Jak zwiększyć sprzedaż pakietów odchudzających

Wydaje się, że zabiegi odchudzające to ciągle gorąca oferta salonów beauty. Jak to się jednak dzieje, że mimo tego, że klientki chcą być coraz szczuplejsze, a gabinety dysponują szeroką ofertą zabiegową, zapewniającą wymarzony efekt, salony wciąż zadają sobie pytanie: jak zdobyć klienta i jak namówić go na kolejną serię zabiegową. Zapamiętaj kilka ważnych reguł, które pozwalają zwiększyć liczbę klientów zainteresowanych zabiegami modelującymi sylwetkę.

 

KOMUNIKACJA MARKETINGOWA

Komunikuj wyraźnie — jakie korzyści otrzyma twój klient i jakie problemy rozwiąże. To, w jaki sposób reklamujesz swoją ofertę i mówisz o niej np. na Facebooku, swojej stronie internetowej czy na plakatach w salonie, wpływa na to, czy klientka zainteresuje się twoją ofertą. Niestety, nazwa zabiegu ani urządzenia niewiele mówi nieprofesjonalistom. Dlatego zamiast pisać: „Zabiegi odchudzające urządzeniem X, teraz -10% w pakiecie”, informuj klientów: „Minus 10 cm w talii w ciągu 3 tygodni, dzięki nowoczesnemu urządzeniu X do modelowania sylwetki. Skorzystaj w lutym ze zniżką -10%”. Czyli skupiaj się na przedstawianiu możliwości, które są realne. Nie staraj się przesadzać z wynikiem ani, w obliczu pytania o efekty, nie zasłaniaj się wymówką w stylu: „to zależy od osoby”. Mów uczciwie, ile centymetrów może stracić twoja klientka pod określonymi warunkami. Poza tym zniżka to tylko jeden z komunikatów przyciągających uwagę. Tak naprawdę promocja to ostatni argument przekonujący do skorzystania z oferty. Dlatego zamiast ciągle reklamować się ceną, w komunikatach przyciągających uwagę uwzględniaj problemy i obawy twoich klientów. Pomyśl, co powstrzymuje twoje klientki przed rozpoczęciem kuracji u ciebie i od razu rozwiej ich wątpliwości.

 

OFERTA

Choć wielość rozwiązań, którymi dysponuje salon (masaże manualne, owijania, zabiegi aparaturowe) pozwala na indywidualne dopasowanie oferty do potrzeb danego klienta, niestety w salonach jest za mało klientów, którzy pojawiają się z prośbą o ułożenie indywidualnej kuracji. Chcąc zdobyć klientów, łatwiej jest reklamować gotową ofertę, a nie możliwość stworzenia terapii. Dlatego przygotowując pakiety, manager powinien podjąć decyzję, co będą one zawierały, nie wykluczając opcji dopasowania do wymagań danej klientki. Przygotuj wariant w zależności od motywacji klientki i zasobności jej portfela. Pamiętaj także o pakiecie na start — czyli najniższym pakiecie zabiegów. Ten mały pakiet (na 2-3 zabiegi) służy pokazaniu klientce, jak działają zabiegi, które przyniosą jej oczekiwany efekt. Dzięki przedstawieniu opcji (maksymalnie 3) klientka będzie mogła wybrać wariant dla siebie, a co najważniejsze, wzbudzisz w niej przekonanie, że masz gotowe rozwiązanie jej problemu.

 

MOTYWACJA DO ZMIANY

Salony z ofertą zabiegów modelujących nie będą miały dużego zainteresowania klientów dopóty, dopóki ich klienci nie będą zadowoleni z efektów. Dlatego, oprócz dobrej oferty i reklamy, warto rozmawiać z klientką o motywacji do zmiany sylwetki. Pierwsza wizyta konsultacyjna nie może się opierać jedynie o pomiary oraz opis zabiegów, ale także powinna uwzględniać poniższe tematy:

  • jakie były dotychczasowe próby podejmowane w celu wymodelowania sylwetki,
  • co było powodem utraty motywacji we wcześniejszych staraniach;
  • jak obecnie klientka poradzi sobie ze zmianami w motywacji;
  • ustalenie oczekiwań klientki i nakreślenie realnego okresu osiągnięcia go, przy zachowaniu określonych warunków (np. wyeliminowanie słodyczy);
  • dlaczego tak ważne dla klientki jest osiągnięcie danego celu i co dzięki niemu zyska (w samopoczuciu, pracy, rodzinie). (…)

Marta Fiłoń

trener biznesu spa&beauty
Więcej o promowaniu usług na szkoleniu Marketing Usług Beauty 20.03.2017 Warszawa www.beautyinspiration.pl/AkademiaManagera

Czytaj cały artykuł w Beauty Inspiration 1/2017

Facebook

YouTube