Sprzedaż detaliczna w salonie beauty

two woman friends looking at brochure at beauty salon deskSprzedaż produktów detalicznych w gabinecie kosmetycznym to rzecz konieczna – w zasadzie to oczywiste. Tylko czy dla wszystkich? Nadal istnieje mnóstwo gabinetów, które świadczą tylko usługi, a pielęgnację domową traktują jako mało istotny dodatek – to prywatna sprawa klientek. A może po prostu kosmetyczkom i terapeutom wydaje się to niezgodne z ich przekonaniami? Wychodzą z założenia, że klient przychodzi do nich się zrelaksować, poprawić swoje samopoczucie, a nie uczestniczyć w operacjach handlowych. To mylne przekonanie.

Warto spojrzeć na temat sprzedaży z nieco innej perspektywy. Jeśli jesteś mu niechętna, zapoznaj się z kilkoma ważnymi argumentami, przemawiającymi za sprzedażą kosmetyków do pielęgnacji domowej w twoim gabinecie. Po pierwsze – argument ekonomiczny. Sprzedaż detaliczna to po prostu szybki zarobek dla salonu. Nawet po odliczeniu kosztów zakupu i prowizji, w kasie pozostaje spora część zysku. Poza tym jest to jeden z łatwiejszych sposobów na poprawienie stanu finansów, gdyż nakład środków w tym przypadku jest minimalny – bez straty czasu i produktów na wykonanie zabiegu, a także nakładów, które trzeba ponieść, by pozyskać nowego klienta.

Sprzedaż produktów do pielęgnacji domowej to także wyjście naprzeciw potrzebom klientów, którzy i tak używają codziennie jakichś kosmetyków, które muszę gdzieś kupić. Dlaczego nie u Ciebie? Dzięki zakupowi w profesjonalnym gabinecie, kosmetyki będą lepiej dobrane, a zatem – dadzą lepszy efekt, co jest spójne z ideą kosmetologiczną, a także będzie potwierdzeniem twojego profesjonalizmu. Zabiegi wykonywane są w celu poprawienia kondycji skóry czy niwelowania pewnych niedoskonałości u klientów, średnio raz w miesiącu. Przez pozostałe dni klient jest pozostawiony sam sobie. Uzupełnienie pracy przez  odpowiednio dobrane kosmetyki detaliczne dla klienta w domu, przede wszystkim zapewni mu kompleksową pielęgnację i pozwoli utrwalać rezultaty twojej pracy w salonie. Pozwoli także na stworzenie stałej relacji z klientem, który, dostrzegając skuteczność twoich działań  i twoją dbałość o kompleksową opiekę , zdecydowanie chętniej będzie umawiał się na kolejne wizyty.

Sprzedaż detaliczna w praktyce

Skoro wiadomo, dlaczego warto sprzedawać, trzeba jeszcze odpowiedzieć sobie na pytanie – jak to zrobić? Aby stopniowo zacząć przełamywać swoje opory i wdrażać poszczególne techniki, należy ustalić schemat działania, co znacznie ułatwi dalszą pracę. Z czasem początkowy schemat stanie sie już nawykiem i stopniowo będzie można go udoskonalać w zależności od potrzeb. Ogólny plan pobytu klienta w twoim salonie powinien wyglądać tak: rozmowa wstępna- diagnoza- zabieg -podsumowanie i ustalenie dalszej strategii – polecenie pielęgnacji domowej.

Punkt pierwszy – powitanie klienta i przedstawienie mu, co będzie się działo na kolejnych etapach jego wizyty. Już teraz klient dostaje pierwszą informację, że w swojej ofercie posiadasz odpowiednie produkty do pielęgnacji domowej. Podczas rozmowy wstępnej uważnie słuchaj swojego klienta, gdy przekazuje informacje o nurtujących go problemach  i preferencji sposobu pielęgnacji czy konsystencji produktów, aby później móc wyjść  mu naprzeciw i odpowiednio dopasować produkty. (…)

Luana Oleś

Czytaj cały artykuł w DARMOWYM WYDANIU BEAUTY INSPIRATION 1/2015

Facebook

YouTube