Współpracuj ze specjalistami – uzupełnij kosmetologiczną ofertę salonu

friendly dermatologist examining senior woman's skin under light

Ogromna konkurencja na rynku beauty oraz coraz bardziej wymagający klienci wymuszają na właścicielach salonów poszukiwanie nowych dróg rozwoju. Żeby spełnić te oczekiwania, managerowie muszą znaleźć sposób na wzbogacenie swojej oferty, aby spośród licznych salonów klienci wybrali właśnie ich salon. Idealnym rozwiązaniem w tej sytuacji jest nawiązanie współpracy ze specjalistą, np. z lekarzem medycyny estetycznej, dietetykiem lub trenerem personalnym.

Wybór właściwego specjalisty uzależniony jest od filozofii obiektu oraz oczekiwań i potrzeb klientów, a dzięki takiej współpracy można wprowadzić nowe usługi lub uczynić bardziej komplementarnymi te już istniejące.

DLACZEGO  WARTO?

Przede wszystkim dlatego, że rozszerzenie oferty o dodatkowe usługi pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Oferujesz swoim klientom coś, czego nie mają inne salony w okolicy, usługę, dzięki której wybiorą właśnie twój salon. To również dobra okazja do pozyskania nowych klientów i tylko od ciebie zależy, czy zostaną na dłużej. Kolejny atut to fakt, że specjalista, z którym będziesz współpracować, ma już zapewne własną bazę stałych klientów, których może przyjmować w twoim salonie, a którzy mogą być twoimi klientami także na usługi niezwiązane z jego ofertą.

Więcej o rozszerzeniu usług przeczytasz TUTAJ >>

Nie bój się, że nawiązanie współpracy ze specjalistą spowoduje, że zainteresowani nim klienci będą w mniejszym stopniu korzystać z twoich usług, że np. poprzez konsultacje dietetyka ludzie stracą zainteresowanie zabiegami wyszczuplającymi. Pomimo stosowania diety zdarza się, że na brzuchu lub udach pozostaje uporczywa tkanka tłuszczowa, której klienci łatwo i szybko pozbędą się dzięki twoim zabiegom. Również lekarz medycyny estetycznej nie odbierze kosmetologom klientów, a jedynie ulepszy pielęgnację na odpowiednio przygotowanej zabiegami kosmetycznymi skórze. Zarówno dietetyka, jak i medycyna estetyczna, to dziedziny, które doskonale uzupełniają ofertę usług kosmetologicznych. Dziś ich współistnienie to wręcz konieczność, bo tylko w ten sposób można zapewnić klientowi najlepsze rezultaty. Dlatego tak ważne jest, aby polecać usługi, które są kompatybilne i razem pomagają osiągnąć spektakularne efekty. Proponując kompleksową, ekspercką usługę, budujesz zaufanie klienta i prestiż salonu.

MODELE  WSPÓŁPRACY

Planując podjęcie współpracy, zastanów się, czy chcesz wynajmować specjaliście jeden z gabinetów, czy zatrudnić go u siebie na stałe. Druga opcja sprawdzi się lepiej w dużych obiektach, które z danej specjalności chcą uczynić główny profil swojej działalności. W mniejszych gabinetach lepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie usług dodatkowych, np. dwa razy w tygodniu i podnajmowanie części salonu. Klienci wcale nie muszą wiedzieć o tym, jak często przyjmuje specjalista i jak się rozliczacie. Po prostu przy zapisach proponujesz im te dni tygodnia, w których dana osoba prowadzi konsultacje.

Najpopularniejszym sposobem rozliczania się salonu ze specjalistą jest odjęcie od ceny konsultacji lub zabiegu kosztów ich wykonania, a następnie równy podział tej sumy. Jeżeli np. wypełnienie ust kosztuje 2000 zł, a koszty preparatu to 500 zł, wtedy po odjęciu kosztów każdemu przypada 750 zł. Koszty pokrywa jedna lub druga strona, wszystko zależy od tego, co wspólnie ustalicie.

Masz również dwie możliwości, jeżeli chodzi o płatność za usługę – klient może płacić za wizytę bezpośrednio u lekarza lub w recepcji salonu. Od ciebie zależy, co wybierzesz, ale pamiętaj, że z punktu widzenia klienta lepiej postrzegane jest płacenie przy kasie, a nie do szuflady lekarza, wygląda to po prostu profesjonalnie.

Bardzo ważne jest ustalanie właściwej ceny usługi oferowanej przez danego specjalistę. Najczęściej prowadzi on również swój własny biznes, istotne więc, żeby koszt jego usługi w twoim salonie był taki sam jak w jego gabinecie, nigdy nie pozwól, żeby był wyższy. Ponieważ nikt nie lubi przepłacać, zwłaszcza, jeśli gdzieś indziej może mieć to samo za niższą cenę, unikniesz dzięki temu sytuacji, w której klient zauważy tę różnicę i wybierze konsultację w prywatnym gabinecie specjalisty.

JAK ZNALEŹĆ ODPOWIEDNIEGO SPECJALISTĘ?

Najlepiej przez polecenia i rekomendacje. Popytaj wśród znajomych i dystrybutorów sprzętu, może znają godną zaufania osobę, która szuka takiej pracy. Podczas konferencji i sympozjów zdarza się, że w rozmowach z nimi specjaliści sami pytają, czy słyszeli o salonie, który chciałby nawiązać współpracę. Często to również dystrybutorzy, np. maszyn pomagających w spalaniu tkanki tłuszczowej, proponują w ramach kupna sprzętu współpracę z rekomendowanym przez nich dietetykiem. Warto również pytać w miejscach, w których dokształcają się lekarze, po raz kolejny pomocne mogą okazać się firmy dystrybuujące, które organizują kursy dla różnego rodzaju specjalistów, podczas których uczą, jak właściwie wykonywać zabiegi przy pomocy ich urządzeń. Popytaj również w stowarzyszeniach, np. Stowarzyszeniu Lekarzy Dermatologów Estetycznych lub Polskim Stowarzyszeniu Dietetyków, to doskonałe źródło wiedzy o twoim potencjalnym współpracowniku. Przy wyborze specjalisty kieruj się także efektami, jakie osiągają jego klienci, to właśnie rekomendacje są najlepszą reklamą danej osoby. Jeżeli poszukujesz trenera fitness, zapisz się na zajęcia, zobacz, jak pracuje z ludźmi, jak mówią o nim inni. (…)

Marta Zwolińska redaktor Beauty Inspiration

Czytaj więcej w Beauty Inspiration 4/2016

Facebook

YouTube