Wideomarketing w praktyce

Movie production clapper board isolated on black86% badanych przełącza kanał telewizyjny, gdy pojawia się reklama, a 43% reklam telewizyjnych nie miało ani jednego widza. Dlaczego zatem wideomarketing jest dziś jednym z gorętszych tematów rozmów pośród marketerów?

Jakimi zmysłami chłoniemy najwięcej treści?

Od zawsze kluczem do sukcesu w sprzedaży była rozpoznawalność produktu czy konkretnej marki. Cała idea reklamy opiera się na wychodzeniu do klientów z komunikatem przedstawiającym zalety i korzyści produktów i usług, z których cieszą się szczęśliwi nabywcy. Gdybym miał Tobie rekomendować, jakie zmysły najlepiej „atakować” przekazem reklamowym, to byłyby to zmysł wzroku i słuchu, a do tego celu najlepiej nadaje się materiał wideo.

Według badań:

  • Użytkownik przebywa na stronie zawierającej materiały wideo 2 minuty dłużej.
  • Jego skłonność do dokonania zakupu rośnie o 64-85%.
  • Opublikowanie spotu prezentującego funkcjonalności produktów podnosi konwersję nawet o 65%.
  • Materiał wideo angażuje 70-90% bardziej od tekstu.

Dlaczego wideomarketing robi karierę w biznesie?

Jedną z przyczyn większej otwartości firm na zamawianie treści wideo jest coraz większa świadomości korzyści, jakie taka forma reklamowania produktów zapewnia. Po drugie, koszty tworzenia materiałów wideo znacznie się obniżyły. Dawniej pełen monopol na profesjonalną produkcję i dystrybucję wideo miały stacje telewizyjne. Dziś, gdy praktycznie każda firma może sobie pozwolić na zakup odpowiedniego sprzętu oraz oprogramowania, temat kosztów produkcji przestał być barierą.

Jedynym ograniczeniem pozostaje brak wiedzy, jak przygotować materiał, który jest angażujący oraz, mówiąc wprost – sprzedający. Jeśli jednak pominiemy ten problem, to praktycznie stajemy przed możliwością utworzenia własnego kanału telewizyjnego. (…)

Mariusz Łodyga

Czytaj cały artykuł w Beauty Inspiration 2/2015 – wydanie drukowane / e-wydanie

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube