Jak współpracować z blogerami i influencerami?

Coraz częściej firmy z branży beauty decydują się na współpracę z influencerami. Nic dziwnego, bo to najgorętszy trend w marketingu ostatnich czasów. Korzyści z umiejętnie przeprowadzanych kampanii bywają ogromne. Salon zyskuje pozytywne opinie, a oferowane przez niego usługi stają się pożądane i modne.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Blogerów i Vlogerów wynika, że osoby prowadzące swoje kanały w mediach społecznościowych w znacznym stopniu angażują użytkowników i wpływają na ich wybory.

 

INFLUENCER, CZYLI KTO?

Influencerzy to twórcy internetowych blogów, filmów wideo oraz innych treści online, mających wpływ na opinię innych ludzi. Ich zdanie jest bardziej wiarygodne od jakiejkolwiek formy reklamy. Tym bardziej, że wyskakujące w witrynach internetowych banery odbierane są negatywnie — drażnią, przeszkadzają i coraz mniej osób zwraca na nie uwagę. Mówi się nawet o zjawisku zwanym „ślepotą banerową”.

Użytkownicy internetu natomiast chętnie biorą pod uwagę zdanie osób popularnych, które stają się liderami opinii. To oni są dziś pierwszym źródłem informacji o produktach i usługach. Dzięki swojej autentyczności, skupiają wokół prowadzonych przez siebie kanałów, lojalnych i zaangażowanych odbiorców. Na swoją wiarygodność pracują, odsłaniając kulisy swojego życia i wchodząc z fanami w interakcje — prowadząc dyskusje i wymieniając się spostrzeżeniami. Wszystko dzieje się praktycznie „tu i teraz”.

Taki przekaz odbierany jest przez internautów jako autentyczny. Warto zwrócić uwagę, że zarówno blogerzy, jak i vlogerzy nie ograniczają się jedynie do tekstów na swoich blogach czy filmów na serwisie YouTube. Są obecni także na Facebooku, Twitterze, Instagramie i w innych sieciach społecznościowych. Skupiają więc wokół siebie różnych odbiorców swoich treści, w wielu różnych miejscach.

Influence marketing dzięki temu stał się chętnie wykorzystywany do promocji produktów w niemal każdej branży. Ta forma marketingu staje się coraz popularniejsza również w branży beauty.

 

CO MOŻNA ZYSKAĆ?

Głównym powodem współpracy z influencerami jest promocja produktów i usług oraz wzrost świadomości marki. Ludzie, czytając blogi czy oglądając kanały na YouTube lub Instagramie, interesują się tym, jakich produktów używa osoba, którą obserwują, z jakich usług korzysta, w jaki sposób żyje, ponieważ chcą się do niej upodabniać.

Efekty zabiegów widoczne u naszych influencerek zachęcają inne osoby do skorzystania z naszych usług — wyjaśnia Beata Adamczyk, manager Kliniki Urody Feniks. — Dostrzegalne efekty po zabiegach są pozytywnie odbierane przez użytkowników mediów społecznościowych, na przykład jeśli ktoś miał cerę trądzikową z widocznymi zmianami, która po skorzystaniu z naszych usług widocznie się polepszyła. Informacja ta, dzięki influencerkom, szybko się rozchodzi. Dociera nie tylko do nowych, ale nawet naszych stałych klientów. Mamy więc informacje zwrotne i efekty w postaci rosnącego zainteresowania tymi zabiegami.

Działania influencerów często powodują reakcje łańcuchowe, w efekcie których następuje naturalny marketing szeptany wokół firm. Warto pamiętać, że takie osoby, umieszczając treści na swoich kanałach, przyczyniają się także do pozycjonowania stron internetowych i wpływają na tak ważne dla firm działania SEO.

Dzięki kilkumiesięcznej współpracy z osobą, która pokazuje efekty naszych zabiegów na swoich kanałach w mediach społecznościowych, zauważyliśmy między innymi wzrost odwiedzin strony internetowej naszej kliniki — zauważa Ewelina Stanisławska, specjalista ds. digital marketingu Kliniki La Perla. — Nasza współpraca polega na tym, że ta osoba przychodzi na zabiegi do La Perli i na bieżąco zamieszcza zdjęcia z pobytu u nas na Instagramie oraz publikuje nagrania wideo relacjonujące uzyskane efekty.

Współpraca z influencerami umożliwia więc także pozyskanie naturalnych linków prowadzących do witryn internetowych, co w efekcie poprawia ich pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Wynika to z faktu, że na swoich kanałach, w ramach współpracy z firmami, tworzą oni wartościowy content i linkują do ich stron. Wpływa to na widoczność marek w internecie. Dodatkową korzyścią jest fakt, że influencerzy rozmawiają z ludźmi na temat współpracy z danymi markami także poza światem wirtualnym, co jeszcze bardziej wzmacnia świadomość wśród konsumentów i zwiększa zasięg ich działania.

 
Z KIM WARTO WSPÓŁPRACOWAĆ?

Liczy się przede wszystkim zasięg, czyli informacja o tym, do ilu użytkowników dotarła dana treść i ile razy została wyświetlona. Im popularniejszy jest lider opinii, tym zasięg będzie większy. Zależy on także od tego, jak bardzo treści publikowane przez taką osobę angażują jej społeczność. (…)

Czytaj cały artykuł w BEAUTY INSPIRATION 5/2017>>>

Anna Jabłońska

Beauty Inspiration

Facebook

YouTube