Skarbnica wiedzy menedżera

Raporty i statystyki to wiedza, po którą warto sięgać nie tylko planując większe inwestycje, lecz także po to, aby na bieżąco kontrolować sytuację firmy. Pomagają one ocenić, czy biznes rozwija się zgodnie z założeniami oraz zaplanować dalsze kroki tego rozwoju.
Dobry menedżer powinien na bieżąco analizować statystyki związane z działalnością gabinetu. Znajomość wyników finansowych, dziennych utargów, współczynnika powracalności klientów, a także wiedza, jakie usługi przynoszą najwyższy przychód i którzy pracownicy osiągają najlepsze rezultaty — to fundament sprawnego zarządzania.

 

FINANSE POD KONTROLĄ

Raporty finansowe mają największą wartość, gdy użyjemy ich do stworzenia zestawienia okresowego. Porównując sprzedaż poszczególnych usług czy produktów w określonym czasie z tym samym okresem w poprzednich latach, zdołamy ocenić, czy ich popularność wzrasta, czy też maleje — i może warto zrezygnować z nich na rzecz innych.

Takie zestawienia pozwolą także ocenić skuteczność organizowanych akcji promocyjnych czy efektywność sprzedażową pracowników. Wskażą, ile średnio wydają u nas poszczególne osoby oraz jak często odwiedzają nasz gabinet. Dzięki temu łatwo zidentyfikujemy kluczowych i najbardziej cennych klientów, o których być może warto szczególnie zadbać.

Odpowiednie zestawienia porównawcze pozwalają również decydować o dalszych krokach rozwoju, unikać kryzysów i w razie potrzeby podejmować akcje naprawcze — zarówno w obszarze produktów i usług, jak i personelu, relacji z klientami czy działań marketingowych.

 

POWRACALNOŚĆ KLIENTÓW

Raporty zadowolenia i powracalności klientów to podstawa realnego prognozowania przyszłych dochodów. Dzięki nim wiemy, ilu klientów możemy się spodziewać i jakie usługi będą mieć największy popyt. Na tej podstawie jesteśmy w stanie np. zaplanować inwestycje

artykuł promocyjny zakupowe czy uruchomić kampanie promujące mniej popularne zabiegi.

Jeżeli wskaźnik powracalności klientów jest niski, wnikliwa analiza związanych z nim statystyk pomoże znaleźć przyczynę. Dzięki nim sprawdzimy, jak klienci oceniają poziom naszej obsługi, które z oferowanych im produktów i usług cieszą się najmniejszą popularnością lub do którego z pracowników powracają raczej niechętnie.

Takie informacje pozwolą poprawić wszelkie słabsze obszary, zrezygnować z nierentownych pozycji w ofercie lub wprowadzić działania, które poprawią relacje z klientami i zachęcą ich do powrotu.

 

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM

Efektywne i sprawiedliwe zarządzanie zespołem to wyzwanie nawet dla najbardziej doświadczonych menedżerów. Dlatego i w tej kwestii warto korzystać ze wsparcia statystyk i raportów. Pozwolą one odkryć najsilniejsze, ale i najsłabsze strony zespołu, ocenić efektywność pracy poszczególnych pracowników, ich umiejętność budowania relacji z klientami czy zdolności handlowe.

Z taką wiedzą menedżer jest w stanie dobrze zaplanować zarządzanie pracownikami: szkolić i motywować tych, którzy tego potrzebują, nagradzać odnoszących największe sukcesy i jednocześnie wspierać cały zespół we wszystkich kluczowych obszarach.

Wyniki firmy przedstawione czarno na białym — w liczbach, to najbardziej wiarygodny wskaźnik jej sytuacji. Ręczne przygotowanie odpowiednich raportów jest niemal niemożliwe.

Jednakże z dobrym oprogramowaniem do zarządzania salonem, takim jak Versum, nie musimy się o to martwić. System wygeneruje je dla nas automatycznie, dzięki czemu wszelkie niezbędne statystyki dostępne będą zawsze na wyciągnięcie ręki — kiedykolwiek będziemy ich potrzebować.

Artykuł pochodzi z BEAUTY INSPIRATION 4/2017 >>>



Karolina Łużniak

Specjalista Versum

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube