Wyzwania managera spa

i- cichocka

Sylwia Cichocka
Kierownik Spa
Hotel Narvil Conference & Spa

 Każde centrum spa, niezależnie od tego, czy jest to kameralny gabinet, czy ośrodek mogący obsłużyć wielu gości jednocześnie, musi dbać o to, by gościom udzielała się atmosfera spokoju i odprężenia. Każdy biznes to żywioł – w tym jednak przypadku zamiast rwącego nurtu powinien przypominać szemrzący leśny strumyk. O komfort pobytu gości w spa dba cały sztab ludzi wykwalifikowanych – profesjonalni kosmetolodzy, masażyści i fizjoterapeuci, od których finalnie zależy satysfakcja klienta z pobytu. Zadaniem managera jest zaś to, by praca zespołu specjalistów przepływała bez przeszkód, zapewniając klientom wyłącznie pozytywne doświadczenia.

Trudno dziś znaleźć ośrodek spa, który funkcjonowałby bez wsparcia managera. W dużej mierze to właśnie od niego zależy powodzenie spa oraz przychylność klientów. To menedżer zarządza personelem, koordynuje pracę zespołu, opiekuje się klientem. Właściwe podejście do pracy, profesjonalizm, fachowość oraz doświadczenie managera skutkują miłą atmosferą, stale rosnącą liczbą klientów i wysoką jakością obsługi. Umiejętność automotywacji oraz motywowania pracowników do pracy często jest kwestią kluczową dla podnoszenia jakości. Manager powinien posiadać umiejętności analityczne – potrafić dokonać chłodnej oceny i analizy działania spa i jego otoczenia konkurencyjnego. Nie bez znaczenia jest również umiejętne działanie w oparciu o uprzednio opracowaną strategię na tyle elastyczną, by można było szybko reagować na zmiany na rynku.

W ostatnich latach wraz ze wzrostem liczby ośrodków spa, zwiększyło się zapotrzebowanie na osoby, które w profesjonalny sposób potrafią zarządzać tego typu biznesem. W codziennej pracy managera spa liczy się nie tylko wykształcenie w kierunku zarządzania, ale również w dziedzinie kosmetologii, co pozwala lepiej zrozumieć istotę funkcjonowania na poziomie relacji z klientem. Rola managera potrafi być jednocześnie pasjonująca, ale i wymagająca. Jak w każdym biznesie także w tym przypadku nie należy zapominać o ekonomicznym wymiarze pracy – dobry manager umie zapewnić równowagę między miłą atmosferą, wysoką jakością świadczonych usług, zadowoleniem klienta z zabiegów, jak również zyskami z funkcjonowania spa. Chociaż pogodzenie ze sobą wszystkich tych funkcji nie należy do łatwych zadań, pozytywne efekty przynoszą wiele satysfakcji.

Dobry manager umie zapewnić równowagę między miłą atmosferą, wysoką jakością świadczonych usług, zadowoleniem klienta z zabiegów, jak również zyskami z funkcjonowania spa. Chociaż pogodzenie ze sobą wszystkich tych funkcji nie należy do łatwych zadań, pozytywne efekty przynoszą wiele satysfakcji.
Ośrodki spa w naszym kraju, z uwagi na swój dynamiczny rozwój, mają wiele potrzeb, głównie jeśli chodzi o udoskonalenie infrastruktury rynku zapewniającej im sprawne i efektywne funkcjonowanie. Nie należy zapominać również o tym, jak istotny jest wizerunek, na który również manager ma wpływ. Manager spa musi być jego najlepszym przedstawicielem zarówno w spa, jak i poza nim. Dzięki temu spa ma ogromne szanse powodzenia i dalszego rozwoju.

Branża spa i wellness należy do dziedzin, w których rozwój pełni kluczową kwestię. Nadążanie za światowymi trendami, rozwojem techniki związanej z zabiegami i dostępnymi na rynku kosmetykami jest w dzisiejszych czasach koniecznością. Zarówno od osoby zarządzającej, jak i podległego personelu wymaga się zdobywania nowej wiedzy i kwalifikacji. Dobry manager spa, aby skutecznie wykonywać swoją pracę, powinien mieć wiedzę i kwalifikacje z zakresu spa i wellness. Stanowi to dodatkowy atut, dzięki któremu zarządzający może wczuć się zarówno w rolę terapeuty, jak i klienta. Powinien wykazywać się empatią oraz pozytywnym nastawieniem do swoich pracowników. Wskazana jest również kreatywność, dzięki której nie tylko będzie potrafił sprawnie wypromować biznes, ale pomoże ona także we wprowadzaniu innowacji, charakterystycznych dla rozwijających się branż. Dotrzymywanie kroku rynkowi w wielu przypadkach może okazać się kluczem do sukcesu.

Artykuł pochodzi z Beauty Inspiration 6/2015 – wydanie drukowane/e-wydanie

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube