W pakiecie najlepiej

happy woman drinking champagne at swimming poolPodstawą wszelkich sukcesów strefy spa jest optymalne wykorzystanie potencjału ośrodka. Dlatego już na początku warto zadać sobie pytanie: czym dysponuje obiekt i co jest jego największą siłą. Potem należy bezwzględnie ten kapitał wykorzystać – między innymi  podczas tworzenia pakietów spa.
Dlaczego pakiety spa cieszą się tak dużą popularnością i powodzeniem? Po pierwsze, ponieważ są wygodne i prezentują gotową jakość w jednym duchu, bez konieczności szukania po całym menu pojedynczych perełek. Po drugie, dają możliwość obniżenia ceny całości, dodania gratisu, np. w postaci  odprężającego masażu głowy,  podczas kompleksowego zabiegu na ciało z peelingiem, maską i masażem ciała. Jeśli  goście zauważą, że otrzymują  dodatkową opcję darmowego zabiegu w ramach pakietu, zyskasz przewagę nad konkurencją i zachęcisz potencjalnego klienta do skorzystania właśnie z twojej propozycji zabiegowej.

Kompozycja pakietu

Przede wszystkim należy zadbać o to, by koncepcja była naprawdę rzetelna i dobrze przemyślana, aby  oferować wyjątkową jakość usług. Konstruując pakiet spa, trzeba być przekonanym do koncepcji produktu i usługi. Jest to kluczowy czynnik 100-procentowego zadowolenia gości. Stworzenie unikatowego menu pakietowego nie jest proste. Wymaga nie tylko dużej wiedzy na temat obecnie panujących trendów, lecz także wyobraźni i kreatywności.

Podstawowym czynnikiem wpływającym na jakość usługi jest lokalizacja obiektu. Sukces ośrodków wypoczynkowych zależy od pomysłowości włodarzy spa na wykorzystanie potencjału wynikającego między innymi z lokalizacji. Jak więc najefektywniej wykorzystać potencjał spa? W zależności od tego, gdzie zlokalizowany jest ośrodek, należy adekwatnie zbudować ofertę pakietową. Zupełnie inną klientelą są goście korzystający z pakietów day spa, inną ci, którzy przyjeżdżają na dłuższy pobyt do hotelu. Każda z grup gości ma pewne określone wymagania. Zaczynając od pakietów  day spa – powinny być tak skonstruowane, aby charakterystyczną ich cechą był możliwie szeroki wachlarz zabiegów, głównie tych kosmetycznych na twarz i pielęgnacyjnych na ciało. Goście day spa wymagają szerokiej oferty, a także profesjonalnej porady. Mieszkańcy miast większą uwagę przykładają także do cen – ponieważ spa staje się zabiegiem kosmetycznym, elementem stylu życia, częścią dnia – co przekłada się na planowaną cześć budżetu codziennych wydatków, a nie dobrem stojącym ponad budżetem (np. wakacyjnym). W przypadku spa zlokalizowanych w hotelach, każdy pakiet day spa ma szansę zawierać jako naprawdę atrakcyjny dodatek możliwość całodniowego korzystania ze strefy wellness (basenu, jacuzzi, strefy saun). Każdy salon urody, czy to miejski, czy zlokalizowany w hotelu, może zaś oferować darmową, profesjonalną poradę terapeutów i kosmetologów dotyczącą pielęgnacji spa oraz domowej, co cieszy się dużym uznaniem gości. To dwa pomysły na uatrakcyjnienie oferty pakietu praktycznie bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Dużym atutem Hotelu Krasicki jest na przykład strefa wellness – basen wraz z atrakcjami wodnymi, jacuzzi oraz kompleksem saun. W tej chwili basen urządzony jest w bizantyjsko-barokowym stylu. Mozaika na dnie basenu, nawiązująca do kultury Cesarstwa Wschodniego, doskonale komponuje się z barokowymi reprodukcjami dzieł Petera Paula Rubensa – najwybitniejszego przedstawiciela malarstwa barokowego. Dzięki wyjątkowej aranżacji tego miejsca, jest on prawdziwym magnesem, przyciągającym turystów z całej Polski, a co za tym idzie – wielkim atutem pakietów. (…)

Elwira Kończalska

Czytaj cały artykuł w DARMOWYM WYDANIU BEAUTY INSPIRATION 1/2015

Facebook

YouTube