Wygodne płatności w spa

Patientin gibt ihre Chipkarte an eine ÄrztinZaufanie klientów do płatności bezgotówkowych stale rośnie, a to sprawia, że hotele spa i day spa powinny być gotowe, aby sprostać temu zapotrzebowaniu. Różnorodność dostępnych na rynku usług sprawia, że właściciele obiektów mogą odpowiadać na praktycznie wszystkie oczekiwania klientów.

Nowe pokolenie konsumentów docenia wygodę, a banki, dostawcy usług finansowych i sprzedawcy robią wszystko, by zapewnić odpowiednią infrastrukturę i produkty umożliwiające efektywne płatności za pomocą kart czy smartfonów.

Dziś możliwość płatności w spa bez użycia gotówki jest standardem, a o prestiżu obiektu świadczą dodatkowe, innowacyjne usługi oferowane klientom. Wszystko po to, by formalności ograniczyć do minimum, a skupić się na tym, co w spa najważniejsze – czyli przyjemności.

Klient w spa

Płatności bezgotówkowe dla klienta to przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu. Dokonując płatności, nie musi martwić się ilością gotówki w portfelu. Często nie potrzebuje nawet portfela, bo za usługę może zapłacić na przykład telefonem.

Już podczas pierwszego kontaktu klienta z hotelem spa, bezpośrednio lub przez dedykowany portal, przy dokonywaniu rezerwacji często wymagane jest posłużenie się kartą w celu potwierdzenia wiarygodności lub dokonania preautoryzacji. Następny raz karty używa się w momencie przyjazdu gościa i jego rejestracji w hotelu. Karta przyda się także podczas płatności za usługi dodatkowe, jak np. kolacja, pralnia etc.

Coraz większą popularnością cieszą się zintegrowane rozwiązania w zakresie płatności kartami w systemach zarządzania obiektem i sprzedaży. Umożliwiają one m.in. realizowanie płatności kartami bezpośrednio w systemie front office, wstępną autoryzację w trakcie rejestracji gościa oraz przejrzyste raportowanie. W ten sposób łatwo zoptymalizować pracę oraz procesy funkcjonujące w obiekcie, zwiększyć ich wydajność, a nawet liczbę rezerwacji. Rozwiązania takie integrują w jedno miejsce wszystkie kanały kontaktu hotelu z gościem, czyli recepcję, restaurację, bar, ponadto kanał internetowy i mobilny.

Automatyzacja gwarantuje wygodę i oszczędność czasu, jakich oczekuje klient. Umożliwia np. pozbycie się kolejek w recepcji w godzinach porannych, gdy większość gości opuszcza hotel. Dzięki temu gość w ogóle nie musi pojawiać się w recepcji i uczestniczyć w procesie wymeldowania.

platnosc2600Usługi dodatkowe

Właściciele hoteli spa i day spa poszukują dziś rozwiązań, które sprawiają, że płatności kartą są coraz szybsze i wygodniejsze. Takie płatności poprawiają prestiż miejsca i redukują nakłady administracyjne, związane z transakcjami bezgotówkowymi. W ofercie SIX Payment Services, jednego z największych europejskich agentów rozliczeniowych, znajdują się stacjonarne i mobilne terminale płatnicze, z funkcją płatności zbliżeniowych w standardzie. Rozwiązania te spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa obowiązujące w obszarze transakcji elektronicznych.

W hotelach spa oraz day spa, odwiedzanych przez klientów zagranicznych, szczególnie przydatną usługą jest DCC, czyli dynamiczna wymiana walut. W ramach usługi, po dokonaniu stosownego wyboru przez klienta, terminal dokonuje automatycznego przeliczenia transakcji na walutę, w której została wydana karta. Dzięki temu, klient już w momencie dokonywania transakcji wie, jaką kwotą zostanie obciążony przez bank. Jednocześnie, realizacja transakcji DCC wiąże się z dodatkowymi przychodami, którymi SIX Payment Services dzieli się z obsługiwanymi akceptantami kart. SIX przelicza kilkadziesiąt najpopularniejszych walut, a zastosowane kursy są konkurencyjne do tych stosowanych przez banki. Transakcja w walucie karty jest możliwa w przypadku płatności kartami Visa, Visa Electron, V PAY, MasterCard oraz Maestro. Sam proces płatności przebiega identycznie, jak w przypadku tradycyjnych płatności kartą – hotel spa lub day spa otrzymuje kwotę w złotówkach, a klient  nie martwi się o końcową kwotę, jaką obciążony będzie jego rachunek po walutowych przeliczeniach.

Płatności bezgotówkowe rosną w siłę

Rynek płatności bezgotówkowych podlega dynamicznym zmianom. I ma przed sobą dobre perspektywy wzrostu. Zmiany zachodzą w zakresie opłat ponoszonych przez akceptantów kart, nowych technologii, bardzo popularnych w Polsce płatności zbliżeniowych, rozwoju płatności w internecie, projektów mPOS, rozwiązań integrujących systemy kasowe w restauracjach czy systemach hotelowych z terminalami płatniczymi. Szczególnie te ostatnie, znacznie usprawniające obsługę klientów, mają ogromne znaczenie dla sektora hotelarskiego i branży spa & wellness.

Niedawne badanie i raport opublikowany przez NBP – „Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego 2013”, pokazały wyraźny wzrost zaawansowania Polaków w korzystaniu z obrotu bezgotówkowego na przestrzeni ostatnich 4 lat. Szczególnie w kwestii korzystania z kart płatniczych. Odnotowano znaczny wzrost częstotliwości korzystania z kart oraz wzrosła częstotliwość wykorzystywania karty do płatności (z 54 proc. do 64 proc.), a nie tylko do wybierania gotówki z bankomatu.

Znaczną popularność zyskały też płatności zbliżeniowe. Wg raportu korzysta z nich ponad połowa posiadaczy kart wyposażonych w tę funkcję. Powszechność płatności zbliżeniowych będzie rosła, bo Polacy bardzo lubią tę formę, a dodatkowo – zgodnie z zaleceniami organizacji płatniczych, polscy agenci rozliczeniowi  odchodzą od instalowania terminali nieposiadających funkcji zbliżeniowego przyjęcia płatności.

Bezpieczeństwo

Polacy ufają płatnościom bezgotówkowym. Świadczy o tym stały wzrost liczby i wartości transakcji za pośrednictwem ‘plastikowego pieniądza’. Walka o zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa jest zaciekła, bo stawką jest reputacja akceptanta karty i zaufanie klienta.

Wiodące organizacje płatnicze (Visa, MasterCard, American Express, JCB, Diners Club/Discover) wprowadziły nowe standardy bezpieczeństwa, których celem jest skuteczna ochrona wszystkich stron (sprzedawców, usługodawców, posiadaczy kart itp.) przed negatywnymi skutkami kradzieży danych kart płatniczych. Natomiast każde przedsiębiorstwo, które przetwarza, przesyła lub zapisuje dane, jest zobowiązane do przestrzegania określonych standardów. Wprowadzane są też nowe technologie, które czynią transakcje bezgotówkowe jeszcze szybszymi i bezpieczniejszymi.

Rafał Szczechura, SIX Payment Services

Artykuł pochodzi ze Spa Inspirations 6/2014 – wydanie drukowane / e-wydanie

Facebook

YouTube