Jak wprowadzić makijaż permanentny do gabinetu

Decyzja zapadła, wprowadzasz nowy zabieg do swojego salonu. Postanawiasz rozszerzyć swoje kwalifikacje i nauczyć się nowych umiejętności. Zaczynając kurs lub szkolenie myślisz już o zdjęciach swoich realizacji, które publikują na Facebooku zadowolone klientki.

Dlatego pilnie uczestniczysz w zajęciach i ćwiczysz w domu. Po fali entuzjazmu przychodzi moment zderzenia z biznesową rzeczywistością. Trzeba wprowadzić nową pozycję do szerokiego wachlarza menu zabiegowego, powiadomić obecnych i przyszłych klientów o możliwości skorzystania z makijażu permanentnego.

Jesteś przekonana, że skoro klienci lojalnie przychodzą do ciebie na manicure, zabiegi na twarz, to z łatwością namówisz ich na nowe, piękne brwi. Pokazujesz pierwszą realizację na Facebooku, opowiadasz wszystkim o swoich nowych umiejętnościach, ale niewiele się zmienia. Co złego zrobiłaś, czego nie przewidziałaś? Czy powinnaś na początek zaproponować promocję z dużym rabatem?

ROZWIEJ OBAWY

To nie rabat, ale opinia klientów, wystrój salonu gwarantujący komfort usług oraz efekty twojej pracy udokumentowane na zdjęciach i zaprezentowane np. na Facebooku generują zyski. Szczególnie przy takich zabiegach, jak makijaż permanentny, bardzo ważne jest zaufanie do specjalisty, ponieważ efekty zabiegu, także te negatywne będą widoczne przez długi okres.

Kiedy zapraszasz obecnych klientów na nowy zabieg, którego właśnie się nauczyłaś musisz zmierzyć się z ich obawami. Czy wykona zabieg na najwyższym poziomie? Czy może lepiej nie ryzykować i wybrać się do kogoś doświadczonego, eksperta w tym zakresie? Czy mogę zaufać jej na tyle mocno, że wierzę w to, że mi nie zaszkodzi?

JAK ZDOBYĆ ZAUFANIE KLIENTÓW?

Zaufania klientów nie zdobędziesz swoimi zapewnieniami, ani dobrą ceną za zabieg, ale dowodami potwierdzającymi twoje umiejętności. A jeżeli wesprzesz je zdjęciami z twoich realizacji od licznych klientów, to obawa o nowego klienta maleje.

Klientka, która zdecyduje się na zabieg z długotrwałymi efektami dla swojego wyglądu, jak np. makijaż permanentny będzie musiała być pewna, że:

  • wiesz jak wykonuje się zabieg, znasz i umiesz opowiedzieć o szczegółach, korzyściach, jak i porównać do innych zabiegów lub metod,
  • potrafisz wykonać zabieg,
  • inni ludzie korzystają z twoich zabiegów i są zadowoleni, polecają cię.

Nie ma znaczenia, czy proponujesz zniżkę o 50 proc. czy o 20 proc., lub u kogo się uczyłaś i jak długo trwał twój kurs. Dlatego bardziej efektywna w przyciągnięciu uwagi potencjalnych klientów jest zaplanowana akcja promocyjna budująca zaufanie.

PLAN: ZAPEŁNIĆ GRAFIK ZABIEGAMI

Planując promocję zabiegów nie chodzi o jeden wpis na Facebooku, ale przygotowanie strategii, a w niej konkretnych komunikatów. Zanim twoje potencjalne klientki dowiedzą się o nowej usłudze i poznają realizacje, może minąć trochę czasu. Ważne, aby z góry zaplanować sobie okres wdrażania zabiegu i nie przejmować się tym, że na drugi dzień po wystawieniu oferty nie ma kolejki klientów. Systematyczność i cierpliwość jest tu najlepszym doradcą. Przygotowując zachęcające treści, odpowiedz sobie na poniższe pytania, aby zainteresować klientki makijażem permanentnym w twoim wykonaniu:

  • kogo chcesz zachęcić do skorzystania z makijażu permanentnego? Klientki, które nie znają twoich usług, czy raczej te, które od lat korzystały z usług twojego salonu?

Obie grupy nie są łatwe do pozyskania, choć wydaje się, że przekonanie stałych klientek nie powinno ci sprawić kłopotu. W rzeczywistości obie grupy będą zainteresowane bardziej twoimi realizacjami niż atrakcyjną ceną. Dlatego zanim zaproponujesz zabiegi zarówno nowym, jak i stałym klientkom salonu postaraj się o dowody swoich umiejętności w formie zdjęć z wykonanymi makijażami. Być może na początku musisz poprosić znajomych o możliwość wykonania im makijażu w zamian za sfotografowanie swojej pracy. Dopiero kiedy będziesz tak przygotowana, zasugeruj swoim stałym klientkom zabieg w atrakcyjnej cenie, tylko dla nich i w podziękowaniu za ich lojalność.

  • na jakim etapie świadomości są odbiorcy twoich przekazów marketingowych? Czy są to osoby, które nie wiedzą, że istnieje makijaż permanentny, który podkreśla urodę, oraz który np. skróci ich czas porannego przygotowania do pracy. A może to osoby, które są zdecydowane na trwałe upiększenie, ale wciąż nie umówiły się do żadnego z salonów?

Twoją grupą docelową mogą być także osoby, które mają trwały defekt lub przeszły wyniszczające leczenie i choroby, a ty będziesz w stanie przywrócić im ich urodę. A może chcesz zachęcić też klientki, które dwa lata temu miały zrobiony taki makijaż w innym salonie i teraz przekonasz, że warto zainwestować w odświeżenie wyglądu? Pamiętaj o tych wszystkich grupach i umieszczając zachęty np. na Facebooku myśl o ich szczególnych potrzebach.

  • jakie korzyści będziesz podkreślać? Czy skupisz się na tym, w jaki sposób można dzięki makijażowi wymodelować kształt brwi i ust?

Możesz udowodnić poprzez zdjęcia i wizualizacje, w jaki sposób zmienia się wygląd twarzy, gdy osoba ma prawidłowo wyregulowane brwi i dobrany kolor. A może jak bardzo to ułatwia codzienne funkcjonowanie? Będziesz podkreślać piękny wygląd nawet na plaży, przy uprawianiu sportu i od razu po przebudzeniu się. A może wybierzesz atuty ekonomiczne i pokażesz, że twój makijaż, pomimo tego, że wymaga większej inwestycji jednorazowej, ale wystarczy na dwa lata, co oznacza, że to tak naprawdę koszt miesięczny około 33 zł. Pamiętaj o wszystkich zaletach makijażu permanentnego, a nie tylko tych, które tobie wydają się najbardziej przekonujące. Informowanie o różnych aspektach pozwoli ci wyróżnić się wśród innych salonów oferujących tę samą usługę.

  • jakie obawy, przekonania, doświadczenia mają twoi potencjalni klienci? Co może być powodem tego, że klientki odmówią, albo się nie zainteresują makijażem w twoim wykonaniu? Strach przed bólem? Pytania o trwałość wynikające równocześnie z obawy, że makijaż szybko zniknie (więc nie jest uzasadnione, aby aż tyle płacić za coś krótkotrwałego) oraz że zostanie na całe życie, tak jak znane powszechnie tatuaże (co nie jest dobre, gdyby zmieniła się moda na inny kształt brwi, czy kolor ust).

Znając obawy możesz od razu, już w komunikatach na Facebooku, czy w salonie uspokoić klientki i rozwiać ich obawy, np. zorganizuj tygodniową akcję na Facebooku pod tytułem: „wszystko, co powinnaś wiedzieć o makijażu permanentnym” i każdego dnia opublikuj treści o np. modelowaniu kształtu brwi i możliwościach ukrycia lub zniwelowania defektów urody, odczuciach w trakcie zabiegu, opiniach klientek i ich wcześniejszych obawach, o pielęgnacji po wykonaniu zabiegu i działaniach, które skracają trwałość efektów, o metodach wykonania makijażu i ich doborze w celu uzyskania oczekiwanego efektu, o higienie i sterylności narzędzi używanych przez specjalistę, itp.

  • gdzie i w jaki sposób będziesz komunikować o swojej ofercie? Jeśli chcesz pozyskać klientów, zainteresowanych zabiegiem makijażu permanentnego to najlepiej pokazać zdjęcia lub filmy z twoich realizacji. A do tego najlepiej nadają się media społecznościowe. Jeżeli do tej pory publikowałaś różne wpisy, a teraz chcesz, aby klientki zwróciły uwagę na makijaż permanentny, to musisz zaplanować klika informacji, a nie tylko jeden wpis. Ponieważ i tak nie wszystkie umieszczone informacje na Facebooku wyświetlają się wszystkim twoim fanom, to warto kilkukrotnie i pod różnym kątem informować o korzyściach i szczegółach nowej usługi (np. tak jak wyżej wspomniany „tydzień wiedzy o makijażu permanentnym”).

Wykorzystuj różne formy promocji informacji o swojej usłudze, aby wzbudzić zaufanie potencjalnych klientek, np.:

  • publikuj zdjęcia twoich prac (zarówno tylko części, jak i całej twarzy, aby pokazać upiększający wpływ np. nowego kształtu brwi),
  • zamieszczaj nagranie wideo twarzy twojej klientki z wykonanym makijażem, aby podkreślić naturalny wygląd i precyzję wykonania oraz twoje nagranie wideo, podczas którego opowiadasz o korzyściach tego zabiegu,
  • link do strony www twojego salonu, gdzie napisałaś o tym, jaką metodą wykonujesz makijaż oraz link do artykułu o makijażu, który napisałaś dla jakiegoś pisma lub we współpracy z portalem internetowym.

Do poinformowania klientów o nowych zabiegach wykorzystaj także swój salon i zebraną bazę adresów e-mail i numerów telefonów swoich stałych klientów. W widocznym miejscu np. przy recepcji lub stanowisku do manicure możesz postawić zdjęcia z twoich realizacji w porównaniu z wyglądem klientki przed wykonaniem trwałego makijażu.

Nie zapomnij także o poinformowaniu emailowo i smsowo całej bazy twoich klientów. Oczywiście bardziej sprawdzi się podanie pretekstu do umówienia się na makijaż do ciebie, niż tylko informacja, że w danym miesiącu proponujesz atrakcyjną cenę. W jednym z twoich newsletterów możesz zaproponować plan przygotowania się do lata, gdzie jednym z punktów będzie wykonanie makijażu permanentnego odpowiednio wcześniej przed wyjazdem na wakacje.

Przez systematyczne umieszczanie informacji na ten temat i skupienie uwagi klientek tylko na makijażu permanentnym przez wybrany okres (np. 6 tygodni) zbudujesz autorytet jako specjalista, który potrafi profesjonalnie wykonać zabieg makijażu permanentnego.

  • jaka będzie zachęta oraz jaki będzie pretekst do skorzystania z twojej propozycji.

Jeżeli kusi cię, by zaproponować zniżkę, ponieważ dopiero zaczynasz swoją przygodę z makijażem permanentnym, to nie daj się ponieść uczuciu, że w ten sposób będzie sprawiedliwie i w porządku w stosunku do twoich klientek. Niestety niska cena usługi u początkującego prawie specjalisty raczej wzbudza większe obawy niż zachęca do skorzystania z oferty. Kiedy chcesz zaproponować niższą cenę (np. o 20 proc.) to uzasadniaj ją innymi okolicznościami, np. ogłoś maj miesiącem piękności czy marzec powitaniem wiosny. Poinformuj klientki, że tylko w danym miesiącu można umówić się na makijaż permanentny w atrakcyjnej cenie.

Podczas promocji tak precyzyjnego zabiegu jakim jest makijaż permanentny, liczy się podkreślanie w komunikacji zdolności specjalisty, jego doświadczenia oraz pozytywnych opinii licznych klientek. Dlatego przy okazji tej oferty najlepiej zdobywa się klientów z polecenia. Jednak przy nabywaniu nowych umiejętności i wprowadzaniu zabiegu do oferty trzeba pamiętać, że zanim sława o twoich możliwościach rozniesie się po całej miejscowości, to ważny jest etap starań o każdą pierwszą klientkę, która będzie mogła później podzielić się radością ze swojego nowego wyglądu ze swoimi koleżankami, a tym samy zapewnić ci kolejki chętnych na makijaż permanentny.

 

Marta Fiłoń

trener biznesu spa&beauty www.martafilon.pl

Oglądaj bezpłatne lekcje trenera ze sprzedaży i marketingu w salonie urody — co poniedziałek na żywo na FB: www.facebook.com/MartaFilonSzkolenia

Artykuł pochodzi z BEAUTY INSPIRATION 2/2017

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube