Ten wstępniak jest pisany dla… pieniędzy

Mariusz Nieścior, redaktor naczelny Beauty Inspiration

Ta parafraza słów piosenki nieodżałowanego Grzegorza Ciechowskiego i Republiki to prowokacja. Mocne zdanie na początek, które ma skłonić do refleksji, a być może także do dyskusji, o wartości jaką stanowi dla nas praca. Jaki mamy do niej stosunek i co przez nią realizujemy? Czy traktujemy ją tylko i wyłącznie przedmiotowo, jako środek do zarabiania pieniędzy, czy też stoi za tym jakaś inna, wyższa wartość?

Ten temat przyszedł mi do głowy, kiedy myślałem o temacie wiodącym tego wydania, czyli – „jak dbać o pracowników”. I można zapytać, co wspólnego ma stwarzanie warunków pracy dla pracowników z ich stosunkiem do pracy. Jednak według mnie, (mam nadzieję, że nie tylko mnie) istnieje między tymi aspektami ścisły związek. Jakby nie patrzeć, żeby móc dobrze zarządzać pracownikami, to trzeba mieć dobrych pracowników. Pracownikiem, któremu brak zaangażowania nie da się dobrze zarządzać, bo jak mówi przysłowie: bo w tym cały jest ambaras, żeby dwoje chciało na raz. Zaangażowany manager i nie-zaangażowany pracownik to związek bez większych szans na powodzenie.

Kim jest więc pracownik zaangażowany? Rozpoznanie go to sztuka rozłożona w czasie. Oczywiście zakładając, że posiada on wszelkie kwalifikacje i wszelkie dyplomy zawodowe, to idealnie byłoby, aby jego praca była dla niego formą spełnienia się, zajęciem w którym się realizuje, a być może także spełnia życiowe cele. Dla każdego ten cel może być inny. Dla jednego może to być poszerzanie swojej kreatywności, dla drugiego pomoc drugiemu człowiekowi, jeszcze innemu… No właśnie.

Pracownik z takim podejściem to czyste złoto dla każdego managera. Bo czyż mając takie podejście, nie będzie chciał się rozwijać w swojej pracy? Czy nie będzie co rano przychodził z uśmiechem na ustach i z zaangażowaniem i pasją wykonywał zabiegi, co z pewnością nie pozostanie bez wpływu na większą satysfakcję klientów?

Gdy już się ma takich pracowników, to nie można spocząć na laurach i oczekiwać, że teraz wszystko będzie się samo kręciło. Wrażliwość HR-owa musi być stale zachowana, gdyż nie wolno zapomnieć, że dobry fachowiec swoją pasję może realizować także u Twojej konkurencji. Żeby pracował dla Ciebie musisz o niego odpowiednio zadbać. I właśnie o tym jest to wydanie. O tym, jak sprawić, żeby dobrzy pracownicy stanowili zgrany, zaangażowany zespół specjalistów i wkładali w swoją pracę serce.

Pożytecznej lektury

Najnowsze wydanie Beauty Inspiration 5/2019 „Jak dbać o pracowników salonu” dostępne jest tutaj>>> (kliknij i zobacz spis treści)
Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube