Wynajem sprzętu czy zakup, jakie rozwiązanie jest lepsze dla gabinetu?

Z pewnością analizując, czy korzystniejsze jest rozwiązanie zakupu sprzętu, czy też jego wynajmu należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Z moich doświadczeń wynika, że najczęściej na wynajem decydują się te gabinety, które mają obawy, wynikające z braku danych, jakie zabiegi będą najbardziej pożądane przez klientów, a więc brak badań na temat aktualnych trendów i oczekiwań konsumentów w danym gabinecie.

Dodatkowo nie każdy gabinet jest przygotowany do zainwestowanie większej kwoty w zakup sprzętu. Pozornie więc jego wynajem wydaje się być rozwiązaniem mniej ryzykownym, ale równocześnie jest to rozwiązanie, które sprawia, że właściciel gabinetu dobrowolnie rezygnuje z tego, co może generować najwyższe zyski.

Stoję na stanowisku, że wynajem urządzeń oferujących tylko podstawowe, popularne technologie zabiegowe zupełnie mija się z celem. Zaczynając od tego, że może być on mało komfortowy tak dla gabinetu, jak i klientów, bowiem zmusza do bycia bardzo dyspozycyjnym  – mamy urządzenie w gabinecie jedynie kilka dni w miesiącu. Kiedy posiadamy sprzęt na stałe – jesteśmy gotowi do obsługi klienta w każdym momencie, minimalizujemy więc też ryzyko, że „odpłynie” do konkurencji.

Podstawowe technologie są dostępne kwotowo i trzeba mieć je u siebie jako bazę zabiegową. Natomiast te właśnie podstawowe, masowe technologie nigdy nie będą wyróżnikiem gabinetu. Takim wyróżnikiem mogą być tylko i wyłącznie droższe, innowacyjne technologie, które dają nowe możliwości zabiegowe. I w te technologie warto inwestować. Doradzam bardzo dokładne zbadanie potrzeb rynku i klientów, aby określić, jakie zabiegi będą cieszyć się największą popularnością – w te technologie warto zainwestować. Jeżeli po takich badaniach np. ankietowych ktoś nie jest do końca przekonany do zakupu – może oczywiście na początek przetestować dane urządzenie i sprawdzić, czy dany rodzaj zabiegów  będzie cieszy się popularnością wśród klientów.

Wynajem może być formą testowania swojej grupy docelowej, jeżeli chcemy zyskać pewność, że zakup tego sprzętu będzie trafioną inwestycją. Jednak w tym przypadku wynajem powinien być krótkoterminowy, a naszym celem powinien stać się zakup urządzenia, aby jak najszybciej zacząć na nim zarabiać. Jeżeli taki sprzęt będziemy chcieli wynajmować długoterminowo, szczególnie w przypadku wynajmu z operatorem – pozbędziemy się znacznej części zysku. Dodatkowo nawet jeżeli pracownicy w gabinecie zostaną przeszkoleni przez kompetentnego trenera, w zakresie jego użytkowania, to i tak nie będą mieć doświadczenia i wiedzy, które wynikają z codziennego użytkowania najnowszej  technologii.

Warto stawiać na wyżej pozycjonowany sprzęt z mocną marką na rynku, bowiem tylko taka marka zapewni wsparcie sprzedażowe i marketingowe, które jest kluczowe przy promocji nowych zabiegów. Zaawansowany technologicznie sprzęt to droższe zabiegi i duży przychód dla firmy. Dziś źródła kredytowania są ogromne, a inwestycję można rozłożyć na kilka lat i równocześnie już od pierwszego dnia współpracy – korzystać z know how firmy, z którą podejmujemy współpracę jak również oczekiwać od niej wsparcia marketingowego, w zakresie promocji danego sprzętu np. w mediach. Firma, która oferuje sprzęt musi być wiarygodnym referencyjnym partnerem i musimy mieć absolutną pewność, co do jakości produktu, jaki jest ofertowany. Sprawdzajmy więc, kiedy dana firma powstała, ile lat istnieje na rynku. Warto postawić na marki, które jawnie komunikują parametry technicznie, jeżeli te dane są ukrywane może to oznaczać, że wypadają nie najlepiej na tle konkurencji.

Przy zakupie sprzętu mamy prawo oczekiwać całego pakietu świadczeń dodatkowych – systematycznych szkoleń, udziału w eventach marki, wsparcia w postaci materiałów drukowanych – informacyjnych i promocyjnych. My jako dystrybutor sprzętu dodatkowo zapewniamy szkolenia z zakresu wykorzystania nowych narzędzi komunikacji, marketingu i sprzedaży dla osób zainteresowanych dynamicznym rozwojem własnego biznesu. Z naszego ponad 30-letniego doświadczenia wynika bowiem, że dziś nie można tylko zaspakajać potrzeb klientów, ale równocześnie trzeba je samemu kreować –  podpowiadając najbardziej innowacyjne rozwiązania np. jeżeli interesuje nas laser do epilacji to szukajmy takiego, który zapewnia bezbolesne zabiegi i przez cały rok, bowiem taki sprzęt będzie nieustannie generował nowych klientów, więc zwrot z inwestycji jest dużo bardziej pewny.

Niezależnie od tego, czy podjęta decyzja będzie dotyczyć wynajmu sprzętu czy jego zakupu – istotne jest, aby mieć świadomość, że zakup sprzętu to zakup know how danej firmy i jej wsparcie dla rozwoju biznesu gabinetowego – trzeba więc szukać partnera, który długoterminowo będzie z nami współpracować i podpowiadać najlepsze rozwiązania, w zakresie sprzedaży, promocji i obsługi klienta ostatecznego.

Andrzej Chmielewski

CEO NOVA GROUP

Facebook

YouTube