Strategia dotarcia do klienta – nowe wydanie Beauty Inspiration 6/2018

BEAUTY INSPIRATION 6/2018 LISTOPAD – GRUDZIEŃ 2018
STRATEGIA DOTARCIA DO KLIENTA

 

W TYM WYDANIU:

 

BIZNES
Email marketing. Kanał do spełniania potrzeb klientów
Branża beauty ma duże pole do popisu, jeśli chodzi o tworzenie atrakcyjnego contentu – pięknych zdjęć lub filmów promujących usługi. Social media to raj dla salonów kosmetycznych, Spa czy gabinetów medycyny estetycznej, jako doskonałe kanały do generowania zasięgu postów i zainteresowania marką. Powstaje jednak pytanie, czy te działania przekładają się bezpośrednio na sprzedaż i budują długotrwałą relację z klientem. I tu na scenę wchodzi email.

 

Wydarzenia specjalne skutecznym sposobem na dotarcie z ofertą
Specjaliści od marketingu uważają udział w eventach za jedną ze skuteczniejszych metod budowania relacji z klientami, a także wizerunku marki w świadomości odbiorców. Czy w czasach wszechobecnych social mediów eventy i osobiste spotkania z potencjalnym klientem mają jeszcze sens?

 

Skuteczna promocja gabinetu z wykorzystaniem ulotek
Ulotki to silne narzędzie marketingu w branży beauty. Mogą ułatwić dotarcie z ofertą zabiegową do zainteresowanych nią osób. Jak jednak je tworzyć, aby skutecznie przykuwały uwagę klientek i skłaniały je do wizyty w twoim gabinecie? Gdzie je rozdawać i jak mierzyć ich skuteczność?

 

Chat-boty dla salonów beauty do zdobywania klientów i zwiększania sprzedaży zabiegów
Chat boty, czyli automatyczne korespondowanie z klientami przez Messengera zyskuje na popularności. Choć jeszcze to wciąż jest nowość, to coraz więcej firm widzi, że dzięki temu można pokazać swoje usługi, więc sprzedać swoją ofertę bez sprzedawania, jednocześnie wręcz obniżając koszty reklamy.

 

Reputation managment salonu beauty. Jak dbać o opinie w Internecie?
Temat zarządzania reputacją jest szeroki. Skupimy się na kilku kwestiach z tym związanych, na które warto zwrócić uwagę, działając w branży beauty. Kwestie te dotyczą głównie negatywnych komentarzy, ponieważ jak już wspomnieliśmy, stanowią one największe zagrożenie dla właścicieli salonów piękności. Jednak nie tylko one są ważne, jeśli zależy nam na dobrej opinii.

 

Instagram w branży beauty
Jak kreować wizerunek marki beauty na Instagramie i przyciągnąć tam uwagę potencjalnych klientów? Poznajcie 9 dobrych praktyk, które warto wdrożyć do swoich działań.

 

Święty graal marketingu czyli porozmawiajmy o pozycjonowaniu
Jeżeli specjaliście marketingu internetowego zadasz pytanie o najbardziej wartościową usługę, która jest w stanie wygenerować największe przychody dla twojej firmy, to wskaże pozycjonowanie. Jeżeli dopytasz go o to, jaką usługę najczęściej zamawiają polskie firmy chcące generować sprzedaż za pośrednictwem Internetu – wskaże pozycjonowanie. A gdy na końcu poprosisz o wskazanie najdziwniejszej usługi reklamowej, przez którą tysiące polskich przedsiębiorców wyrywało sobie włosy z głowy, to – bez zaskoczenia – wskaże pozycjonowanie po raz trzeci.

 

Zdobywanie klientów bez reklamy i Internetu
Konkurencja w branży beauty jest ogromna, klienci mają w czym wybierać, dlatego coraz trudniej przebić się na rynku. Wszyscy reklamują się na Facebooku i biją się o pierwsze pozycje w wyszukiwarce Google. W Internecie tłok, a mało kto walczy o klienta tam, gdzie nie ma żadnej konkurencji i nikt nie każe płacić za wyświetlenie reklamy. Oto trzy pomysły na skuteczne działania, które nie wymagają inwestowania w płatną reklamę, a pozwalają zdobywać klientów lepiej niż niejedna internetowa kampania.

 

Które medium reklamowe jest najlepsze?
W dobie Internetu, portali społecznościowych i nowych technologii jest wiele skutecznych możliwości dotarcia z ofertą do klientów zainteresowanych zabiegami. Dobrze przemyślane strategie mogą przynosić mierzalne korzyści. Jednak nie tylko kanały internetowe i mobilne są na to sposobem. Nie ma jednej najlepszej metody. Każdy gabinet ma wypracowaną przez siebie najskuteczniejszą, która w jego przypadku sprawdza się najlepiej. Zapytaliśmy przedstawicieli branży beauty które strategie są u nich najskuteczniejsze oraz z jakich świadomie zrezygnowali.

 

ROZWÓJ OSOBISTY MANAGERA
Jak skutecznie motywować?
Motywacja jest jednym z najbardziej pożądanych stanów psychofizycznych w społeczeństwie. Jest energią do działania, która pozwala realizować nasze cele życiowe i biznesowe. Potrzebujemy jej, by uczyć się języków, dbać o zdrowie czy inwestować w rozwój naszej firmy. Poszukujemy jej źródła, by motywować innych.

 

WYWIAD Z MANAGEREM
Egzotyczny biznes. Kulisy prowadzenia tajskiego spa Rozmowa z Kamilą Michalewską, CEO sieci Ban Thai Spa
Do wywiadu z managerem zapraszamy według jednego i zawsze tego samego klucza. Staramy się znaleźć salon, klinikę czy spa, którego działalność ma jakąś cechę wyjątkową (np. ciekawą specjalizację) bądź wyróżnia się czymś ciekawym, co warto pokazać szerzej (np. świetne zarzadzanie pracownikami). Tym razem były to co najmniej dwie rzeczy. Po pierwsze wąska specjalizacja – tajskie masaże. Po drugie model biznesowy – sieć trzech domów w Warszawie i plany na więcej. O specyfice i niuansach prowadzenie takiego biznesu rozmawiamy Z Kamilą Michalewską, współwłaścicielką sieci domów BanThai Spa W Warszawie.

 

KOSMETOLOGIA
Japońska pielęgnacja w salonie beauty
Mieszkanki Japonii znane są z alabastrowej, gładkiej skóry i młodego wyglądu, który pożąda wiele kobiet na całym świecie. W czym tkwi tajemnica zachowania skóry w tak dobrej kondycji? Czym tak naprawdę jest japońska pielęgnacja i dlaczego warto rozważyć wprowadzenie jej do naszych europejskich gabinetów?

 

Co warto mieć w ofercie na zimę?
Krótsze dni, mniej słońca i niższy poziom energetyczny naszego organizmu to cechy charakterystyczne sezonu zimowego. Gdy w powietrzu wisi smog, ludzie coraz mniej czasu spędzają na spacerach i „zaszywają się” w domowym zaciszu. W gabinetach kosmetycznych może pojawić się natomiast niepokojąca myśl, że część klientów wróci do nas dopiero na wiosnę. Czy tak musi być w rzeczywistości?

 

Kosmetyki, które dotrzymują obietnic. Wywiad z Małgorzatą Chełkowską i Jolantą Zwolińską, założycielkami marki YONELLE
Doskonale wiedzą, czego potrzebują kobiety szukające skutecznej pielęgnacji i jak robią biznes w branży kosmetycznej, dlatego ich współpraca musiała stać się sukcesem. Małgorzata Chełkowska i Jolanta Zwolińska opowiadają o tym, jak powstała marka YONELLE i o ich przełomowych odkryciach.

 

Mezoterapia mikroigłowa i retinol. Terapia łączona w walce z efektami fotostarzenia
Na rynku jest wiele narzędzi pozwalających uporać się z wizualnymi skutkami fotostarzenia, takimi jak plamy pigmentacyjne, melasmą i lentigo. Co jednak gdy w swojej ofercie nie mamy wysokiej klasy laserów? Czy jest wówczas szansa, aby pomóc pacjentowi?

 

MEDYCYNA ESTETYCZNA
RANKING - najpopularniejsze urządzenia HIFU
Dlaczego tym razem ta technologia? Zajęliśmy się nią na waszą prośbę. Po publikacji ostatniego rankingu najpopularniejszych laserów do epilacji, w komentarzach w Internecie pojawiło się najwięcej zapytań o ranking urządzeń HIFU. Jak zwykle więc odpowiadamy na potrzebę.

 

A, B, C dobrze wykonanego i zastosowanego zabiegu HIFU
Technologia HIFU pozwala uzyskiwać znakomite efekty leczenia. Urządzenie wykorzystuje skoncentrowane ultradźwięki w celu podgrzania tkanek w ich głębokich partiach, aby w efekcie kontrolowanego poparzenia doprowadzić do stymulacji ich regeneracji. Jednak zabieg ten sprawdza się tylko, jeśli jest odpowiednio wykonany przez lekarza. W przypadku, jakich problemów estetycznych należy go stosować, jakich parametrów używać i na co zwracać uwagę, aby jak najlepiej wykorzystać dobrodziejstwo skoncentrowanych ultradźwięków?

 

Komórki macierzyste - nowość w leczeniu łysienia androgenowego
Łysienie androgenowe dotyczy ok. 70% mężczyzn i 40% kobiet. U obu płci etiologia jest wieloczynnikowa, ale główną rolę odgrywa predyspozycja genetyczna. Najważniejszym problemem jest miniaturyzacja mieszków włosowych w tzw. Okolicach androgenozależnych. Skutecznym sposobem w walce z łysieniem stał się przeszczep komórek macierzystych.

 

Bezpieczeństwo zabiegów medycyny estetycznej
Nie milkną echa nieudanego zabiegu wykonanego przez nielegalnego injectora, ktorego ofiara wciąż przechodzi leczenie. Podczas otwarcia XVIII Międzynarodowego Kongresu Medycyny Estetycznej i Anti-Aging poszkodowana pacjentka opowiedziała, jak do tego doszło. Nie chcemy zabierać głosu w tej sprawie, a jedynie zwrócić uwagę, jak ważne jest, aby zabiegi przeprowadzały osoby z uprawnieniami.

 

Zabiegi estetyczne w chorobie Hashimoto
Liczba osób cierpiących na chorobę Hashimoto stale rośnie. Gabinety kosmetologiczne muszą być więc przygotowane na zaproponowanie chorym specjalistycznej pielęgnacji ich zmienionej skóry. Warto wiedzieć jakie zabiegi można u chorych wykonywać bezpiecznie, przy których należy zachować szczególną ostrożność oraz kiedy z zabiegów estetycznych trzeba zrezygnować.

 

Plazma - piorun pod kontrolą
Generatory plazmy są doskonałą alternatywą dla wielu bardziej inwazyjnych urządzeń, zwłaszcza gdy używamy sprzętu wysokiej jakości, z nowoczesnymi rozwiązaniami. Skóra po zabiegu jest ujędrniona i nie pozostają nieestetyczne blizny. W medycynie estetycznej technologia ta sprawdza się coraz lepiej.

 

SPA I WELLNESS
Jedyne takie Święto Spa. Coroczny event w Hotelu Krasicki. Rozmowa z Elwirą Kończalską i Aleksandrą Ostrowską
Eventy to jedne ze skuteczniejszych i bardziej sprawdzonych form promocji spa. Przed laty Hotel Krasicki jako pierwszy rozpoczął weekendowe spotkania poświęcone promocji kultury i filozofii spa. Co roku na początku grudnia odbywa się tu święto Spa Św. Katarzyny. O kulisach organizacji eventu oraz jego znaczeniu dla promocji obiektu rozmawiamy z Elwirą Kończalską, kierownikiem spa i Aleksandrą Ostrowską, koordynatorem marketingu w Hotelu Krasicki.

 

Masaż twarzy, którego nie może zabraknąć w twoim gabinecie
Masaż ma ogromny wpływ na pielęgnację, modelowanie i spowalnianie procesów starzenia się twarzy. Jego celem jest efektywna korekcja zmian powstających w wyniku procesu starzenia i zwyrodnienia mięśni. Przyjrzyjmy się temu, czym różnią się i czemu służą poszczególne techniki.

 

Facemodeling i Kobido. Trendy w technikach masażu twarzy
Chcąc wyróżnić się na tle stale rosnącej konkurencji, terapeuci obiektów beauty powinni być świadomymi, w jakim kierunku podąża rynek. Oceniając skuteczność i bezpieczeństwo metod naturalnych oraz trend rynkowy coraz więcej gabinetów, day spa i hoteli spa stawia na metody naturalne, często podkreślając zalety i skuteczność technik masaży w odmładzaniu twarzy i ciała.

 

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube