STAROŻYTNE ŹRÓDŁO MŁODOŚCI

Pretty woman doing yoga exercises in the park.Rytuały tybetańskie to pradawne ćwiczenia, rozpowszechnione przez Petera Kelder’a, autora książki „Źródło wiecznej młodości”. To zestaw kilku prostych ćwiczeń, z natury przypominających jogę, które poprawiają ogólny stan zdrowia i działają odmładzająco poprzez harmonizowanie czakr, otaczających gruczoły dokrewne.

Rytuały tybetańskie ze względu na swoją prostotę i intensywność działania zasługują na szczególną uwagę. Jeśli nie masz czasu na długotrwałe i czasami bardzo ciężkie ćwiczenia jogiczne, jeśli czujesz, że powinieneś zrobić coś ze swoim ciałem, a jednym sportem było dotychczas dla Ciebie klikanie w klawiaturę komputera lub po prostu masz świetną kondycje i chcesz spróbować czegoś nowego, wypróbuj pięć rytuałów tybetańskich. Pamiętaj, że systematyczność jest kluczem do sukcesów.

Treningi energetyczne

Tybetańskie Ćwiczenia Odmładzające może uprawiać każdy, niezależnie od wieku i sprawności fizycznej (niekiedy tylko wymagają lekkiej modyfikacji). Podobne są do niektórych ćwiczeń hatha-jogi. Równoważą energię ciała i umysłu, ułatwiają szybszy przekaz impulsów nerwowych, stymulują do prawidłowej pracy układ hormonalny. Ważna jest systematyczność w ich wykonywaniu, tylko wtedy można wyregulować układ hormonalny, co ma podstawowy wpływ na prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Podczas ich wykonywania, szczególnie na początku, mają silnie oczyszczające oddziaływanie na organizm i dlatego rozpoczyna się ich wykonywanie od kilku powtórzeń każdego ćwiczenia. Już po kilkunastu dniach systematycznych treningów podnosi się poziom energii,  poprawia się samopoczucie, a nawet ustępują bóle kręgosłupa. Można zaobserwować, że wzmacnia się całe ciało – poprawia postawa, mięśnie i stabilność. Rozpoczyna się od kilku, 35 powtórzeń, skupiając się głównie na technice wykonywania pozycji. Gdy już w pełni się je opanuje, można zacząć zwiększać liczbę powtórzeń, dochodząc wreszcie do 21. Rytuały zawsze wyglądają tak samo. Jedynie liczba powtórzeń się zmienia. Należy pamiętać, że nie jest to typowe ćwiczenie fizyczne – rodzaj sportu. To przede wszystkim ćwiczenie energetyczne, którego celem jest wzmocnienie organizmu i pobudzenie go, dodanie energii. Zgłębiając tajniki rytuałów tybetańskich, nie dąży się do poznawania ciągle nowych wariantów, ale do doskonalenia tych samych 5 pozycji. Ćwiczenia najlepiej wykonywać rano, więc dobrze wtedy wygospodarować chociaż 30 minut. W ten sposób najefektywniej wykorzystana zostanie energetyzujące działanie rytuałów w ciągu dnia. Po ich wykonaniu można wziąć prysznic, ale ciepły, żeby nie stracić energii którą uzyskano.  Warto zaznaczyć, że rytuały tybetańskie nie mają żadnego wymiaru religijnego, ale na pewno mają wymiar duchowy. To nauka bycia tu i teraz, wsłuchania się we własne ciało. Rytuały uczą świadomego życia i poznawania samych siebie. To forma medytacji z ciałem, z której skorzystają wszyscy, niezależnie od wieku czy kondycji fizycznej. To chwila tylko dla siebie. Dobrze jest wykonywać ćwiczenia na początku pod kontrolą doświadczonego instruktora. Mimo że nie są one trudne, kryją w sobie niebezpieczeństwa, jeżeli nie są wykonywane prawidłowo. Instruktor przekazuje wskazówki, które nie zmieniając istoty rytuałów, ułatwiają ich wykonywanie. Ośrodki spa z powodzeniem mogą wykorzystać blok tych ćwiczeń w swoich programach dla klientów.

TYBETAŃSKIE ĆWICZENIA ODMŁADZAJĄCE

Ćwiczenie odmładzające nr 1

Pierwsze ćwiczenie polega na obracaniu się wokół własnej osi. Ruch obrotowy      pobudza systemy endokrynologiczne i czakramy. To energia aktywowana przez obrót, nadaje sens pozostałym ćwiczeniom serii. To naturalne , że podczas obracania odczuwane są zawroty głowy, nie należy się tym niepokoić. Ważne jest, by dojść do 21 powtórzeń.

Krok 1: Stańcie prosto z wyciągniętymi ramionami i rozpostartymi palcami u rąk, obracając dłonie w dół. Ramiona na wysokości barków – nie wyżej ani niżej, co pomoże zaktywizować największą ilość chi, czyli siły życiowej. Język powinien spoczywać na górnym podniebieniu, za zębami. By zmniejszyć zawroty głowy, przed wykonaniem obrotu należy skupić wzrok na pewnym punkcie i powracać do niego po skończeniu każdego pełnego obrotu. Obracajcie się w kierunku ruchu wskazówek

(…)

Arkadiusz Kościuch

Czytaj cały artykuł w DARMOWYM WYDANIU BEAUTY INSPIRATION 1/2015

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube