Stanowisko manager – wynagrodzenia, obowiązki, rzeczywistość

Drinking coffee and using mobilephone

Zawód managera salonu beauty czy hotelowego spa w naszym kraju nie jest zunifikowany. Oznacza to, że obowiązki
i wynagrodzenia są bardzo zróżnicowane
i uzależnione od 
indywidualnych ustaleń
z zatrudniającym. Mimo to pokusiliśmy się o opis i próbę systematyki 
rzeczywistości pracy na tym stanowisku.

 

Podejmując się charakterystyki obowiązków managera w sektorze usług beauty należy uwzględnić czytelny rynkowy podział na zarządzającego miejskim salonem kosmetycznym i zarządzającego hotelowym spa. To, mimo wielu zbieżności, jednak osobne światy, które przynajmniej w zakresie zarządzania trudno porównywać.

MANAGER HOTELOWEGO SPA
Główne obowiązki, jakie wchodzą w zakres pracy managera hotelowego spa to: planowanie i weryfikacja pracy zespołu, układanie grafiku pracy, stała motywacja pracowników.

Jestem przekonana, że manager powinien być z zespołem na co dzień. Pracownicy mają wówczas większy komfort bezpieczeństwa i świadomość tego, że w przypadku sytuacji kryzysowej mogą się z tym zwrócić właśnie do managera – mówi Arleta Turkacz, manager spa Hotelu Lidia.

Z uwagi na fakt, że spa hotelowe jest częścią większej infrastruktury, na którą składa się i baza noclegowa, kuchnia,
fitness, w ramach swojej pracy manager ma też obowiązek współpracy z kierownikami tych działów. W przypadku
kiedy spa ma w ofercie programy detoksykacyjne czy odchudzające, to dla ich przygotowania i prowadzenia niezbędna jest ścisła współpraca i dobre relacje z szefem kuchni. Niezwykle istotną, a niestety często zaniedbywaną kwestią jest także współpraca managera z hotelowym działem marketingu. Głównie po to, aby oferta spa była eksponowana w komunikatach marketingowych i reklamowych hotelu.

 

MANAGER SALONU BEAUTY
Sytuacja pracy managerów miejskich salonów beauty czy medycyny estetycznej jest dużo bardziej zróżnicowana.
Najczęściej manager tego typu obiektów odpowiada przeważnie głównie za zarządzanie pracą gabinetu –zamówienia, ustalanie grafików, organizację promocji, wprowadzanie nowych zabiegów. Bywa też, ale to już są rzadsze przypadki, że dba o wizerunek obiektu „na zewnątrz”, czyli prowadzi działania marketingowe i promocyjne. Jednak najczęściej rolę tę przypisuje się osobnemu specjaliście, bądź też i to chyba najczęstsze przypadki, zajmuje się tym właściciel obiektu.

Marketingiem w moim salonie zajmuje się zewnętrzny specjalista. Ma do tego odpowiednie przygotowanie i jest odpowiednio motywowany. Sytuacja kiedy manager operacyjny, odpowiedzialny za pracę zespołu obciążany jest dodatkowymi obowiązkami budowania strategii wizerunku salonu na zewnątrz nie jest najlepszym rozwiązaniem –mówi Agnieszka Feifer, właścicielka i manager NEWLOOK’s Institute.

Tezę te zdaje się tez potwierdzać Ilona Dobrzańska, właścicielka Instytutu Zdrowia i Urody Yasumi w Tarnowskich
Górach.
Przygotowanie kampanii promocyjnej i reklamy pochłania managerowi dużo czasu. Praca nad strategią obecności na Facebooku czy Instagramie zajmuje nierzadko więcej czasu, niż jej wykonanie. Ale warto szukać wyróżnika i pokazywać swój obiekt, z innej niż konkurencja strony (…)

 

Mariusz Nieścior

Redaktor naczelny Beauty Inspiration

Czytaj cały artykuł w Beauty Inspiration 6/2016

Facebook

YouTube