Zaawansowana analiza z Google Analytics

analityka825Marketing stawia wciąż nowe wyzwania, ale i nowe możliwości. Bardzo rzadko do skutecznej promocji wystarczają dziś małe, wyrywkowe akcje – zazwyczaj dopiero drobiazgowa znajomość rynku pozwala bowiem wypracować naprawdę skuteczne rozwiązania. Właśnie dlatego tak kluczowe jest prowadzenie bieżących analiz, służących wykryciu pojawiających się kontekstów i tendencji rynkowych. Najpopularniejszym systemem wspomagającym pozyskiwania tej wiedzy jest system Google Analytics.

Istniejące źródła wiedzy – takie jak artykuły, statystyki i okresowe opracowania – pomagają w wypracowaniu ogólnego kierunku działania. Doświadczenia specjalistów wskazują, że jedynie strategie oparte o szczegółową ocenę bieżącego stanu rzeczy pozwalają osiągnąć rezultaty gwarantujące pełne wykorzystanie nakładów poniesionych na promocję biznesu.

Odpowiednia orientacja pozwala na budowę narzędzi marketingowych, dzięki którym można precyzyjnie trafiać w zamierzone cele. W zakres badania wchodzi zarówno możliwość porównania się z konkurencją, badanie istniejących opinii o firmie, jak i przygotowanie prognoz na podstawie prowadzonych statystyk oraz analityki sieciowej. Sprzężenie tych technik z audytem, pozwalającym na usprawnienie i przyspieszenie funkcjonowania organizacji, jest najlepszą metodą, pozwalającą dystansować konkurencję.

ZAAWANSOWANA  ANALIZA

System Google Analytics umożliwia zaawansowaną analizę używalności witryny internetowej. Ma on nie tylko olbrzymie możliwości w dziedzinie analizy danych, ale co ważne, udostępniony jest za darmo. Gromadzi wszelkie dane statystyczne i umożliwia pomiar zwrotu z inwestycji w reklamę. Do najważniejszych funkcji systemu zalicza się:

Statystyki różnych kanałów – Zobacz pełną ścieżkę do konwersji dzięki ścieżkom wielokanałowym.

Rozwiązania mobilne – Monitoruj telefony z obsługą internetu oraz witryny i aplikacje komórkowe.

Raporty społecznościowe – Zmierz wpływ mediów społecznościowych na Twoje cele biznesowe i konwersje.

Przeprowadzenie podstawowej analityki ruchu sieciowego nie wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy. Pierwszym krokiem oceny jakości ruchu sieciowego jest analiza głównych współczynników jakościowych ruchu sieciowego, takich jak:

Odwiedziny – informacja ile razy jakikolwiek użytkownik odwiedził twoją stronę internetową.

Unikalni użytkownicy – jest to liczba wskazująca, ile razy niepowtarzalni użytkownicy (liczeni tylko raz) wrócili do witryny w danym okresie.

Odsłona – to nic innego, jak pojedyncze wyświetlenie określonej podstrony witryny internetowej.

Współczynnik strony/odwiedziny – mówi o ilości odwiedzonych podstron w przeliczeniu na pojedynczą wizytę.

Czas spędzony na witrynie – pokazuje ile średnio unikalny użytkownik spędził na witrynie.

Współczynnik odrzuceń – ilość osób które zakończyły odwiedziny na stronie głównej.

Procent nowych odwiedzin – ilość użytkowników, którzy trafili na stronę po raz pierwszy (…)

Tomasz Jańczak

Czytaj cały artykuł w Beauty Inspiration 3/2015 – wydanie drukowane / e-wydanie

 

Skontaktuj się z nami!

Facebook

YouTube