SMS marketing – komunikacja XXI wieku

Siła marketingu SMS polega na jego wysokiej skuteczności. A skuteczność ta wynika głównie z popularności telefonów komórkowych i z tego, jak bardzo ich posiadacze są do nich przywiązani. Telefon zawsze znajduje się w pobliżu i prawie natychmiast sięgamy po niego na dźwięk nadchodzącej wiadomości. SMS nie trafia do spamu ani nie gubi się wśród innej korespondencji. Niemal 100% wiadomości zostaje przeczytanych.

 

KIEDY WYSŁAĆ KLIENTOWI SMS?

Salony, gabinety czy spa znajdują się w tej dogodnej sytuacji, że mają osobisty kontakt, a zatem możliwość budowania bliskich relacji z klientem. Osoby, które pozostawiły swój numer telefonu, już korzystały albo właśnie planują skorzystać z usług danego miejsca. Ponowny kontakt będzie więc czymś zupełnie normalnym. Dla gabinetu to doskonała okazja, aby zacieśniać relacje i zachęcać do kolejnych wizyt.

 

PRZYPOMNIENIE O WIZYCIE

Pierwszą naturalną okazją do kontaktu będzie wysyłka przypomnienia o wizycie. Zabiegani klienci często zapominają o umówionym spotkaniu. SMS przypominający potraktują zatem jak dobrą wolę i troskę ze strony gabinetu. Takie wiadomości są korzyścią nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla salonu, który może w ten sposób znacznie zredukować liczbę „zapomnianych” spotkań.

 

BUDOWANIE POZYTYWNYCH RELACJI

Spa czy gabinet kosmetyczny to miejsce, z którym klienci związują się na dłużej. Cenią to, że nie muszą każdorazowo opowiadać o swoich problemach z cerą, a ich kosmetolog pamięta, które zabiegi zostały wykonane ostatnio. W budowaniu bliskich relacji również warto wykorzystać SMS-y. Wysyłka podziękowań za wizytę, życzeń urodzinowych lub świątecznych to drobne gesty, które utwierdzają klienta w przekonaniu, że nie jest kolejną anonimową osobą odwiedzającą salon.

 

SKUTECZNE KAMPANIE

Prawdziwą siłę SMS-ów da się zauważyć w kampaniach reklamowych. Szybka wiadomość, kierowana bezpośrednio do odbiorcy, pozwala mu natychmiast zareagować i skorzystać z oferty. Gabinety kosmetyczne mogą zaoferować klientom zabiegi dopasowane do określonej pory roku, święta czy też aktualnego trendu w modzie, zaproponować rabat na nową usługę, pakiet w atrakcyjnej cenie czy voucher podarunkowy dla najbliższych. Możliwości są nieograniczone. Należy jednak pamiętać, że im bardziej trafna i dopasowana oferta, tym klient z większym prawdopodobieństwem będzie skłonny z niej skorzystać. Tu warto podeprzeć się historią wizyt klientów — w tym pomoże właściwe oprogramowanie, dzięki temu pani Ewa, która zazwyczaj korzysta z zabiegów anti-aging, nie dostanie zaproszenia na zabieg zwalczania trądziku, a pan Tomasz, który przychodzi na masaż, zaproszenia na depilację laserową.

 

MARKETING AUTOMATYCZNY

W branży kosmetycznej marketing automatyczny to nic innego, jak usprawnienie i zautomatyzowanie komunikacji z klientem. Bazując na pewnych schematach zachowań konsumentów, można wcześniej zaplanować określone kampanie i treści, a cały proces wysyłki zorganizować, wykorzystując odpowiednie oprogramowanie. Przykładowo SMS z podziękowaniem za pierwszą wizytę z automatu zostanie wysłany do każdego nowego klienta, który pojawił się w salonie. Automatyczne wiadomości wyjdą też do klientów, którzy korzystają z zabiegów cyklicznych — wówczas będzie to subtelne przypomnienie o konieczności ponownego umówienia się. Marketing automatyczny wykryje także klientów, którzy nie pojawili się już od dłuższego czasu i oni otrzymają motywującą ich do powrotu zachętę. Atutem tego nowoczesnego narzędzia jest to, że na bazie historii wizyt, program sam dokonuje analizy klientów i wysyła odpowiednie komunikaty we właściwym momencie. Efektem działań jest szansa na odzyskanie utraconych klientów i budowanie więzi z nowymi osobami. Takie narzędzie do marketingu automatycznego można znaleźć w oprogramowaniu Versum.

 

O TYM WARTO PAMIĘTAĆ

Standardowy SMS to jedynie 160 znaków. Taka objętość nie zawsze będzie wystarczająca. Czasem warto dodać jeszcze kilka słów, by przekaz był bardziej atrakcyjny. Trzeba jednak pamiętać, że SMS to przestrzeń na celny i zwięzły komunikat, nie należy więc wysyłać wiadomości kilkukrotnie dłuższej. Jeszcze bardziej istotna jest sama treść — SMS powinien zawierać konkretną i wartościową informację albo korzyść dla odbiorcy. W innym przypadku adresat potraktuje wiadomość jako niechciany spam i poprosi o zaprzestanie wysyłki. Warto też przemyśleć porę wysyłki i częstotliwość komunikacji, a przede wszystkim nie wysyłać tej samej informacji do wszystkich klientów, bo inne potrzeby będą mieć osoby starsze, a inne młodzież.

 

DO WYSYŁKI WYKORZYSTAJ OPROGRAMOWANIE

Odpowiedni system dla salonów i gabinetów pomoże Ci usprawnić komunikację SMS z klientem. W jednym miejscu zgromadzisz historię wizyt, dane klientów i szablony wiadomości. Dzięki temu Twoje kampanie będą nie tylko łatwiejsze w organizacji, ale przyniosą znacznie lepsze rezultaty.

Sięgnij po właściwe oprogramowanie. Wejdź na www.versum.pl i usprawnij komunikację z Twoimi klientami.

 

Monika Szybowska

Marketing manager w firmie Versum. Koordynatorka i ekspert Akademii Versum

Artykuł pochodzi z BEAUTY INSPIRATION 1/2017

Facebook

YouTube