Jak zbudować atrakcyjną ofertę masaży?

Masaż klasyczny to jedna z najpopularniejszych form odnowy biologicznej na świecie. Relaksuje, uśmierza ból, jest chętnie wybierany przez kobiety i mężczyzn, także tych, którzy na co dzień nie korzystają z zabiegów kosmetycznych i spa. Coraz więcej klientów pragnie jednak poznać coś nowego, doświadczyć innej szkoły masażu, poznać ich egzotyczną stronę. Ponieważ masaże cieszą się coraz większą popularnością i nie zapowiada się, by kiedykolwiek miało się to zmienić, warto pomyśleć nad odpowiednim doborem tych zabiegów do oferty swojego salonu, aby zaskoczyć i przyciągnąć klienta.

Masaże możemy podzielić na trzy główne rodzaje:

  1. Relaksacyjne — mające na celu dotlenienie, pobudzenie cyrkulacji w tkankach i pomoc w redukcji poziomu hormonu stresu (kortyzolu) oraz zachowanie równowagi psychosomatycznej.
  2. Lecznicze — wpływające na uwolnienie od napięć i bólów mięśniowych, a także wzmacniające mobilność i elastyczność stawów oraz mięśni.
  3. Antycellulitowe i modelujące — dające doskonałe rezultaty w modelowaniu sylwetki, ujędrniające skórę oraz zapobiegające jej wiotczeniu.

Masaż relaksacyjny pobudza mięśnie, skórę i układ krążenia, dodatkowo równoważy układ nerwowy, pomagając jednocześnie w walce ze stresem i bez-sennością. Jego celem jest zmniejszenie napięcia nerwowo-mięśniowego i psychicznego oraz odzyskanie pełnego odprężenia. Masaż klasyczny może być wykonywany w formie zabiegu całościowego (60-90 minut) lub częściowego (20-30 minut). Działa przeciwbólowo, uaktywniając przepływ krwi i limfy, natomiast stosowany regularnie, wpływa na lepsze samopoczucie. Po zabiegu klient wyraźnie odczuwa mniejsze napięcie w obrębie masowanej partii ciała.

Masaż antycellulitowy i modelujący sylwetkę to idealne rozwiązanie dla osób, które poszukują nieinwazyjnych metod redukcji tkanki tłuszczowej. Jednym z bardziej znanych w tej kategorii zabiegów jest masaż bańką chińską. Skutecznie modeluje ciało, ujędrnia skórę i eliminuje cellulit. Z bańką jednak należy postępować ostrożnie, a natężenie masażu zwiększać stopniowo. Należy również pamiętać, że jednym z głównych przeciwwskazań przy tego typu masażach jest kruchość naczyń krwionośnych. W terapiach antycellulitowych (szczególnie w przypadkach tzw. cellulitu wodnego) równie dobrze sprawdza się drenaż limfatyczny. W terapiach modelujących ciało dobrym pomysłem jest łączenie tego zabiegu z preparatami, takimi jak L-karnityna lub kofeina, czy z zabiegami, np. body wrappingiem lub z algami, w celu wzmocnienia efektu. W każdym masażu istotna jest technika, jak również regularność jego wykonywania, dlatego przed rozpoczęciem każdego zabiegu należy uświadomić klienta, że kluczowym elementem przy rozwiązywaniu danego problemu jest systematyczność terapii. Seria zabiegowa zależy od wielu czynników i zazwyczaj trwa od ośmiu do dziesięciu sesji masażu. Aby utrzymać zadowalający efekt, zalecana jest wizyta co najmniej raz w miesiącu.

 

MASAŻE W OFERCIE SALONU

W grupie masaży leczniczych znajdują się m.in. klasyczny, sportowy, segmentamy, akupresura (masaż punktowy). Kolejna grupa to masaże relaksacyjne, w których znajdują się: masaż gorącymi kamieniami, gorącą świecą, stemplami, oraz masaż orientalny i aromaterapeutyczny. Ostatnią grupę stanowią masaże modelujące ciało, do których zalicza się: modelujący masaż brzucha, manualny, wyszczuplający oraz masaż bańką chińską. Masaże można prezentować jako terapię antycellulitową lub przeciwbólową. Korzystnie jest połączyć masaż z innymi zabiegami dostępnymi w ofercie salonu.

W przypadku masażu leczniczego możemy użyć bańki chińskiej, której jednym z wielu zastosowań jest działanie rozluźniające (akupresura). Masaż relaksacyjny idealnie będzie komponował się z odżywczym zabiegiem na dłonie i stopy, ewentualnie z ekspresowym zabiegiem na twarz. Ilość masaży zależy od profilu i możliwości salonu, jak również od planowanego nakładu finansowego. W gabinetach kosmetycznych najlepiej sprawdzą się masaże klasyczne, relaksacyjne oraz takie, które odpowiedzialne są za modelowanie ciała, a w salonie wystarczającym asortymentem okażą się olejki i zestaw baniek chińskich. Nieco inaczej wygląda sytuacja w gabinetach typu day spa, gdzie dobrze widziane jest znaczne poszerzenie oferty, a salon powinien zostać dodatkowo wyposażony np. w kamienie do masażu, podgrzewacz (koszt całego zestawu to ok. 500 zł), pałeczki bambusowe czy stemple do masażu.

Jako podstawa oferty idealnie sprawdzą się masaże relaksacyjne (z podziałem na 30 i 60 min.), klasyczne (30 i 60 min.), liftingujące twarz (20 min.) oraz zabieg na obręczy barkowej i karku (20 min.), a także bańka chińska (ok. 40 min. na uda, pośladki i brzuch).

 

JAK BUDOWAĆ ZACHĘCAJĄCĄ OFERTĘ

Nie ma jednej, uniwersalnej ceny zabiegów, to rynek w rzeczywistości weryfikuje stawki usług. Jeżeli dany masaż dopiero został wprowadzony do menu salonu, dobrze jest przedstawić ofertę promocyjną. Pozwoli to stałym klientom na zapoznanie z jakością nowej usługi. Przykładowe ceny masażu klasycznego grzbietu wahają się na rynku polskim od 40-90 zł za 30 minut. Natomiast godzinny masaż całego ciała to koszt od 80 do nawet 170 zł. Przy budowie oferty należy uwzględnić możliwość jej realizacji, to znaczy, że powinna być kompatybilna z umiejętnościami terapeutów. Zbyt wysokie, jak i zbyt niskie ceny masaży, mogą okazać się niekorzystnym rozwiązaniem dla salonu.

Oferta powinna być przejrzysta i czytelna dla klienta. Powinna zawierać opis zabiegu, cenę oraz jego czas trwania. Polecaną praktyką jest wyszczególnienie grup zabiegów, przykładowo: masaże lecznicze, modelujące oraz relaksacyjne. Dobrym pomysłem jest sprzedaż pakietów oraz serii zabiegowych (np. zdrowy kręgosłup) z uwzględnieniem rabatu (przykładowo przy zakupie 8-10 masaży). Zachęci to klienta do skorzystania z oferowanej mu serii, powodując jednocześnie wzrost sprzedaży danej usługi.

 

Elżbieta Jurkojć

Terapeutka z wieloletnim doświadczeniem pracy z ciałem.

Właścicielka Holistic Day Spa w Krakowie.

Artykuł pochodzi z BEAUTY INSPIRATION 1/2017

Facebook

YouTube