucie bezpieczeństwa. Dodatkowo warto wiedzieć, że u nas działanie każdego składnika aktywnego jest naukowo udowodnione. Mamy również pewność, że składniki występują w najczystszej postaci – są regularnie poddawane kontroli czystości i stabilności. Ponadto wszystkie nasze produkty są badane przez niezależne instytuty i dostają bardzo dobre oceny. Dla naszych klientów oznacza to przede wszystkim bardzo wysoki poziom komfortu, ponieważ nie tylko dostają do użytku kosmeceutyki o udowodnionym działaniu, ale również całkowicie bezpieczne.

 

Warto wiedzieć, że u nas działanie każdego składnika aktywnego jest naukowo udowodnione. Mamy również pewność, że składniki występują w najczystszej postaci – są regularnie poddawane kontroli czystości i stabilności. Ponadto wszystkie nasze produkty są badane przez niezależne instytuty i dostają bardzo dobre oceny. Dla naszych klientów oznacza to przede wszystkim bardzo wysoki poziom komfortu.
BI: Często najlepszą rekomendacją dla potencjalnego zainteresowanego wprowadzeniem danej marki do swojego salonu jest opinia innego salonu? Co najczęściej mówią wasi klienci o kosmetykach Janssen Cosmetics?
MK: Nie jest łatwo wymienić wszystkie zalety, ale te które powtarzają się najczęściej to wysoki komfort pracy, poczucie bezpieczeństwa i wręcz nieograniczona możliwość tworzenia zabiegów. Pojawia się również wątek ekonomiczny związany z atrakcyjnymi cenami, wysoką wydajnością i możliwością skalkulowania cen zabiegów na poziomie oczekiwań klientów, którzy są jednak ostatecznymi odbiorcami naszych usług i produktów.

 

BI: Czy o którejś z linii Janssen Cosmetics można powiedzieć, że jest absolutnym hitem sprzedażowym w naszym kraju?
MK: Mamy trzy takie linie, które co roku są najchętniej wybierane przez naszych klientów ze względu na ich efektywność oraz zapotrzebowanie na określony typ zabiegów pielęgnacyjnych. Są to: rRegeneration Skin – linia do pielęgnacji skóry wymagającej 40+, Demanding Skin – linia produktów przeciwdziałająca przedwczesnemu starzeniu się skóry i Dry Skin – linia nawilżająca. Są to najbardziej popularne serie produktów, od których klienci profesjonalni najczęściej zaczynają z nami współpracę. Jest jeszcze całkiem spora ilość naszych bestsellerów jak Calming Sensitive Cream – krem łagodzący i wzmacniający dla skóry wrażliwej, kamuflaż nr 04, czy ostatnio Vitaforce C Cream.

 

BI: Rynek kosmetyki profesjonalnej rozwija się dziś dwubiegunowo. Z jednej strony jest to ukierunkowanie na wysokie stężenia składników aktywnych, które zapewnią szybki efekt, z drugiej – trend związany z naturalną, organiczną pielęgnacją. Jak firma Janssen Cosmetics odnajduje się w tej rzeczywistości? Do którego z tych dwóch trendów jest bliżej marce?

MK: Na szczęście nie musimy dokonywać takiego wyboru, bo obydwa aspekty są bardzo ważne. W tak dużym asortymencie, jakim dysponujemy w Janssen Cosmetics jest przestrzeń na jedno i drugie. Fundamentem naszej oferty są oczywiście najnowsze osiągnięcia współczesnej kosmetologii, dzięki którym nasze kosmeceutyki są uznawane za jedne z najbardziej innowacyjnych na świecie. W odpowiedzi również na bardzo pozytywny trend związany ze zdrowiem i ze świadomym zwracaniem uwagi na wysoką jakość stosowanych kosmetyków, wprowadziliśmy z radością linię biokosmetyków. Wszystkie składniki w tej linii pochodzą z certyfikowanych i kontrolowanych upraw ekologicznych. Potwierdzeniem jakości tej serii są międzynarodowe certyfikaty NaTrue oraz Vegan Society. To wyjątkowe wyróżnienia, które nie tylko poświadczają zgodność z wymaganymi surowymi normami dla kosmetyków organicznych, ale również doceniają wartość naszych działań na rzecz środowiska naturalnego i zdrowia człowieka.

 

BI: Jakich kolejnych innowacji i nowości możemy się spodziewać po marce w najbliższym czasie?
MK: Nasi klienci powtarzają często, że z Janssen Cosmetics nie można się nudzić. Zawsze pojawia się coś nowego. W roku 2016 wprowadzimy również ciekawe nowości. Pierwsza z nich to kolejna odsłona naszej linii Trend Edition, która wzbogaci naszą serię dla skóry wrażliwej i naczyniowej o dwa produkty. Będą to koncentrat uodporniający i wzmacniający ochronę przed szkodliwym promieniowaniem UVB oraz UVA, a także Anti Pollution Cream – krem chroniący skórę przed szkodliwym wpływem środowiska. W drugiej połowie roku pojawi się kolejna perełka w ofercie koncentratów w ampułkach. Będzie to specjalistyczne serum Skin Contour pomocne w ujędrnianiu owalu twarzy.

BI: Dziękuję za rozmowę

Rozmawiał Mariusz Nieścior

Artykuł pochodzi z Beauty Inspiration 6/2015 – wydanie drukowane/e-wydanie

Facebook

YouTube