Strategię doboru urządzeń wyznacza klient

Jakie urządzenia oraz które zabiegi pozwolą osiągnąć sukces? To kluczowe pytanie, które zadaje sobie każdy manager i właściciel gabinetu medycyny estetycznej. Czym się kierować, aby podjąć dobrą decyzję? Dr Marek Wasiluk z warszawskiego Centrum Medycyny Nowoczesnej Triclinium twierdzi, że kluczowe w podjęciu dobrych decyzji w tym zakresie jest właściwe podejście do klienta.

PODSTAWOWE WARTOŚCI

Klienci gabinetów medycyny estetycznej poszukują przede wszystkim skutecznych zabiegów, czyli takich, które pozwolą pozbyć się ich problemów. W ostatecznym rozrachunku nie interesuje ich, jaka metoda jest hitem tego sezonu, a raczej jakich efektów się mogą po niej spodziewać. Nawet jeśli ulegają reklamom oraz modzie i zgłaszają się na konkretny zabieg, aby uniknąć rozczarowania powinni być właściwie zdiagnozowani i wypytani o to czego finalnie oczekują. Musimy pamiętać, że to my lekarze i specjaliści kosmetologii jesteśmy ekspertami i to my powinniśmy dobierać odpowiednie metody do problemu konkretnego pacjenta, tak aby był usatysfakcjonowany.

Klienci oczekują również uczciwego podejścia, czyli szczerej rozmowy wyjaśniającej na wstępie terapii, jakich efektów pacjent może się spodziewać. Czy jego problem będzie wyleczony w pełni, czy też nie, ile leczenie będzie trwało, jak wyglądają zabiegi, którym będzie poddany i jak wygląda rekonwalescencja po nich. Pacjent musi wiedzieć co go czeka i na co się decyduje. Medycyna estetyczna pozwala uzyskać świetne efekty, ale często są one okupione wieloma miesiącami żmudnej terapii. Oczywiście są również przypadki osób, którym ciężko pomóc. Wtedy trzeba szczerze pacjenta uświadomić i powiedzieć, że nasze zabiegi nie zadziałają.

NIEWŁAŚCIWE STRATEGIE

Prawdziwy specjalista medycyny estetycznej dobrze wie, że nie ma metody i zabiegu uniwersalnego. To tak nie działa. Każdy pacjent musi mieć terapię indywidualnie dobraną do własnych potrzeb i problemów, jeśli chcemy, aby była efektywna. Dlatego te zabiegi, które są najbardziej zyskowne i modne nie zawsze są dla każdego pacjenta dobre. Oczywiście marketingowo i reklamowo można wszystko sprzedać i dobrze zarobić, ale taka strategia według mnie szybko odwraca się przeciwko nam, ponieważ niezadowoleni pacjenci odchodzą, a wizerunek kliniki zaczyna szwankować. W efekcie gabinet i specjalista ze złą reputacją w dłuższej perspektywie więcej traci niż zyskuje.

JAK WYPOSAŻAĆ GABINET

Wszystkie zabiegi mogą być efektywne i skuteczne. Kluczem jest odpowiedni ich dobór do problemu konkretnego pacjenta, który powinien wynikać z dokładnej jego diagnozy. To czy terapia będzie skuteczna zależy więc od wiedzy i doświadczenia lekarza oraz znajomości różnych metod. Dlatego do wyposażania gabinetu warto podchodzić problemowo. Powinno się to robić w sposób komplementarny, tak aby posiadać szeroki wachlarz uzupełniających się metod na dany problem. (…)

dr Marek Wasiluk

Specjalista medycyny estetycznej, ekspert w dziedzinie laseroterapii, prekursor i poszukiwacz nowych rozwiązań medycznych.

Właściciel warszawskiego Centrum Medycyny Nowoczesnej Triclinium, autor eksperckiego bloga www.marekwasiluk.pl i książki pt. „Medycyna estetyczna bez tajemnic”.

Czytaj cały artykuł w BEAUTY INSPIRATION 3/2017

 

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube